آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

هاوینگ چیست؟

آخرین مطالب

آیا تاکنون در مورد عبارت هاوینگ چیزی شنیده اید؟ تاکنون فکر کرده اید که چه موضوعی باعث میشود تا پاداش استخراج بیت کوین نصف شود؟ آیا می دانید که هاوینگ در  بازار ارز دیجیتال چه تاثیری دارد؟ برای پاسخ به این سوالات لازم است تا شما در ابتدا با معنای لغوی اصطلاح ارزی هاوینگ آشنا شوید. هاوینگ در معنای کلی کلمه یعنی نصف شدن.

بر اساس آمار و اطلاعات بدست آمده در سال های اخیر می توان گفت که یکی از عمده ترین مشکلاتی که امروزه ارزهای فیات را تحت تاثیر قرار داده است و باعث ایجاد ضرر به برخی از کاربران بازارهای سرمایه دیجیتالی شده، هاوینگ است. شاید هاوینگ در ظاهر جز معایب و ضررهای اقتصادی بازار ارز دیجیتال به حساب اید اما حقیقت آن است که نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین دارای مزایایی می باشد که در صورت بررسی کلی میتوان آنها را یافت کرد.

هاوینگ چیست؟

هاوینگ؛ راهکاری برای جلوگیری از تورم در بازار ارز دیجیتال


برای انکه بخواهیم معنای هاوینگ را به خوبی درک کنیم و به نفعت آن در بازار ارز دیجیتال پی ببریم، با یک مثال بارز که مسلما در اقتصاد مالی جوامع دیده اید، مبحث را اغاز می کنیم. مسلما وقتی که بانک های مرکزی اقدام به ترویج پول بیش از حد مورد نیاز بازار کنند و به طور غیر معمول و بیش از حد پول چاپ کند، به جا آنکه رونق اقتصادی بوجود آید، باعث ایجاد اختلال در اقتصاد کشور می شود اولین نشانه ی این موضوع نیز ایجاد تورم است. بنابراین برای داشتن اقتصادی سالم و حفظ رونق اقتصادی در یک جامعه باید حتما به این موضوع توجه کرد.

بنابراین چنین اتفاقی در بازار اقتصادی این موضوع را به اثبات رساند که برای شکوفایی اقتصادی نباید اقدام به چاپ و رواج اسکناس زیاد کرد. چاپ اسکناس و ترویج آن باید طبق اصول و برنامه ریزی خاصی انجام شود تا به بازار سرمایه آسیب وارد نشود. همین موضوع باعث شد تا ساتوشی ناکاموتو که معمولا به عنوان خالق بیت کوین از ان یاد می شود، قوانین رمزی ارزهای دیجیتالی را به گونه ای مشخص کند که پاداش های معین شده برای ماینر ها هر چهار سال یکبار، به صورت کامل به دست انان نرسد و تنها نصف ارزش پاداش های آنان اهدا شود.

فراموش نکنید که ازدیاد یک ارز در هر جامعه ای باعث بی ارزش شدن آن ارز میگردد. وقتی که پول در یک جامعه ای بیش از حد مورد نیاز مردم وجود داشته باشد، ارزش آن دیگر از بین می رود و این قاعده در بازار ارز دیجیتال نیز صادق است.


اهمیت هاوینگ در بازار ارزهای دیجیتالی


در نتیجه با استفاده از این روش و با نصف شدن ارزش پاداش های ماینر ها هر چهار سال یکبار می توان موجودی بیت کوین را تا حد زیادی محدود کرد و در نتیجه از مشکلاتی همچون تورم ارزی نیز جلوگیری می شود. شاید اکنون با خود فکر کنید که موضوع تورم چه ارتباطی با مسئله محدود کردن ارزش ارز دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر ارزها ( چه دیجیتالی و چه ارزهای دیگر مانند مسکوکات، اسکناس و…..) بیش از نیاز مردم در دسترس انان قرار گیرد، باعث میشود تا تقاضای آنان در بازار سرمایه زیاد شود و در نتیجه تولید کنندگان نیز با کاهش عرضه روبرو می شوند. برای اینکه فروشندگان بتوانند عرضه مورد نیاز مردم را تامین کنند باید میزان تقاضا را به نحوی کاهش دهند و برای تحقق چنین امری، آنان ارزش کالا، خدمات و…. را بیشتر از ارزش واقعی افزایش میدهند. افزایش بیش از حد ارزش کالاها و خدمات و کاهش تقاضا، نتایجی همچون ایجاد تورم در یک جامعه را به همراه دارد.

همانطور که میبینید، هاوینگ برعکس آنچه که به نظر می آید دارای نتیجه ای مثبت و ارزشمند در بازار ارز دیجیتال می باشد. مسلما کاهش ارزش پاداش ماینر ها در هر 4 سال باعث ایجاد ضرر اقتصادی شدیدی به بازار سرمایه نمیگردد اما در مقایسه با این موضوع اگر بخواهیم هاوینگ را از بازار ارز دیجیتال حذف کنیم، مشکلات بسیار عمده ای در این بازار رخ میدهد و تعادل ارزی به طور کامل از بین می رود.

هاوینگ چیست

حفظ اعتبار بیت کوین با هاوینگ


در حالت کلی می توان گفت که هاوینگ معمولا بعد از 210000 بلاک ایجاد می گردد و باعث استخراج شدن بیت کوین در سال های متمادی حتی تا سال 2140 و سال های بعد از آن نیز میشود. هاوینگ جز آن دسته از مباحث مهمی است که باید در هنگام استخراج ارز دیجیتال به آن توجه داشت؛ چراکه تا زمانی که ماینر ها اقدام به استخراج ارز دیجیتال کنند، هاوینگ نیز هر 4 سال یکبار تکرار میشود و ارزش پاداش تمامی ماینر ها را نصف میکند.

با بررسی و تحلیل هاوینگ اول و دوم در بازار ارز دیجیتال، به خوبی میتوان این موضوع را درک کرد که سومین هاوینگ که در راه است، پیامدی همچون کاهش نرخ تولید را به همراه خواهد داشت ؛ زیرا ارزش بیت کوین در بازار سرمایه کم می شود و متقابلا نرخ تولید دچار کاهش ارزش میگردد.

برخی از کارشناسان و متخصصان بازارهای ارز دیجیتال معتقد می باشند که کم شدن عرضه بیت کوین و کاهه نرخ تولید، نزدیک شدن ارزش بیت کوین به طلا، افزایش تقاضا جز اصلی ترین مسائلی هستند که توسط هاوینگ ایجاد میشوند و با یکدیگر ارتباط مستقیمی دارند.

جالب است بدانید که برای اولین بار در سال 2012، هاوینگ اتفاق افتاد و ارزش پاداش بی کوین نصف شد و متقابلا ارزش آن از 1 دلار به 11 دلار تغییر کرد و این نرخ برای بازار ارز دیجیتالی، به شدت مفید بود. با دومی که هاوینگ اتفاق افتاد در سال 2016 بود که در آن دوره هر بیت کوین دارای ارزشی معادل 650 دلار بود و بعد از نصف شدن ارزش پاداش ماینر ها، هر بیت کوین 20000 شد.

مسلما همه ما به خوبی می دانیم که یکی از سرمایه های جامعه بشری که بسیار ارزشمند است و هر ساله ارزش تن چند برابر می شود، طلا است. دلیل اصلی انکه طلا حدود شش هزار سال است که در میان مردم برای افزایش سرمایه و حفظ آن مورد استفاده قرار می گیرد، محدود بودن مقدار آن است، اگر طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند، دیگر ارزش ان از دست می رود. هاوینگ دقیقا همان چیزی است که باعث حفظ اعتبار بیت کوین میشود.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments