آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

معرفی ارز دیجیتال MKR و جزئیات مربوط به آن

آخرین مطالب

پروتکل و سیستم Maker یک پروتکل متن باز است. این پروتکل در سال 2014 تاسیس و بنیان گذاری شد. هدف از ساخت این پروتکل ایجاد یک فضای اعتباری بدون نیاز به مجوز بود که به کاربران امکان گرفتن وام هایی را با وثیقه های ارز دیجیتال می دهد. وام های مزبور با استفاده از قراردادهای هوشمند ایجاد می شوند. هم چنین این وام ها با استفاده از سیستم DAI پشتیبانی می گردند. پروتکل توضیح داده شده توسط بنیاد میکر با همکاری تعدادی از گروه های خارجی تشکیل شده است که با گذشت زمان میکر کنترل خود را روی این ارز کاهش داد. این کاهش کنترل بنیاد میکر بر روی پروتکل مزبور تا جایی ادامه یافت که کنترل کامل پروتکل مزبور به یک سازمان خود مختار غیر متمرکز که با نام DAO شهرت داشت؛ واگذار گردید. این سازمان تحت عنوان MakerDAO  فعالیت می کند. ارز دیجیتال میکر، دو توکن MKR و DAI را در شبکه و سیستم خود دارد. در رابطه با DAI می توانیم بگوییم که یک ارز دیجیتال با ثبات است که با ارز دیگر در رابطه است. لازم به ذکر است که ارزش ارز DAI مرتبط با دلار آمریکا می باشد. از این گونه ارزها می توان برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت و یا میان مدت و هم چنین به عنوان وسیله ای برای معامله استفاده کرد.

    کاربران ارز دیجیتال MKR می توانند در مواردی مانند هزینه ی ثبات، سقف بدهی، نرخ پس انداز DAI، انواع وثیقه مورد استفاده و … رای بدهند. امکان رای دادن در ارزهای دیجیتال کمی اتفاق می افتد که یکی از مزیت های این ارزها محسوب می شود.

معرفی ارز دیجیتال MKR و جزئیات مربوط به آن

ارز دیجیتال میکر و ارزش آن در بازار جهانی

یکی از ملزوماتی که شما عزیزان باید هنگام ورود به دنیای یک ارز دیجیتال درباره ی آن بدانید؛ ارزش بازار جهانی و سهم آن ارز می باشد. در این قسمت این مهم را به خوبی برایتان شرح خواهیم داد. ارز دیجیتال MKR دارای ارزش بازار حدود 3.03 میلیارد دلار می باشد که در رتبه ی 57 در میان هزاران ارز دیجیتال قرار گرفته است. سهم این ارز دیجیتال از کل بازار برابر 0.11 درصد کل سهام بازار است.  هر واحد از ارز دیجیتال مزبور با قیمتی برابر 3058.69 دلار با احتساب نرخ تتر 29173 تومان معادل 89231262 تومان معامله می گردد. حجم مبادلات روزانه ی این ارز برابر 156.04 میلیون دلار می باشد.  بالاترین قیمت این ارز در تاریخ 14 اردیبهشت 1400 مصادف با 3 می 2021 رقم خورد که برابر با 6319.82 دلار بوده است. به طور کلی تعداد واحدهای در گردش این ارز 990.25هزار و تعداد کل واحدهای آن 1.01 میلیون می باشد. بدیهی است کسانی که از زمان تاسیس این ارز، نسبت به خریداری آن اقدام کرده اند و تا کنون آن را حفظ کرده اند؛ سود خوبی نصیبشان شده است. تمام این ها به هوش اقتصادی و دانش آن ها در حوزه ی ارز دیجیتال مربوط می شود. این که بتوانند تخمین بزنند که در آینده چه ارزی رشد خواهد کرد و چه ارزی ریزش پیدا می کند؛ در سوددهی و یا ضرر و زیان آن ها به صورت مستقیم دخیل خواهد بود.

ارز دیجیتال mkr

مزایا و معایب ارز دیجیتال Maker

مسلما هر ارز دیجیتالی در کنار مزیت هایی که دارد؛ دارای معایبی نیز می باشند. البته وجود این عیب ها باعث نمی شود که طرفداران و کاربران خود را از دست دهند. در واقع معایب آن قدر تند و تیز نیستند که باعث سیر نزولی و ریزش آن ارز دیجیتال شود. البته در مواردی این اتفاق افتاده است که به خیلی نادر می باشد.

مزایا:

  1. ارز دیجیتال MKR و پروتکل مختص به آن دارای شفافیت کاری هستند که یکی از مزایای این ارز محسوب می شود. همین ویژگی باعث شده است تا این ارز از سایر بلاک چین های با هدف مشابه تمیز داده شود.
  2. مدیریت MakerDAO که به صورت غیر متمرکز و از طریق رای گیری انجام می شود؛ سبب شده است تا توزیع عادلانه رعایت گردد. هم چنین استفاده از دانش جمعی از طریق رای گیری، باعث می شود تا مدیران شبکه بتوانند آینده ی روشن تری را برای این پلتفرم برنامه ریزی کنند.
  3. توکن ارزی DAI که دارای ارزش ثابتی است؛ از ارزش مالی ارزهای دیجیتال مردم در برابر نوسانات شدید محافظت خواهد کرد.

    معایب:

    همان طور که پیشتر هم بیان کردیم؛ پلتفرم MKR به کاربران خود با قید وثیقه وام می دهد. این سازمان نیز مانند سایر پلتفرم هایی که به نوعی وام و قرض غیر متمرکز می دهند؛ مانند سازمان های مالی سنتی، تحت نظارت نیستند. در نتیجه موجودی حساب ها بیمه نمی شود و نگهداری از کیف پول و موجودی آن به عهده ی کاربران می باشد.

آینده ی ارز دیجیتال اِم کِی آر

شما به عنوان سرمایه گذار حق دارید که بخواهید بدانید؛ آینده ی ارز دیجیتال MKR چگونه پیش بینی شده است. منتها به خواندن چند مقاله و نکته اکتفا نکنید و شما باید تمامی جوانب و تکنیک های احتمال و پیش بینی آینده ی ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار دهید. هم چنین به یاد داشته باشید که تمامی این پیش بینی ها و به طور کلی تحلیل ارز دیجیتال بر پایه ی علم احتمالات است. یعنی ممکن است نتیجه درست باشد ممکن است نباشد. ضمن این که هرچه قوانین و تکنیک های بیشتری را در پیش بینی و تحلیل خود به کار بریم؛ امکان درست بودن آن تحلیل ها بیشتر خواهد شد.

    در خصوص آینده ی ارز دیجیتال میکر، کارشناسان روند پیشرفت این ارز را بر اساس خط مشی مدیریتی مدیران این پلتفرم تعریف کرده اند. چرا که اهداف مدیریتی مدیران پلتفرم MKR بسیار گسترده می باشد که اگر محقق شوند در روند رشد صعودی آن تاثیر خواهند گذاشت. به طور مثال با کاهش قیمت ارز دیجیتال میکر، مدیران پروژه می توانند با از بین بردن توکن، باعث افزایش قیمت آن شوند.

صرافی حمایت کننده از ارز دیجیتال میکر

احتمالا می دانید که برای خرید و فروش و مبادلات ارزی ارز دیجیتال MKR باید به صرافی های مطمئن، ایمن، با کارمزد پایین و حمایت کننده از میکر مراجعه نمایید. همان طور که ارزهای دیجیتال بسیاری در بازار وجود دارند؛ صرافی های زیادی موجود هستند که هر کدام و مزایا و معایب خاص خود را دارند. در مقابل صرافی های خارجی، صرافی های ایرانی خوب و ایمنی نیز وجود دارند که هنوز به رسمیت شناخته نشده اند. ضمن این که دارای کارمزدهای بسیار بالایی برای هر تراکنش هستند. بنابراین صرافی های خارجی به صرفه ترند. البته آن دسته از صرافی هایی که به احراز هویت برای ایجاد حساب کاربری نیاز دارند؛ مناسب ایرانیان نمی باشند. چرا که ایرانیان امکان عضویت در این صرافی ها را ندارند. البته برخی دیگر از صرافی ها که به احراز هویت نیاز ندارند؛ ممکن است پس از مدتی اعلام کنند که در فلان تاریخ احراز هویت می خواهیم. در این صورت پیشنهاد می کنیم ارزهای خود را به صرافی دیگری منتقل کنید. از بین صرافی های موجود، صرافی بایننس (Binance) با سهم 10.47 درصدی از حجم معاملات روزانه، از جمله صرافی هایی است که از ارز دیجیتال MKR پشتیبانی و حمایت به عمل می آورد.

ارز دیجیتال mkr

نحوه ی نگهداری و ذخیره ی ارزهای دیجیتال

لازم به ذکر است که اگر قصد معامله و مبادله ی ارز دیجیتال خریداری شده را با سایر ارزها ندارید؛ آن را به کیف پول اختصاصی خود منتقل کنید. در غیر این صورت ارز خود را در همان صرافی نگهدارید. کیف پول های حمایت کننده از ارزهای دیجیتال مبتنی بر دو مدل نرم افزاری و سخت افزاری هستند. برخی از این کیف پول ها امکان حمایت و پشتیبانی از چند ارز دیجیتال را دارند و برخی دیگر فقط تعداد معدودی را نگهداری می کنند. ضمن این که مدل های نرم افزاری ممکن است فقط بر روی موبایل یا رایانه نصب شوند. البته مدل هایی نیز هستند که بر روی هر دو سیستم قابلیت نصب را دارند. امنیت کیف پول های نرم افزاری به این صورت است که سیستم به شما 12 کلمه ی انگلیسی را می دهد. وارد کردن این کلمات به ترتیب همانا و ورود به اکانت شما در کیف پول همانا. این در صورتی است که امنیت کیف پول های سخت افزاری بسیار بالاتر است و از تکنیک های پیشرفته ی رمزنگاری در آن ها استفاده می شود لذا قیمت بالاتری نیز دارند.

    در خصوص ارز دیجیتال MKR باید به عرضتان برسانیم که هر ولت یا کیف پولی که از ارز دیجیتال یا توکن ERC-20 حمایت کند؛ از ارز میکر نیز حمایت می کند. چرا که توکن های MKR و DAI مبتنی بر توکن ERC-20 طراحی و برنامه ریزی شده اند. توکن ERC-20 نیز همان توکن مربوط به ارز دیجیتال معروف اتریوم می باشد. با این تفاسیر در می یابیم که کیف پول های بسیاری می توانند پذیرای ارز دیجیتال میکر باشند که برخی از آن ها عبارتند از:

  1. کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic wallet): این کیف پول از جمله محبوب ترین کیف پول های نرم افزاری موجود در بازار دیجیتال هستند که کاربران زیادی از آن استفاده می کنند. لذا دارای امنیت نسبی بالایی می باشد.
  2. کیف پول نرم افزاری کوینومی (Coinomi): کیف پول مزبور نیز از جمله مشهورترین های ولت های نرم افزاری است که از ارزهای دیجیتالی بسیاری پشتیبانی و حمایت می کند.
  3. کیف پول نرم افزاری مای اتر ولت (My Ether Wallet): کیف پول مذکور از ارزهای دیجیتال میکر و اتریوم حمایت و پشتیبانی می نماید.
  4. کیف پول نرم افزاری جاکس (Jaxx): این کیف پول نیز همانند کیف پول های قبلی از توکن های میکر و اتریوم حمایت می کند.
این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments