آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

معرفی ارزدیجیتال SHIB

آخرین مطالب

ارز دیجیتال شیبا یا به اختصار SHIB یکی از ارز هایی است که این چند ماهه سرو صدای زیادی به پا کرده است. این ارز دیجتال به خاطر رشد 1000 برابری خود خیلی ترند شد و به همراه ریزش بازار ارزهای دیجیتال، در این ارز نیز شاهد ریزش سنگینی بودیم.در ادامه به معرفی و بررسی ارز دیجیتال شیبا (SHIB) می پردازیم.

معرفی ارزدیجیتال SHIB

ارز دیجیتال SHIB (شیبا) چیست؟


 این ارز دیجیتال در آگوست 2020 توسط افرادی به وجود آمد.خالقان این ارز دیجیتال خود را ریوشی (Ryoshi) می نامند. این ارز دیجیتال روی بستر و شبکه اتریوم پیاده سازی شده است.

این رمز ارز خود را قاتل دوج کوین نامیده است و نام و لوگوی خود را از سگ معروف ژاپنی گرفته است. شیبا در ماه می (May) دارای پامپ های بسیار شدید بود و به خاطر این پامپ های شدید سر زبان افراد و کاربران ارز دیجیتال افتاد و باعث شد که این رمز ارز طرفدارن زیادی پیدا کند.

بعضی افراد می گویند که این ارز دیجیتال یک شت کوین است اما برای این که بدانیم این رمز ارز شت کوین است یا خیر، در ابتدا باید بدانیم شت کوین به چه رمز ارزهایی گفته می شود. بعد از آشنایی با شت کوین ها به بررسی رمز ارز شیبا می پردازیم و به این سوال که یک شت کوین است یا نه پاسخ می دهیم.

ارز دیجیتال shib

شت کوین چیست؟


به کوین ها و توکن هایی که به وجود آمده اند و هیچ هدف خاصی ندارد و هیچ مشکلی را حل نمی کنند شت کوین می گویند. شت کوین ها معمولا برای کلاهبرداری ها به وجود می آیند ولی نمی توان گفت همه آن ها کلاهبرداری است و ناگفته نماند شت کوین ها دارای پامپ ها و دامپ های بسیار شدید هستند.


آیا ارز دیجیتال SHIB یک شت کوین است؟


ابتدا باید برای این که متوجه شویم که شیبا یک شت کوین است یا نه باید به سوالات زیر پاسخ بدهیم:

  • آیا شیبا مشکل خاصی را حل می کند؟

ابتدا که ارز دیجیتال شیبا به وجود آمد به دنبال حل مشکل خاصی برای بهبود عملکرد جامعه نبود ولی با گذشت زمان، تیم به وجود آورنده این ارز دیجیتال در وایت پیپر خود اعلام کردند که به دنبال ایجاد یک صرافی غیر متمرکز هستند و قصد دارند به یک جامعه جهانی برسند.

اما ناگفته نماند که خیلی از ارز های دیجیتال هستند که در وایت پیپر خود در مورد هدف های بسیار بزرگ و خاص صحبت می کنند ولی هیچ کدام عملی نکردند و در مورد ارز دیجیتال شیبا باید منتظر بمانیم و ببینیم که اهدافی که در وایت پیپر خود آورده اند؛ عملی می کنند یا نه.


آیا ارز دیجیتال SHIB دارای وایت پیپر است؟


در ابتدا که این ارز دیجیتال به وجود آمد وایت پیپر نداشت ولی با گذشت زمان تیم این ارز وایت پیپر ارائه دادند که وایت پیپر این ارز دیجیتال با نام Woof paper  ارائه شد.

  • نحوه کارکرد این ارز دیجیتال در وایت پیپر آن توضیح داده شده است؟

در وایت پیپر این ارز دیجیتال در مورد نحوه کارکرد آن توضیحاتی داده شده است و همچنین این ارز دارای دو توکن دیگر با نام های leash و bone است که در مورد کارکرد این دو توکن نیز در وایت پیپر توضیحاتی آمده است.

  • تیم خالق این ارز دیجیتال آیا توانایی تحقق اهداف گفته شده را دارند؟

تمام مواردی که بالا گفته شد زمانی درست است و می توان گفت که ارز دیجیتال شیبا شت کوین نیست که تیم آن بتواند اهدافی که در مورد آن صحبت کرده اند انجام بدهند.با توجه به این که تیم ارز دیجیتال شیبا فقط دارای یک اسم مستعار هستند و اطلاعاتی از تیم آن در دسترس عموم نیست پس نمی توان به طور قطعی در مورد توانایی تیم نظر داد.

با بررسی نکات بالا و تمام سوالاتی که در مورد شت کوین بودن یا نبودن آن پرسیده شد به دلیل این که هنوز بعضی مسائل قطعی نیست نمی توان در مورد شت کوین بودن یا نبودن آن نظر داد.

ارز دیجیتال shib

ارز دیجیتال شیبا در چه صرافی هایی می توان معامله کرد؟


  1. بایننس
  2. کوینکس
  3. یونی سواپ
  4. هات بیت
  5. هیوبی
  6. پولونیکس
  7. کوین بیس

چه کیف پول هایی ارز دیجیتال شیبا پشتیبانی می کنند؟


  • تراست ولت
  • متا مسک

تفاوت ارز دیجیتال شیبا و دوج کوین


  • دوج کوین یک کوین است اما شیبا یک توکن است.
  • دوج کوین دارای بلاک چین اختصاصی خود است ولی شیبا در بستر اتریوم پیاده سازی شده است.
  • دوج کوین با فرایند ماینینگ و استخراج تولید می شود ولی ارز دیجیتال SHIB اینجوری نیست و در همان ابتدا همه ی توکن های شیبا در شبکه قفل شده است.
  • تعداد دوج کوین بی نهایت است ولی مقدار رمز ارز شیبا محدود است و به تعداد 1015 توکن شیبا وجود دارد.
ارز دیجیتال shib

چرا ارز دیجیتال شیبا روی شبکه اتریوم پیاده سازی شد؟


خالق ارز دیجیتال شیبا این نظر دارد که اتریوم واقعا غیر متمرکز است و با راه اندازی و ساخت اتریوم 2 و همچنین کاهش کارمزد های اتریوم؛ بستر بسیار مهمی می باشد و همچنین بستر اتریوم برای اپلیکیشن های غیر متمرکز و برنامه های دی فای Defi بسیار مهم است.

به خاطر دلایلی که گفته شد خالق ارز شیبا تصمیم گرفت که این ارز دیجیتال را روی بستر اتریوم پیاده سازی نماید.


خرید و فروش ارز دیجیتال شیبا به چه صورت است؟


برای خرید یا فروش ارز دیجیتال شیبا می توانید از صرافی هایی که دربالا معرفی شده است نسبت به خرید یا فروش اقدام نمایید. کاربران ایرانی برای خرید یا فروش ارز دیجیتال شیبا می توانند استیبل کوین تتر را تهیه نمایند و بعد از انتقال به صرافی، استیبل کوین مورد نظر را به شیبا تبدیل نمایند.

البته ایرانی ها می توانند به صورت مستقیم از صرافی هایی که ارز دیجیتال شیبا (SHIB) را پشتیبانی می کنند خرید نمایند. به این صورت که در صرافی های ایرانی قیمت ارز شیبا به ریال داده می شود و شما به تعدادی که قصد خرید دارید پول به صرافی پرداخت می کنید و شیبا را خریداری می کنید و برای فروش نیز به همین صورت است.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments