آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

ETFیا صندوق سرمایه گذاری چیست؟ – همه چیز راجع به صندوق‌های ETF

آخرین مطالب

ETF یا صندوق سرمایه گذاری چیست؟ – همه چیز راجع به صندوق‌های ETF

اگر مایل هستید تا در کمترین زمان ممکن سرمایه خود را چندین برابر کنید، صندوق‌های ETF بهترین گزینه برای شما هستند. در این مقاله قرار است که برای شما توضیح دهیم صندوق ETF چیست و چگونه می‌توانید در این صندوق‌ها سرمایه گذاری کنید.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و یا صندوق ای تی اف به شما این امکان را می‌دهد تا در چندین سهام، صرفا با یک معامله سرمایه گذاری کنید و بتوانید پرتفوی خود را زنده نگه دارید. عموم افراد مایل هستند تا ریسک سرمایه‌گذاری خود را به پایین ترین حد ممکن برسانند و از این جهت اگر قرار است تا با ضرر و زیان مواجه شوند، میزان آن کم باشد. و اگر قرار است تا در یک معامله سود کنند، به بالاترین سود ممکن دست پیدا کنند.

صندوق‌های ETF به شما چنین ویژگی را می‌دهد که بتوانید با یک سرمایه معمولی سود کلان کنید. البته شما باید توجه داشته باشید تا در یک صندوق سرمایه گذاری مناسب پول تزریق کنید و از این جهت سود خود را دریافت کنید.

همانطور که ذکر شد، کسانی که در صندوق‌های سرمایه گذاری یا صندوق‌های ای تی اف سرمایه گذاری می‌کنند، معمولا اهل ریسک زیاد نیستند.

صندوق‌های ETF نوع سرمایه گذاری جدیدی نیست، بلکه بانک‌های مختلفی در ایران در طی سالهای مختلف اقدام به ارائه صندوق‌های ETF کردند و از این جهت مشتریان می‌توانند با وارد شدن به این نوع سرمایه گذاری، اقدام به کسب درآمد کنند.

چرا به جای سرمایه‌گذاری در بانک باید در صندوق‌های ETF سرمایه گذاری کرد؟

بسیاری از افراد از خود سوال می‌پرسند، اگر قرار است تا صندوق‌های ETF به ما سود بیشتری بدهد، چرا باید پول خود را در بانک بگذاریم و یک سود ناچیز را دریافت کنیم؟ اول از هر چیزی صندوق‌های ETF متشکل از چندین سهام هستند و از این جهت، ممکن است برخی اوقات تمامی سهام یک صندوق ای تی اف دچار ضرر و زیان شود. به طور کلی، ممکن است پول شما ارزش خود را از دست بدهد.

اما یک گزینه دیگر در پیش رو دارید. زمانی که شما در صندوق‌های ETF ثبت نام می‌کنید، می‌توانید تعیین کنید که بابت سرمایه گذاری که انجام می‌دهید یک درآمد ثابت ماهیانه داشته باشید. از این جهت میتوانید سود خود را تضمین کنید و مطمئن هستید که هر ماه یک درآمد ثابت دارید و هیچ چیزی سرمایه گذاری شما را به خطر نمی‌اندازد.

سرمایه‌گذاری‌های صندوق ای تی اف به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند.

شما می‌توانید از طریق اوراق سهام، اوراق قرضه شرکتی و اوراق مشارکت دولتی که بدون ریسک است استفاده کنید. در ادامه، به این مسئله می‌پردازیم که آیا می‌توان در دنیای کریپتوکارنسی اقدام به سرمایه گذاری در صندوق‌های ETF کرد یا خیر.

ویژگی سرمایه گذاری در صندوق‌های ETF

ویژگی‌های استفاده از صندوق‌های ETF این است که شما می‌توانید آنها را در بازار معامله کنید. همانطور که پیشتر ذکر شد، صندوق‌های ETF را می‌توان تقریبا شبیه به یک سهام معمولی دانست. اگر بورس ایران را در نظر بگیرید، به فرض مثال سهام فولاد یک سهم معمولی است که متعلق به یک شرکت ایرانی است. در یک صندوق سرمایه گذاری ETF، چندین سهام گردآوری شده است و میانگین قیمت سهام‌ها و میزان رشد آنها در آن صندوق سرمایه‌گذاری جای گرفته است.

به این صورت که اگر یک صندوق ETF دارای ۵ سهام بورسی باشد و اگر سه تا از سهام شما مثبت باشد و دوتای آن منفی باشد، شما به سوددهی می‌رسید و اگر سه تا از سهام شما منفی باشد و دو تا آن مثبت باشد، ضرر شما ناچیز خواهد بود.

بنابراین با سرمایه گذاری در صندوق‌های ETF، می‌توانید بیشترین سود را از یک معامله برده و کمترین ضرر را تجربه کنید.

به طور کلی، صندوق‌های ETF برای کسانی پیشنهاد می‌شود که تمایل دارند با ریسک کم، اقدام به سرمایه گذاری در بازارهای مالی مانند بورس و ارز دیجیتال کنند.

معمولا، زمانی که یک صندوق ای تی اف تشکیل میشود، متشکل از یک گروه خاص است. به فرض مثال، ممکن است شما یک صندوق ETF را انتخاب کنید که مرتبط با آهن آلات است. بنابراین اگر اوضاع بازار آهن در ایران و یا دیگر نقاط دنیا داغ باشد و قیمت آن رو به افزایش باشد، در نتیجه چندین سهام که در صندوق ای تی اف حضور دارند مثبت خواهد شد. به طور کلی، می‌توان گفت که صندوق ای تی اف و یا حتی سهام‌های خاص دنبال روی بازار هستند. یعنی هر چیزی که بازار تعیین کرد، صندوق ای تی اف و یا سهام مورد نظر شما نیز همانطور رفتار می‌کند.

صندوق سرمایه گذاری etf

چطور می‌توان بهترین صندوق سرمایه گذاری را انتخاب کرد؟

شما می‌توانید با اندکی سواد اقتصادی، مشخص کنید که در ایران و یا در دیگر نقاط دنیا چه چیزی ترند است و پس از آن اقدام به تهیه صندوق ای تی اف و یا آن سهم کنید. مطمئن باشید اگر پیش‌بینی شما درست باشد، شما نیز به سود کلانی دست خواهد یافت.

به فرض مثال اگر بازار خودرو در ایران داغ باشد و به معنای واقعی خرید و فروش بسیار زیادی صورت بگیرد، مطمئن باشید که سهام خودرو افزایش خواهد یافت. با توجه به معاملات اخیر شرکت‌های ایرانی که ساخت خودرو را در پیش گرفتند، قیمت سهام خودرو کاهش یافته است. به این دلیل که در واقعیت تعداد خرید و فروش‌های خودرو زیاد نیست و صرفا قیمت خودرو افزایش یافته است. بنابراین وجود عرضه و تقاضا در این بازار برای پیشرفت سهام‌های خاص و یا صندوق ETF بسیار مهم است.

معمولا یک تریدر حرفه ای، از خود می‌پرسد که من باید چه سهمی بخرم؟ میزان خرید و فروش آن سهم به چه صورت است؟ آیا من میتوانم با سرمایه‌گذاری در آن سهم، کسب درآمد داشته باشم و همچنین سرمایه خود را چندین برابر کنم؟

با صندوق ای تی اف شما می‌توانید در چندین سهم سرمایه گذاری کنید و از این جهت پرتفوی سرمایه‌گذاری خود را امن نگه دارید.

اگر در واقعیت حوصله ندارید که بررسی کنید کدام یک از شرکت‌ها می‌توانند خوب عمل کنند و یا اینکه واقعا بازار چه چیزی داغ است و قرار است سهام آن شرکت‌ها افزایش یابد، می‌توانید از صندوق‌های ETF استفاده کنید.

البته اینطور درست نیست که شما هر صندوقی را که دیدید خریداری کنید، بلکه باید راجع به آن صندوق و همچنین سابقه کاری آن و میزان بازدهی صندوق تحقیق کنید و سپس اقدام به سرمایه‌گذاری در آن صندوق کنید.

آیا صندوق‌های ETF فقط در بورس ایران است؟

نه فقط در ایران بلکه در تمام دنیا صندوق ای تی اف وجود دارند و شما می‌توانید در بازارهای مختلف سرمایه گذاری کنید.

متاسفانه ناشی از وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی، ما قادر به ورود به بازار فارکس به صورت رسمی نیستیم و باید از واسطه‌های مختلف که بعضا به کلاهبرداری ختم ‌میشوند، وارد این بازار‌ها شویم.

شما می‌توانید با سرمایه گذاری در صندوق‌های ETF کریپتوکارنسی که بدون مرز هستند و هیچ تحریمی وجود ندارد و به راحتی می‌توانید سرمایه گذاری کنید.

همچنین در بازار بورس ایران نیز صندوق‌های ETF مختلفی ارائه می‌شود که بازدهی‌های نسبتا خوبی دارند و شما می‌توانید با مشارکت داشتن در این صندوق‌ها، اقدام به افزایش سرمایه خود کنید.

صندوق سرمایه گذاری etf

صندوق‌های ETF با درآمد ثابت چیست؟

یکی از جذاب ترین روش‌های سرمایه گذاری این است که شما یک حقوق ثابت داشته باشید.

به این منظور که دیگر هیچ نگرانی بابت از بین رفتن پول خود نداشته باشید. صندوق‌های ETF با درآمد ثابت سود کمتری به شما می‌دهند. به طور کلی، نحوه سود دهی این نوع صندوق، از این که سرمایه شما حفظ شده است و پول شما نزد صندوق به امانت گرفته شده است و ماهانه بابت پولی که به بازار pdf تزریق کردید یک مبلغی به شما داده میشود.

اگر بخواهید تا به صورت کوتاه مدت درآمد ثابت داشته باشید، مطمئنا نسبت به سرمایه گذاری بلند مدت یکساله سود کمتری را دریافت خواهید کرد. در برخی اوقات میزان سود سرمایه‌گذاری‌های قابل معامله یا صندوق ای تی اف بسیار بیشتر از سود بانکی است.

البته شما باید توجه داشته باشید که در یک صندوق‌های سرمایه گذاری کنید که سرتان کلاه نرود. متاسفانه در ایران بارها مشاهده شده است که برخی از بانک‌های تازه تاسیس و یا بانک‌هایی که اعتبار چندان زیادی ندارند، اقدام به ارائه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله کردند و پس از چندین ماه پول مردم را بالا کشیدند. خوشبختانه، تا به امروز اگر بانکی که مجوز رسمی دارد و چنین کاری را انجام داده است، دادگاه آن بانک و یا موسسه را موظف کرده است که پول مردم را پس بدهد.

بنابراین اگر شما می‌خواهید که دچار چنین مشکلاتی نشوید، حتما از اعتبار آن صندوق اطمینان حاصل کنید. این مشکل صرفا فقط برای صندوق پیش نمی‌آید. بلکه سهام‌های بسیار زیادی در بازار هستند که می‌توانند چنین مشکلاتی را برای شما ایجاد کنند.

در بازار بورس ایران بارها پیش آمده است که یک سهم کاملا متوقف شود و سرمایه مردم پس از چندین سال که ورشکستگی اعلام شده، برگشت داده شده است.

تحقیق، یکی از مهمترین کارهایی است که شما می‌توانید برای حفظ پول خود انجام دهید. نباید به این فکر کنید که در طی یک شب پولدار شوید و یا اینکه سرمایه خود را دو برابر کنید.

به این دلیل که چنین چیزی ممکن نیست و اگر می‌بینید که در بازارهای ارز دیجیتال، یک توکن در عرض یک شب سود ۱۰۰ درصد می‌دهد، مطمئن باشید که کمتر کسی است که این سودها را دریافت کند و صرفا برای تحریک مردم به خرید شیت کوین / Shitcoin است. یا اگر کسی پیشاپیش از شما خواست تا در یکی از این توکن‌ها سرمایه گذاری کنید، این می‌تواند برای شما یک زنگ خطر باشد و این امکان وجود دارد که پول شما از بین برود.

آیا در کریپتوکارنسی صندوق ETF وجود دارد؟

بله برای ارزهای دیجیتال صندوق ETF وجود دارد و شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در آن، به صورت ماهانه یک درآمدی را کسب کنید.

معمولا اگر قصد داشته باشید تا در صندوق‌های ETF ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید، یک حداقل خریدی را باید از آن ارز دیجیتال انجام دهید و سپس در صندوقهای ای تی اف ثبت نام خود را انجام دهید.

در بازه زمانی که برای شما مشخص شده است، شما سود خود را دریافت خواهید کرد.

لازم به ذکر است، مشارکت در صندوق‌های ETF ارز دیجیتال محدود است و صرفا افراد محدودی می‌توانند در آن شرکت کنند. البته به این معنا نیست که شما قادر خواهید بود تا در آن صندوق‌ها شرکت نکنید. بلکه یک محدودیت زمانی و همچنین محدودیت نفر دارد.

به فرض مثال، ذکر می‌شود که در یک صندوق ETF خاص صرفا ۵۰۰ هزار نفر قابلیت ثبت نام دارند و مهلت ثبت نام آن ده روز است.

اگر شما جزء آن ۵۰۰ هزار نفر نباشید و یا اگر در آن ده روز اقدام به سرمایه‌گذاری در آن صندوق ETF نکنید، این فرصت را از دست خواهید داد و باید به سراغ دیگر صندوق‌ها بروید و یا اینکه منتظر بمانید تا آن صندوق مجددا افراد جدیدی را پذیرش کند و سرمایه شما را بپذیرد.

صندوق‌های ETF کریپتوکارنسی تقریبا مثل بورس است. به این معنی که در صندوق‌های ای تی اف چندین ارز دیجیتال نهفته شده است و با پیشرفت آن ارزها، پرتفوی شما نیز مثبت خواهد شد و اگر آن ارزها روند کاهشی داشته باشند، مطمئنا شما دچار ضرر خواهید شد.

صندوق سرمایه گذاری etf

کسب درآمد ثابت با صندوق‌های ETF کریپتوکارنسی

در صندوق‌های ETF کریپتوکارنسی نیز یک درآمد ثابت وجود دارد که شما می‌توانید آن را انتخاب کنید و مشخص کنید که در چه بازه زمانی مایل هستید تا پول خود را دریافت کنید.

در بسیاری از صندوق‌های ETF شما باید ۶ ماه سرمایه گذاری انجام دهید تا پس از آن سود شما واریز شود.

لازم به ذکر است که صندوق‌های معتبری وجود دارند که پس از ۲۱ روز سرمایه گذاری، اقدام به ارائه سود به شما می‌کنند که در نوع خود جذاب است.

همانند صندوق‌های ETF بورس، شما باید توجه داشته باشید که یک صندوق معتبر را در ارز دیجیتال انتخاب کنید که کلاهبردار  نباشد و مشتریان زیادی دارد و همچنین تحت پلتفرم معتبری کار ‌کند. معمولا صرافی‌هایی که اقدام به ارائه صندوق‌های ETF می‌کنند تا حدودی میزان سرمایه شما را تضمین می‌کنند و سعی دارند تا صندوق‌های ETF را در خود جای دهند که معتبر است و سابقه دزدی و کلاهبرداری ندارد. هرچند شما باید تحقیقات اولیه راجع به آن صندوق انجام دهید.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments