آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

چگونه بیت کوین بخریم؟ – صفر تا صد خرید بیت کوین در ایران!

آخرین مطالب

هرکسی که قیمت امروز بیت کوین را با یک یا دو سال پیش مقایسه کند و این افزایش عجیب قیمت را ببیند، احتمالا این سوال به ذهنش می رسد که چگونه بیت کوین بخریم؟ در واقع تصور این که خرید یک بیت کوین در سال 2010 با قیمتی کمتر از یک دلار امروز می توانست شما را به ثروتی 50 هزار دلاری – کمتر یا بیشتر – برساند عملا یک نوع حسرت بزرگ برای انسان ها و سرمایه گذاران محسوب می شود. این حسرت باعث می شود که بسیاری در مورد آینده این اشتباه را نکنند.  از این رو دانستن این که چگونه بیت کوین بخریم می تواند یک مسیر مهم برای رسیدن به این سود در آینده باشد.

برای پاسخ به سوال چگونه بیت کوین بخریم؟ باید از دو جنبه به آن نگاه کرد. در نگاه اول سراغ کسانی می رویم که در خارج از کشور زندگی می کنند و به نوعی به شبکه گسترده پولی و مالی جهان دسترسی دارند و در نگاه دوم نیز سراغ آن دسته گسترده از مخاطبان این مقاله می رویم که در ایران زندگی می کنند و عملا توانایی برقراری ارتباط مالی با جهان را ندارند. با ما همراه باشید.

چگونه بیت کوین بخریم؟ پاسخ یک فرد خارجی!

از نظر یک فرد خارجی یا بهتر بگوییم فردی که در اروپا، آمریکا یا کشورهای نسبتا پیشرفته آسیایی و … زندگی می کند سوال چگونه بیت کوین بخریم یک سوال ساده یا شاید هم مسخره باشد.

بیت کوین مانند یک جنس توسط فروشگاه های مخصوص خود خرید و فروش می شود و هر کسی می تواند با پرداخت هزینه مورد نظر این جنس را داشته باشد. تنها تفاوت عمده در این بین این است که این جنس عملا مجازی است و نمود فیزیکی ندارد و فروشگاه های آن بیشتر صرافی ها هستند. گرچه افراد می توانند آن را به صورت مستقیم خرید و فروش کنند.

بنابراین یک فرد به صورت عادی می تواند با ثبت نام در صرافی های معتبر مانند بایننس و … و واریز هزینه مورد نظر به حساب این صرافی ها اقدام به خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بزند. بنابراین عملا این فرد سختی زیادی را متحمل نمی شود و درست مانند یک خرید اینترنتی رفتار می کند.

اما سوال اینجاست که آیا این چنین وضعیتی برای یک کاربر ایرانی وجود دارد؟

چگونه بیت کوین بخریم؟ ایرانی ها پاسخ می دهند!

عملا خرید بیت کوین یا به طور کلی هر نوع مبادله بین المللی برای ایرانی ها از سخت ترین و شاید غیر ممکن ترین کارهای روی زمین محسوب می شود. شما باید جنس خریداری شده را با ارز جهانی دلار یا یورو پرداخت کنید این در حالی است که سیستم بانکی ایران عملا از این موضوع پشتیبانی نمی کند و شما برای خرید بیت کوین یا هر محصول دیگر باید هزار توی تاریخ را رد کنید تا عملا امکان واریز دلار به حساب فروشنده را پیدا کنید.

از طرف دیگر به علت این که ایران تحت شدیدترین تحریم های آمریکا قرار گرفته است عملا مبادلات اقتصادی ایران در همه ابعاد خرد و کلان مختل شده است. در کلام ساده تر اگر شما هم بتوانید به هر طریق اقدام به پرداخت هزینه به شکل دلاری کنید، بسیاری از فروشنده و درگاه های فروش مانند انواع صرافی ها عملا از ارائه خدمات به ایرانی ها سر باز می زنند. این صرافی ها در صورت دانستن ملیت شما به عنوان کاربران ایرانی عملا اجازه استفاده از خدمات را از شما می گیرند و اگر سرمایه ای در این صرافی به صورت ارز دیجیتال یا پول نقد داشته باشید بلوکه می شود. این سرمایه ممکن است ماه ها یا حتی سال ها بلوکه شود و این چیزی نیست که برای ما جذاب باشد.

بنابراین یک ایرانی در برابر سوال چگونه بیت کوین بخریم؟ دو مشکل اصلی را می تواند بیان کند:

1-      امکان پرداخت یا برداشت دلاری در مبادلات بین المللی وجود ندارد یا اگر هم وجود داشته باشد بسیار ضعیف و البته سخت خواهد بود.

2-      تحریم های صرافی های مختلف و انواع دیگر خدمات مانند کیف پول های معتبر جهانی باعث شده است که ایرانی ها عملا دستشان از یک بازار آزاد و غیر متمرکز مانند ارز دیجیتال کوتاه بماند.

حال سوال اینجاست که آیا می توان از سود سرشار این ارز دیجیتال به سادگی گذشت؟ مسلما که نه. اما چگونه بیت کوین بخریم و از این سود استفاده کنیم؟!

چگونه بیت کوین بخریم؟ – صفر تا صد خرید بیت کوین در ایران!

چگونه بیت کوین بخریم؟ پاسخی که به دنبال آن می گردید.

حال که با مشکلات اصلی خرید بیت کوین در ایران آشنا شدیم، نوبت این است که بدانیم چگونه بیت کوین بخریم؟ برای این کار چند راهکار مهم به شما پیشنهاد می دهیم.

راه کار اول این است که شما از طریق واسطه هایی که در سطح اینترنت کم هم نیست، ریال را به دلار تبدیل کنید. سپس با استفاده از یک وی پی ان قوی و البته ثابت که بتواند شما را از رنج یک کشور به دنیای بدون فیلتر متصل کند در صرافی های معتبر مانند بایننس ثبت نام و بر اساس سرمایه دلاری خود اقدام به خرید و فروش بیت کوین کنید.

در راه دوم شما می توانید از طریق صرافی های داخلی که برخی از ان ها بسیار معتبر و قوی هستند، با سرمایه ریالی خودتان اقدام به خرید و فروش بیت کوین کنید. مسلما این صرافی ها در واقعیت صرافی نیستند و تنها نقش یک دلال را برای ما بازی می کنند. البته دلالی که می تواند بسیاری از مشکلات ما را برطرف کند. در این روش عملا احتمالا بلوکه شدن سرمایه وجود ندارد. اما اگر قوانین حکومتی و تجارتی ایران بخواهد می تواند به سرعت این صرافی ها را مسدود کند. دولت ایران چند بار صرافی های داخلی را تهدید به این کار کرده است. پس کاملا منطقی است که نخواهید سرمایه خودتان را در این صرافی ها به صورت مستمر قرار دهید.

در راه سوم شما می توانید از طریق خرید تتر ( یک ارز ثابت یک دلاری ) به واسطه صرافی داخلی، عملا ریال خودتان را به یک ارز دیجیتال تبدیل کنید. سپس با انتقال تتر به کیف پول خودتان آن را از طریق یک وی پی ان ثابت به صرافی بایننس یا هر صرافی معتبر دیگر منتقل و بر اساس آن اقدام به خرید و فروش بیت کوین یا هر ارز دیگر کنید. برای برداشت سرمایه خود نیز می توانید همین مسیر را از آخر به اول حرکت کنید.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments