آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

عوامل موثر بر افزایش بهای بیت کوین چیست؟

آخرین مطالب

عوامل موثر بر افزایش بهای بیت کوین چیست؟

چه چیزی بهای بیت کوین را تعیین می‌کند؟ این سوال توسط خیلی‌ها پرسیده می‌شود. عوامل اقتصادی عرضه و تقاضا البته تاثیر تعیین کننده ای بر بهای بیت کوین دارند. با این حال، عوامل دیگری نیز وجود دارد، مانند مقررات، در دسترس بودن در مبادلات، هزینه پاداش بلوک و استخراج هزینه، تمامی این موارد باعث می‌شود تا بهای بیت کوین افزایش / کاهش پیدا کند.

در این مقاله، نگاهی گذرا به این عوامل خواهیم داشت و توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانند بر قیمت ارز دیجیتال تاثیر بگذارند.

عرضه و تقاضا چه تاثیری بر بهای بیت کوین دارد؟

عرضه و تقاضا مهمترین عوامل در تعیین قیمت هر دارایی هستند و بهای بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

قیمت الماس بالا است، زیرا از الماس‌هایی ساخته شده است که در طبیعت کمیاب هستند. با این حال، اگر بازار به طور ناگهانی با گنجینه بزرگی از الماس پر شود که تعداد آنها را دو برابر می‌کند، بلافاصله منجر به کاهش قابل توجه قیمت الماس می‌شود.

عرضه و تقاضا در اقتصاد اینگونه عمل می‌کند. ذخایر بیت کوین تنها به 21 میلیون سکه محدود شده است. تاکنون حدود 18.2 میلیون بیت کوین در جهان استخراج شده است. هر 10 دقیقه، زمانی که ماینرها یک بلوک جدید را کشف می‌کنند، 12.5 بیت کوین برای این کار دریافت می‌کنند که کل عرضه سکه در جهان را دوباره پر می‌کند.

به همین دلیل است که می‌توانیم استدلال کنیم که بیت کوین در حال حاضر در معرض تورم است. با این حال، زمانی که تمام 21 میلیون بیت کوین استخراج شود، تورم متوقف خواهد شد. همانطور که می‌دانید، در ماه مه 2020، همه چیز بیت کوین اعم از بهای بیت کوین و پاداش ماینرها، نصف شد.

در بیت کوین این تغییر هر 4 سال یکبار اتفاق می‌افتد و این به مهار رشد عرضه سکه کمک می‌کند. این بار پاداش بلاک استخراج شده، به 6.25 بیت کوین کاهش می‌یابد. نصف شدن، منجر به این واقعیت می‌شود که تقاضا برای بیت کوین با سرعت بیشتری نسبت به افزایش عرضه سکه رشد می‌کند. در تئوری، این باید به افزایش بهای بیت کوین کمک کند.

هزینه تولید چه ارتباطی با بهای بیت کوین دارد؟

استخراج بیت کوین یک فرآیند انرژی بر است و بنابراین استخراج سکه با هزینه‌های قابل توجهی همراه است.

برای بهره برداری از تجهیزات ماین، برق زیادی مورد نیاز است، زیرا این ماشین‌ها مشکلات زیادی را برای استخراج بلوک بعدی حل می‌کنند. در مجموع، ماینرهای بیت کوین در سراسر جهان به 77.78 تراوات در ساعت نیاز دارند. مصرف برق بیت کوین، به همان اندازه است که کشوری مانند شیلی (برق) مصرف می‌کند.

در سال 2019، تخمین زده شد که استخراج یک بیت کوین، به میزان برقی بین 3000 تا 4000 دلار نیاز دارد.

اگرچه این بستگی به هزینه برق در یک منطقه خاص که مزارع ماین در آن واقع شده است، دارد. برای مثال، قیمت برق در ایران بسیار کم است و شما می‌توانید با هزینه کم، اقدام به استخراج ارز دیجیتال کنید.

در مورد اینکه آیا هزینه تولید به بهای بیت کوین مرتبط است یا خیر، اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. خود ساتوشی ناکاموتو، زمانی گفت که “قیمت هر کالایی به هزینه تولید آن بستگی دارد.” با این حال، استدلال‌های بسیاری نیز در این مورد بیان شده است.

مفهوم بهای بیت کوین / قیمت یک کالا یا خدمت که با کار انجام شده برای آن تعیین می‌شود، به عنوان «نظریه ارزش کار» شناخته می‌شود.

برخی دیگر از افراد، مدعی هستند که بهای بیت کوین، بر این اساس تعیین می‌شود که تا چقدر افراد حاضر به پرداخت به ازای آن هستند و تلاش هایی که برای آن انجام شده است را نادیده می گیرند.

این یک بحث طولانی و بحث برانگیز است. هزینه استخراج بیت کوین به یک شکل بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. هنگامی که یک اصلاح عمیق در بازار اتفاق می‌افتد، بهای بیت کوین قبل از اینکه دوباره سودهای قابل توجهی را تجربه کند، به هزینه تولید باز می‌گردد.

همچنین باید درک کرد که نصف کردن بهای بیت کوین، منجر به افزایش هزینه تولید یک سکه خواهد شد و این احتمالا بر “پایین” رفتن بازار، تاثیر می‌گذارد.

اگر بهای بیت کوین کمتر از هزینه تولید، ماین شود، به احتمال زیاد ماینرها تجهیزات خود را خاموش می‌کنند، زیرا استخراج برای آنها سودآور نخواهد بود. دقیقا، مانند اتفاقی که در اواخر سال 2019 و اواسط 2020 رخ داد.

در دسترس بودن بیت کوین در صرافی‌ها باعث می‌شود تا بهای بیت کوین افزایش یابد!

اگر بیت کوین در صرافی‌ها نبود، نمی‌توانستید بیت کوین بخرید و بفروشید. خرید بیت کوین در صرافی‌های کریپتوکارنسی، ساده ترین راه برای به دست آوردن این سکه است و با پرداختن بهای بیت کوین، صاحب این سکه می‌شوید.

اگر در دسترس بودن سکه در صرافی‌ها کاهش یابد، خرید بیت کوین با مشکل مواجه می‌شود که منجر به افزایش قیمت می‌شود. با این حال، ماینرها همیشه سکه‌های جدید را در صرافی‌ها فهرست می‌کنند، زیرا به پول آن نیاز دارند و مهمتر از آن، باید پول قبض برق خود را بپردازند.

رقابت آلت کوین‌ها

بیت کوین همچنان ارزشمندترین، ارز رمزنگاری شده در جهان است. با این حال، اگر رقابت بین ارزهای رمزپایه شروع به گرم شدن کند، می‌توان انتظار داشت که سرمایه‌گذاری بازار بیت‌کوین کاهش پیدا می‌کند و پول به سمت بازار آلت‌کوین برود. این می‌تواند تاثیر منفی بر بهای بیت کوین نیز داشته باشد. این یکی از مهمترین عوامل موثر بر بهای بیت کوین است

 دولت‌ها در سراسر جهان به دنبال تنظیم بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال هستند، در حالی که برخی از کشورها، به سادگی آنها را ممنوع می‌کنند.

با این حال، با تنظیم بهینه، تعداد زیادی از موسسات بزرگ و ثروتمند می‌توانند به بازار ارزهای دیجیتال بپیوندند که در تئوری باید منجر به افزایش قیمت شود.

خرید ارز دیجیتال از کجا سود بیشتری دارد؟ بهای بیت کوین چقدر است؟ برای خرید ایمن و راحت ارزهای دیجیتال، رتبه‌بندی معتبرترین و محبوب‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال را در سایت آماده کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه فرمایید.

معتبرترین سایت با بالاترین گردش نقدی و همچنین معتبرترین درج کننده بهای بیت کوین، بایننس است که چندین سال است، به عنوان بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان شناخته می‌شود. پلتفرم بایننس محبوب ترین صرافی رمزنگاری در کشورهای مختلف است، زیرا دارای حداکثر حجم معاملات، حداقل کمیسیون است و همچنین، واریز و برداشت آسان است.

متاسفانه، صرافی بایننس، هیچ گونه خدماتی را به ایرانیان ارائه نمی‌دهد و اگر تا به امروز پول خود را از صرافی بایننس خارج نکرده باشید، احتمال اینکه تا به الان بلوکه شده باشد، بسیار زیاد است.

اما برای انتخاب یک صرافی، باید به چه نکاتی توجه داشت؟

ارزش بیت کوین

نکات مهم به هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال

قابلیت کار – ثبات دسترسی به تمام عملکردهای پلتفرم، از جمله معامله 24 ساعته، واریز و برداشت وجوه، و همچنین دوره کار در بازار و حجم معاملات روزانه، بسیار مهم است. از همه مهمتر، قیمت دارایی‌ها و بهای بیت کوین باید قابل مشاهده باشد.

کمیسیون – مقدار کمیسیون برای انجام معامله درون سایت و برداشت دارایی، باید بسیار کم باشد.

بازخورد و پشتیبانی – شما به عنوان کاربر، باید بازخورد کاربر و کیفیت پشتیبانی فنی را تجزیه و تحلیل کنید.

رابط کاربری – هر کسی که وارد سایت می‌شود، باید بتواند به راحتی از خدمات ارائه شده استفاده کند.

ویژگی‌های پلتفرم – در دسترس بودن، دارای نوع معاملات مختلف، وجود اهرم برای معاملات، پشتیبانی از چند صد ارز دیجیتال معتبر جهت معامله و…

نکات ذکر شده، برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال بسیار مهم است. بنابراین، به هنگام انتخاب صرافی بیت کوین، به این موارد توجه فرمایید.

چرا بیت کوین از 69 هزار دلار به 54 هزار دلار سقوط کرد؟

اخیرا، در بازارهای ارز دیجیتال و سهام، کاهش شدید قیمت دارایی‌ها مشاهده شد. بنابراین، بهای بیت کوین در روزهای اخیر 10 درصد کاهش یافته و حداقل محلی را زیر 54000 دلار به روز کرده است. بسیاری از آلتکوین‌ها از رهبر بازار یعنی بیت کوین، پیروی کردند و 15 تا 20 درصد سقوط کردند.

بلومبرگ، کاهش بهای بیت کوین را به آخرین اخبار مرتبط می‌داند. در 25 نوامبر، مشخص شد که سویه جدیدی از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی کشف شد. دانشمندان، مطمئن نیستند که آیا واکسن‌های موجود قادر به مقاومت در برابر این شکل از کووید-19 هستند که در هنگ کنگ و بوتسوانا نیز شناسایی شده است یا خیر. سازمان بهداشت جهانی، اعلام کرده است که به دلیل به وجود آمدن یک گونه ویروس جدید، جلسه اضطراری تشکیل خواهد داد.

همچنین در 26 نوامبر، اطلاعاتی در مورد مسدود شدن استخرهای استخراج، که توسط ارائه دهنده سرویس وب آمازون در چین، به هم متصل شده اند، در شبکه ظاهر شد. و بعدا، خبرگزاری The Block گزارش داد که China Telecom، ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی پیشرو در چین، افزونه‌ای را برای کشف آدرس‌های IP داخلی استخراج‌کنندگان که قبلا به آدرس‌های اینترنتی استخر استخراج مرتبط می‌شد، توسعه داده است.

این به ارائه‌دهنده اجازه می‌دهد تا سرویس را برای آدرس‌های IP خاص، یا URL‌های لیست سیاهی که استخرهای استخراج برای اتصال به تجهیزات استفاده می‌کنند، غیرفعال کند.

دامنه‌های 10 استخر بزرگ ماینینگ از نظر سرعت هش نیز مسدود شدند. هم برای بیت کوین و هم برای اتریوم این یک خبر منفی بود.

با این حال، گزارشی ارائه شده است که راهی برای خروج از این وضعیت پیدا شده است و استخرهای ماینینگ به طور عادی از طریق آدرس غیررسمی استخرها، شروع به کار کردند.

البته، این دلیل درستی برای افت اخیر بهای بیت کوین نیست. مطمئنا دلایل بسیار زیادی وجود دارد.

بیت کوین نیاز به ریزش دارد؟

اول اینکه، بهای بیت کوین واقعا بالا بود و باید برای رشد بهتر، حتما یک ریزشی را تجربه می‌کرد.

بسیاری از افراد سوال می‌پرسند که آیا بهای بیت کوین به 10 هزار دلار برمیگردد؟ خیلی سخت است.

از آنجایی که دیگر سخت است در ایران قیمت دلار به 10 هزار تومان برسد، تقریبا محال است که بیت کوین مجددا 10 هزار دلار را لمس کند.

بیت کوین از سال 2015 به بعد، هرگز قیمت 100 دلار را لمس نکرد.

بیت کوین از سال 2017 به بعد، هرگز قیمت 1000 دلار را لمس نکرد.

بیت کوین از سال 2019 به بعد، هرگز قیمت 5 هزار دلار را لمس نکرد.

بیت کوین بعد از نیمه دوم 2020 به بعد، هرگز قیمت 20 هزار دلار را لمس نکرد.

حالا، بیت کوین از 69 هزار دلار، به 54 هزار دلار سقوط کرده است.

چیزی که در کمتر از 5 ماه شاهد رشد آن بودیم و حالا فقط 10 درصد ریزش داشته است.

آیا این می‌تواند باعث شود که شما فکر کنید، حباب بیت کوین ترکیده است و قرار است تا ریزشی در آینده داشته باشیم؟

به حباب بورس فکر کنید. آیا قیمت‌های بورسی، به 5 سال قبل بازگشت؟ خیر.

پیش بینی می‌شود که در بدترین حالت ممکن، بیت کوین 30 هزار دلار را یک بار لمس کند.

بنابراین، اگر قصد دارید تا در بیت کوین سرمایه گذاری کنید، دیر نیست. هر زمانی که فکر می‌کنید بازار مناسب است و بازار به اثبات رسیده است، می‌توانید اقدام به خرید ارز دیجیتال بیت کوین کنید.

ارزش بیت کوین

آیا خرید آلت کوین توجیه اقتصادی دارد؟

اگر فکر می‌کنید بهای بیت کوین خیلی افزایش داشته است، بد نیست تا نیم نگاهی به آلت کوین‌ها داشته باشید و ببینید که آیا می‌توانید وارد بازار آلت کوین شوید و از این جهت سود کنید؟

برخی از آلت کوین‌های خوشنام، توانستند تا 10 برابر، بیشتر از سود بیت کوین، به سرمایه گذاران خود سود برسانند.

فکر نکنید که حالا بهای بیت کوین 54 – 55 هزار دلار است، می‌تواند شما را خوشبخت کند.

مسئله مهم این است که شما بتوانید سرمایه خود را چندین برابر کنید. این می‌تواند در بازار ملک رخ دهد، می‌تواند در خرید و فروش ماشین رخ دهد، می‌تواند در سرمایه گذاری بر روی دلار و… رخ دهد.

هدف این است که بتوانیم نهایت سود را به دست آورید.

شما می‌توانید با یک میلیون تومان اقدام به خرید بیت کوین کنید. اما زمانی پول شما دو برابر خواهد شد که بهای بیت کوین نیز دو برابر شود.

بنابراین، یک گزینه دیگری روی میز که وجود دارد، آن هم این است که شما اقدام به خرید آلت کوین‌هایی مانند دوج کوین، شیبا اینو و… کنید.

البته، دوج کوین و شیبا اینو، بهترین ارز دیجیتال نیستند و صرفا برای مثال بود. شما باید تحقیقات لازم را در رابطه با خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود انجام دهید و پس از آن، اقدام به خرید آلت کوین کنید.

کافی است تا دانش خود را در این بازار افزایش دهید و آن موقع خواهید دید که چگونه می‌توانید در این بازار پر از فرصت مالی، سود کنید.

پیشنهاد می‌شود تا در شبکات اجتماعی فعال باشید و ببینید که مردم دنیا، راجع به بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، چه چیزی ذکر می‌کنند. لازم به ذکر است که نیاز نیست تا از هر فردی که می‌بینید چندین هزار فالوور دارد، پیروی کنید. برخی از این افراد به فکر کلاهبرداری هستند و شما باید از این اشخاص، دوری کنید.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments