آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

تایید هویت دو عاملی (2FA) چیست و چگونه فعال کنیم؟

آخرین مطالب

تایید هویت دو عاملی (2FA) چیست و چگونه فعال کنیم؟

درباره تایید هویت دو عاملی یا 2FA چه می‌دانید؟ به چه صورت می‌تواند احراز هویت دو عاملی را فعال کرد؟ آیا می‌دانید با تایید هویت دو عاملی، قادر خواهید بود تا از حساب کاربری خود در برابر حمله هکرهای مختلف، محافظت کنید؟

به طور کلی، تایید هویت چند عاملی یا 2FA، برای شما یک کد چند رقمی ارسال می‌کند که فقط 30 ثانیه الی دو دقیقه فرصت دارید تا آن کد را وارد کنید و به حساب کاربری خود وارد شوید.

برخی از افراد فکر می‌کنند که با فعال کردن تایید هویت دو عاملی، دیگر حساب کاربری آنان امن است و هکر هرگز نمی‌تواند به حساب کاربری نفوذ کند. پیشنهاد می‌شود تا ادامه مقاله را مطالعه کنید، تا ببینید که آیا واقعا با فعال کردن تایید هویت دو عاملی، حساب کاربری ما ایمن خواهد ماند یا خیر.

همه ما می‌دانیم که امنیت اینترنت این روزها چقدر مهم است.

حقیقت این است، هر روز، مجرمان سایبری هوشمندتر می‌شوند و اگر ما از اطلاعات شخصی و داده‌های مالی خود به صورت آنلاین محافظت نکنیم، این یک واقعیت است که خود را در معرض خطر هک قرار می‌دهیم.

خبر خوب این است که متخصصان امنیتی سخت تلاش می‌کنند تا به ما کمک کنند تا ایمنی آنلاین خود را ارتقا دهیم. یکی از جدیدترین نوآوری‌های آنها احراز هویت چند عاملی است.

به طور خلاصه، هنگام ورود به حساب کاربری در یک وب سایت، دو مورد متفاوت وجود دارد که باید وارد کنید. یکی از این فاکتورها قبلا برای شما شناخته شده است که این می‌تواند یک رمز عبور یا یک کد پین باشد و دیگری کاملا جدید خواهد بود. اغلب اوقات پیامی به شما نمایش داده می‌شود که باید آن را وارد کنید.

با استفاده از برنامه پیشرو در صنعت، تایید هویت دو عاملی گوگل، گزینه احراز هویت دو مرحله ای را می‌توانید در اکثر وب سایت‌ها و برنامه‌ها، اعمال کنید.

در ادامه به طور کامل به این مسئله پرداختیم که تایید هویت دو عاملی چیست و چگونه کار می‌کند. با ما همراه باشید!

تایید هویت دو عاملی چیست؟

اول از همه، توجه به این نکته مهم است که تایید هویت دو عاملی یک جزء فرعی از احراز هویت چند عاملی است، که در آن کاربر تنها پس از ارسال موفقیت آمیز دو یا چند مدرک که هویت آنها را تیید می‌کند، می‌تواند به یک وب سایت یا حساب دسترسی پیدا کند.

چهار نوع اصلی از فاکتورهای احراز هویت وجود دارد:

  • چیزی که کاربر فقط می‌داند – مانند رمز عبور، کدهای پین و…
  • دارایی‌هایی که فقط کاربر دارد – مانند کلید خصوصی خاص، USB، کارت و…
  • یک ویژگی فیزیکی کاربر – مانند بیومتریک، اثر انگشت و…
  • مکان کاربر – مانند ردیابی GPS و…

همانطور که تا به اینجای کار برای شما روشن شده است، تایید هویت دو عاملی از دو سطح شواهد برای اثبات اینکه شما همان چیزی هستید که می‌گویید، استفاده می‌کند.

رایج ترین کاربرد تایید هویت دو عاملی برای محافظت از حساب‌های کاربری است، مانند آنهایی که در صرافی راه اندازی کرده اید. به این ترتیب، امنیت بیشتری به دست می‌آورید که دسترسی هکرها و کلاهبرداران به اطلاعات شخصی و مالی شما را تقریبا غیر ممکن می‌کند.

مثال دیگری از تایید هویت دو عاملی زمانی است که از دستگاه خودپرداز پول برداشت می‌کنید. به کارت بانکی و پین کد صحیح نیاز دارید. بدون هیچ یک از این موارد، نمی‌توانید به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

رایج ترین شکل تایید هویت دو عاملی از دو لایه ورود رمز عبور تشکیل شده است. می‌توانید نام کاربری و رمز عبوری را که قبلا می‌دانید وارد کنید و سپس فروشنده رمز عبور دوم را از طریق پیامک یا ایمیل برای شما ارسال می‌کند. این احراز هویت دو مرحله ای در ابتدایی ترین شکل آن است.

ایده پشت تایید هویت دو عاملی برای قرن‌ها وجود داشته است. همانند قفل‌های شماره گذاری شده که در آن کاربر به کلید و ترکیب صحیح برای شکستن قفل نیاز دارد.

با این حال، در عصر کلاهبرداری آنلاین و سرقت هویت، تایید هویت دو عاملی بسیار مهم است.

تایید هویت دو عاملی

جلوگیری از جرایم سایبری با تایید هویت دو عاملی

آمارهای نگران کننده ای در مورد جرایم سایبری وجود دارد و حقیقت این است که شما نباید فکر کنید که برای تبدیل شدن به یک قربانی، دیگر شکست ناپذیر هستید.

در سال 2017، مسئله کلاهبرداری آنلاین، نزدیک به 600 میلیارد دلار یا 0.8 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی برای اقتصاد جهانی هزینه داشت! اگر مسئله “جرایم سایبری” یک کشور بود، آن را سیزدهمین کشور بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی تبدیل می‌کرد.

تخمین زده می‌شود که در سال 2018، مجرمان سایبری بیش از یک میلیارد دلار از فعالیت‌های خود درآمد داشته اند.

این اعداد مربوط به وجوهی است که شناسایی و پیگیری شده است. به تمام اعمال جرایم سایبری که بدون مجازات می‌مانند یا ردیابی نمی‌شوند و اینکه چه چیزی فکرتان را به هم می‌زند، فکر کنید، تا ببینید که این صنعت چقدر خطرناک است.

احراز هویت دو مرحله ای به محافظت در برابر حملات باج افزار کمک می‌کند، که درصد بالایی از درآمد جرایم سایبری را تشکیل می‌دهد.

هیچ دلیلی برای شانس وجود ندارد. فقط در وب سایت‌ها و صرافی‌هایی ثبت نام کنید که در آنها تایید هویت دو عاملی می‌تواند بنا به درخواست شما اجرا شود.

چرا تایید هویت دو عاملی اینقدر مهم است؟

تایید هویت دو عاملی تا حد زیادی امنیت حساب‌های شما را افزایش می‌دهد.

شما خطر دزدیده شدن کارت بانکی خود را دارید، در حالی که بدون پین عملا بی فایده است، تمام اطلاعات شخصی چاپ شده روی کارت در خطر است. این مثال ساده نشان می‌دهد که وقتی به روش‌های پرداخت سنتی پایبند هستید، امنیت شخصی شما چقدر آسیب‌پذیر است.

در مورد یک حساب آنلاین هم همینطور است. نام کاربری و یا رمز عبور شما می‌تواند توسط هکرها به خطر بیفتد. با این حال، بدون آن دومین زنجیره احراز هویت اطلاعات تایید هویت دو عاملی، آنها نمی‌توانند هویت شما را بدزدند یا پول شما را خرج کنند.

با ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اطلاعات شخصی شما در هر مرحله از تراکنش امن و ناشناس باقی می‌ماند. بیت کوین از فناوری بلاک چین، یک سیستم غیرمتمرکز استفاده می‌کند. هیچ یک از اطلاعات شما در یک سرور واحد نگهداری نمی‌شود که بتواند پتانسیل هک شدن را داشته باشد.

از آنجایی که هر “بلوک” در بلاک چین رمزگذاری شده است، هک کردن آن عملا غیر ممکن است. با اضافه شدن سطح امنیت تایید هویت دو عاملی، وجوه و اطلاعات شخصی شما کاملا ایمن هستند.

هر گونه تضمین امنیتی اضافی در چشم انداز دیجیتال امروز، بسیار مهم است.

تکنیک‌های مورد استفاده توسط بسیاری از مجرمان سایبری به طور خاصی، پیچیده و شناسایی آنها دشوار است. در نتیجه، حملات دیجیتالی به افراد، شرکت‌ها و حتی سایت‌های ایمن دولتی، رایج شده است.

از هک اولیه تا نقض پیشرفته داده‌ها، دفاع از جرایم سایبری دشوارتر می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها، تایید هویت دو عاملی را در عملیات خود اضافه می‌کنند.

این یک واقعیت شناخته شده است که بسیاری از ما از رمزهای عبور واقعا ساده استفاده می‌کنیم. زیرا آنها به یاد ماندنی هستند. این رمزها می‌تواند شامل نام و نام خانوادگی خود یا اطرافیان، و یا تاریخ تولد تا کدهای دیجیتالی مانند 1234 یا 1111 باشد. ممکن است که ما این رمز عبورها را بهتر به یاد داشته باشیم، اما در معرض هک قرار گرفتیم.

به همین دلیل است که تایید هویت دو عاملی در این دنیای تکنولوژیکی، بسیار مهم است.

مزایای تایید هویت دو عاملی چیست؟

مزیت اصلی تایید هویت دو عاملی امنیت است. حتی اگر اعتبار آنلاین شما آسیب پذیر است، لایه ثانویه شما که معمولا تلفن همراه است، در حضور شما ایمن است.

مزیت دیگری به دنبال دارد. زیرا بسیاری از ما گوشی‌های هوشمند خود را همیشه با خود به همه جا میبریم.

اگر از شما خواسته شود درخواست تایید هویت دو عاملی را پیگیری کنید، می‌دانید که یک شخصی در حال حاضر قصد ورود به حساب کاربری شما دارد. آن شخص می‌تواند خود شما باشد و یا یک شخص دیگری مانند هکر باشد. به طور کلی، می‌توانید به این موضوع رسیدگی کنید و حتی آی پی شخص هکر را نیز بلاک کنید.

نکته اصلی در مورد تایید هویت دو عاملی این است که می‌توانید بدون نیاز به تغییر سبک زندگی خود، مطمئن شوید که سرمایه شما کاملا امن است.

علاوه بر این، با همه کاره شدن این فناوری، ما قادر خواهیم بود از عوامل بیشتری برای احراز هویت خود استفاده کنیم، که می‌تواند شامل GPS و سرعت سنج گرفته تا نرم افزار تشخیص گفتار، تمامی این مسائل در تایید هویت دو عاملی نقش موثری دارند. این کمک می‌کند تا احراز هویت حتی برای کاربر شخصی تر شود.

اما آیا واقعا، اگر ما تایید هویت دو عاملی فعال کنیم، یعنی اینکه هکر نمی‌تواند به حساب کاربری دسترسی داشته باشد؟

پاسخ دادن به این سوال، به مسائل مختلفی بستگی دارد. اگر صرافی کاملا ایمن باشد و برنامه نویسان آن، با دقت تمام کار امنیت شبکه را انجام داده باشند، زمانی که ما اقدام به تایید هویت دو عاملی کردیم، عملا دست هکر از ورود به حساب کاربری ما کوتاه است. اما اگر برنامه نویسان آن صرافی، وقت زیادی برای طراحی سایت نکردند و عملا باگ‌های زیادی در سایت وجود داشته باشد، ممکن است با حمله یک هکر، کل دارایی کاربران به تاراج برود.

بنابراین، اگر قصد دارید تا از دارایی خود در صرافی‌ها به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید، پیشنهاد می‌شود هرگز سراغ صرافی‌هایی که خیلی وعده بیش از حد خوبی به کاربران خود ارائه می‌دهند و یا سود ماهانه به کاربران پرداخت می‌کنند، نروید. این صرافی‌ها به احتمال زیاد کلاهبرداری است. همچنین، در صرافی‌هایی که ظاهر نامناسبی دارند، به هیچ وجه وارد نشوید. زیرا به احتمال زیاد، این سایت‌ها پر از باگ و اشکال است که می‌تواند باعث شود تا دارایی شما همیشه در خطر باشند.

تایید هویت دو عاملی

چرا ما تایید هویت دو عاملی گوگل را توصیه می‌کنیم؟

صرافی‌های مختلف، ماموریت محافظت از دارایی شما در برابر هکرها و سرقت اطلاعات دارند.

این فقط وجوه حساب شما نیست که لو می‌رود، بلکه اطلاعات هویت شخصی و اطلاعات مالی شما است که ممکن است شامل اطلاعات کارت اعتباری / حساب باشد.

به همین دلیل است که توصیه می‌شود تا از تایید هویت دو عاملی گوگل استفاده کنید. یکی از ایمن ترین نرم افزارهای تایید هویت دو عاملی، نرم افزار شرکت گوگل است که بدون هیچ گونه نگرانی از به وجود آمدن تحریم، می‌توانید برای نرم افزارهای مختلف و همچنین وب سایت‌های مختلف اعم از صرافی‌های ارز دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی و… از تایید هویت دو عاملی گوگل استفاده کنید.

تفاوت تایید هویت دو عاملی گوگل با دیگر نرم افزارها این است که به جای دریافت پیامک‌هایی با اطلاعات محرمانه روی تلفن شما، تمام داده‌های احراز هویت در برنامه نگهداری می‌شوند و یک کد 6 الی 7 رقمی تولید می‌شود که فقط 30 ثانیه وقت دارید آن را در نرم افزار / وب سایت مورد نظر وارد کنید.

به طور کلی، اتفاقی که می‌افتد این است که یک کد امنیتی در برنامه نمایش داده می‌شود، اما زمان محدودی دارد و به زودی کد شما به یک کد جدید تغییر می‌کند. به این روند، الگوریتم رمز یک بار مصرف می‌گویند و هر بار که وارد سایت می‌شوید باید کد شش رقمی به روز شده خود را وارد کنید.

این یک راه عالی برای دریافت رمز عبور امنیتی جدید بدون نیاز به فکر کردن به یک رمز عبور تصادفی است. قطع کردن دست هکرها در این فرایند بسیار آسان است.

نتیجه:

اگر به دنبال این هستید تا امنیت کیف پول ارز دیجیتال خود را افزایش دهید، یکی از موثرترین روش‌ها برای این کار، استفاده از تایید هویت دو عاملی است که در کمتر از 5 دقیقه می‌توانید آن را انجام دهید و دست هکرها را از حساب کاربری خود کوتاه کنید.

در این مقاله، به طور کامل توضیح دادیم که تایید هویت دو عاملی چیست و چگونه می‌توان آن را فعال کرد.

از زمانی که تایید هویت دو عاملی به روی کار آمد، این تکنولوژ توانست از جرایم سایبری تا حدودی جلوگیری کند و اگر یک هکر قصد ورود به یک حساب کاربری داشت، پس از حدس زدن رمز عبور، نیاز به یک رمز عبور یکبار مصرف 60 ثانیه ای تا 2 دقیقه ای داشت که عملا دست هکر را از هک کردن حساب کاربری کوتاه می‌کرد.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments