آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

معرفی ارز دیجیتال USDC

آخرین مطالب

USDC یکی از جدیدترین استیبل کوین های دنیا است. این استیبل کوین مانند دیگر نمونه‌های مشابه آن به وسیله دلار آمریکا پشتیبانی می شود. برای اولین بار USDC در سال ۲۰۱۸ وارد بازار رمز ارزها گردید و تا به امروز توانسته جایگزین بسیار مناسبی برای بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده دلار آمریکا مثل تتر باشد. نکته جالبی که در مورد یو اس دی کوین باید بدانید این است که هدف اصلی از ایجاد این استیبل کوین این بوده است که یک سرویس مناسب برای رمزگذاری دلار آمریکا ایجاد شود و به وسیله آن استفاده از آنها در فضای مجازی راحت تر گردد. یکی از ویژگی های مهمی که می‌توانیم برای این رمز ارز عنوان کنیم این است که دارندگان آن به راحتی می‌توانند نسبت به تبدیل این عرض به دلار در هر شرایطی اقدام کنند. نکته قابل توجه دیگری که در مورد این ارز باید به آن اشاره کنیم این است که طبق قرارداد هوشمند ERC-20 هر گونه صدور و بازخرید توکن های ارز دیجیتال تضمین شده است. در حقیقت این قرارداد هوشمند خیال بسیاری از کاربران را بابت معاملاتی که به وسیله این استیل کوین انجام می‌شود راحت می‌کند. ارزش یو اس دی کوین در بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر حدود 32.71 میلیارد دلار است. داشتن این ارزش باعث شده است تا USDC در حال حاضر نهمین ارز دیجیتال مهم بازار باشد و ۱.۲۶ درصد از کل بازار متعلق به این است شود.  در شرایط فعلی مهمترین صرافی که بیشترین سهم از حجم معاملات روزانه را در مورد این ارز دیجیتال به خود اختصاص داده است صرافی معروف Sushiswap می باشد. توجه داشته باشید که این رمز ارز برای افرادی که قصد دارند به تازگی وارد دنیای رمز ارزها شوند بهترین گزینه معامله است و آنها با ریسک کمتری می‌توانند این استیل کوین را خرید و فروش کنند. در ادامه در مورد این رمز ارز توضیحات بیشتری خدمت شما بیان خواهیم کرد.

معرفی ارز دیجیتال USDC

چرا USDC ایجاد شد؟


دلایل و انگیزه های مختلفی برای ایجاد و خلق USDC می‌توان عنوان کرد. اما شاید مهم‌ترین دلیلی که برای ایجاد این پول جدید در کنار دیگر رمز ارزها در جهان بتوان عنوان کرد، مقابله با طرح اقتصادی است که دولت‌های مختلف در جهان آن را در شرایط گوناگون اجرا می کنند و به سهولت کمی مشهور است. این طرح اقتصادی معمولاً به دلایل سیاسی و برای رسیدن به یک هدف خاص و نجات افراد با نفوذ از یک سقوط خطرناک رقم می‌خورد اما تبعات آن باعث می‌شود اقتصاد یک کشور با مشکلات زیادی روبرو شده و حتی تا مرحله نابودی پیش برود. سهولت کمی پیامدهای نامطلوب اقتصادی زیادی مثل تورم دارد که فشار آن بیشتر به قشر های متوسط و ضعیف جامعه که قدرت کمتری دارند وارد می شود. به همین دلایلی که خدمتتان عرض کردیم ارزهای دیجیتالی مثل USDC ایجاد شد آرام‌آرام بازار مالی جدیدی را تحت عنوان بازار ارز های دیجیتال به وجود آورد. تقریباً تمامی فعالان فناوری در جهان، ایجاد کنندگان و کاربران این بازار مالی جدید بوده اند و سعی کردند با قدرت خودشان از ارزهای دیجیتالی مثل USDC پشتیبانی به عمل آورند. البته نکته تاسف آور این است که بسیاری از مردم در جهان کماکان به دلیل ناآشنایی که با یو اس دی کوین و دیگر ارزهای دیجیتال دارند، علاقه‌ای به بازار این ارز ها نشان نمی دهند و سعی می کنند با همان پول سنتی معاملات خودشان را انجام دهند. شاید مهم ترین دلیلی که مردم تمایلی برای معامله با ارزهای دیجیتال ندارند عدم اطمینان به امنیت معامله با این ارزها باشد. به هر حال من و شما وظیفه داریم مردم را با اینگونه ارزهای دیجیتال بیشتر آشنا کرده و ترسی که در دل آنها وجود دارد را از بین ببریم.

usdc

چگونه می توانیم از USDC استفاده کنیم؟


برای استفاده از یو اس دی کوین اولین کاری که باید انجام دهید این است که حساب کاربری خودتان را ایجاد نمایید . بعد از تشکیل حساب کاربری مانند بسیاری دیگر از بازارهای مالی دنیا شما باید مراحل احراز هویت خودتان را پشت سر بگذارید. این مرحله برای افرادی که در ایران ساکن هستند قدری مشکل است چرا که به دلیل تحریم های مالی که علیه کشور ما وجود دارد، ممکن است طرف مقابل احراز هویت شما را رد کند. اگر مراحل احراز هویت را به هر شکلی با موفقیت پشت سر گذاشتید باید حساب کاربری خودتان را به یک حساب بانکی وصل کنید. ضمناً توجه داشته باشید به دلیل اینکه برای خرید USDC شما باید دلار واریز کنید، حساب بانکی خارج از کشور باید داشته باشید و حساب های داخلی به همان دلایل تحریم ها نمی تواند برای شما کاری انجام دهند و از طرفی ممکن است حساب های داخلی سبب مسدود شدن حساب کاربری شما هم شوند. بعد از انجام این مراحل شما باید ۴ عمل دیگر را از طریق پلتفرم هایی که وجود دارد مثل پلتفرم دلار سیرکل به انجام رسانید. در اولین گام شما باید مقداری دلار به حساب کاربری خودتان واریز کنید و نسبت به تبدیل آنها به USDC اقدام نمایید. در گام بعدی شما باید USDC های خریداری شده را به حساب های اتریوم خودتان که بر اساس قرارداد ERC20  تشکیل شده اند انتقال دهید. معمولاً پلتفرم ها بابت انجام این مراحل از شما کارمزدی درخواست نمی کنند و تنها مبلغی که ممکن است از شما درخواست کنند چند دلار بابت معاملات بانکی است که نادرست بوده و به وسیله بانک رشد شده است. تمامی این مراحل در روزهای کاری انجام می‌شوند و معمولاً برای انجام آن ها چیزی در حدود یک شبانه روز یا همان ۲۴ ساعت زمان لازم است.

usdc

تفاوت USDC با دیگر استیبل کوین ها


استیبل کوین ها چندین دسته هستند و هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را داشته و تفاوت هایی با هم دارند. USDC در میان استیبل کوین های وثیقه ای قرار می گیرد. این استیبل کوین ها کاملاً به دارایی های رمزنگاری شده وابسته هستند. از جمله دیگر استیبل کوین هایی که مثل یو اس دی کوین در میان استیبل کوین های وثیقه‌ای قرار می‌گیرند می‌توانیم به میکرو کوین و هاوین اشاره کنیم. دسته دیگر استیبل کوین ها که با USDC  کاملاً متفاوت می باشد دسته غیر وثیقه‌ای است. استیبل کوین های در این دسته قرار می‌گیرند برای کسب و کارهای اقتصادی که اساس آنها بر ثبات قیمت بدون دارایی‌های وثیقه‌ای است مناسب هستند. دسته دیگر استیبل کوین ها به وثیقه فیات معروف است. این دسته بر اساس مقدار ارز فیات ساخته شده است و پشتیبانی آن تمام سکه هایی است که به این عرض وابسته هستند. این مدل از استیبل کوین ها کاملاً متمرکز می باشند. از جمله مهمترین ارز های دیجیتالی که در این دسته از استیبل کوین ها تعریف می شوند می توانیم به تتر و دلار جمینی اشاره کنیم. دسته آخر استیبل کوین ها به استیبل کوین های ترکیبی شهرت دارند که نمونه آن ها Carbon است. تمامی استیبل کوین هایی که در بالا خدمت شما معرفی کردیم با یکدیگر متفاوت هستند و طبیعتاً USDC  نیز که در دسته اول قرار میگیرد با سایر دسته ها تفاوت های جدی دارد.  پیشنهاد می کنیم اگر به صورت جدی قصد دارید در مورد بازار ارز های دیجیتال به جمع‌آوری اطلاعات بپردازید حتماً در مورد دیگر استیلکو اینها هم اطلاعات خودتان را کامل کنید تا نگاه بهتری روی بازار رمز ارزها داشته باشید.


چرا محبوبیت USDC رو به رشد است؟


قبل از آنکه بخواهیم در مورد شرایط فعلی و پیش بینی هایی که در مورد آینده USDC می‌شود صحبت کنیم خوب است ابتدا گذشته این ارز دیجیتال را تاحدی بررسی کنیم. این استیبل کوین برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی به ثبت رسید و تنها چند ماه بعد در دسامبر همین سال بلک لیست صرافی معتبر بایننس اضافه شد تا ارزش و اعتبار بیشتری بین فعالان بازار ارز های دیجیتال پیدا کند. اضافه شدن به صرافی بایننس ۱ فایده دیگر هم برای یو اس دی کوین داشت و آن هم این بود که نقدینگی این استیل کوین چند برابر شد. طبیعتاً قرارگرفتن در بایننس خود به خود باعث شد این ارز دیجیتال در بیش از ۸۰ کشور دنیا در اختیار ماینر ها قرار بگیرد و روزبه‌روز محبوبیت آن افزایش پیدا کند. اما افزایش محبوبیت و رشد چشمگیر اصلی USDC زمانی را هم خورد که دنیا با ویروس عجیب و غریب به کرونا برخورد کرد. به نوعی می توان گفت هرچه این ویروس برای مردم در سراسر جهان دردسر آفرین شد برای ماینر هایی که روی یو اس دی کوین سرمایه گذاری می کردند شادی آور شد. البته همزمان این موضوع با توسعه DeFi بر شدت رشد و توسعه این ارز دیجیتال تاثیرگذار بوده است. DeFi در واقع همان بلاکچین غیرمتمرکز است. در طول سالیان اخیر نیز استفاده از ابتکار های گوناگون باعث شده است تا محبوبیت این استیبل کوین روز به روز افزایش پیدا کند. در حال حاضر در اکثر پلتفرم های ارز دیجیتال در جهان، یو اس دی کوین معامله می شود و همین معاملات باعث شده تا به یکی از دارایی های پیشرو در بازار رمز ارز ها تبدیل شود. در آینده نیز اگر رشد زیرساخت های پیرامون پروتکلهای غیرمتمرکز در دنیای ارزهای دیجیتال ادامه پیدا کند می توان آینده روشنی برای استیبل کوین هایی مثل USDC انتظار داشت. ضمناً این عرضه دیجیتال توانسته در رقابت با استیبل کوین های  نزدیک به خودش مثل USDT موفق تر عمل کند و بیشتر مورد توجه مردم واقع شود. همین موضوع و سهم بیشتری که USDC از بازار استیل کوین ها به دست آورده است باعث شده آینده روشن‌تری برای این ارز دیجیتال پیش بینی شود. آینده ای که البته در گرو حمایت های بیشتر شرکت Circle به عنوان حامی اصلی USDC، می باشد. در ادامه در مورد تفاوت‌های USDC و USDT نکاتی را خدمت شما بیان خواهیم کرد و پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه ما باشید.

usdc

مقایسه USDC و USDT


اگر بخش قبلی را با دقت مطالعه کرده باشید متوجه شده اید که جدی ترین و نزدیک ترین رقیب USDC در میان استیبل کوین ها، USDT است. در گذشته با توجه به اینکه USDT زود تر و سریع تر از USDC بین مردم شهرت پیدا کرد،طبیعتاً در رقابت هم از USDC جلوتر بوده است. اما در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که پیرامون تتر به وجود آمده است و احساس بدی که ماینرها نسبت به USDT پیدا کرده‌اند سبب شده است تا یو اس دی کوین محبوبیت بیشتری بین کاربران به دست آورد. در مورد این دو استیبل کوین خوب است بدانید که هر دوی آنها طراحی متمرکز دارند. USDC به وسیله کنسرسیوم مرکزی و USDT  به وسیله هلدینگ Tether Limited مدیریت می شوند. در مورد قوانین و مقررات هم همواره USDC پشتیبان آن ثابت کرده‌اند به طور کامل مطیع قوانین بازار رمز ارزها هستند. در مورد USDT نیز پشتیبانان این استیبل کوین تا حد زیادی از مقررات موجود پیروی می کنند اما ایراداتی هم در کار آنها وجود دارد که سبب دلسردی بسیاری از فعالان بازار رمزارزها گردیده است. این موضوع به ویژه در مسائل مالی بیشتر بروز پیدا می‌کند و بسیاری از منابع مالی USDT مبهم هستند، دلیل آن هم این است که این ارز دیجیتال بخشی از نیاز خودش را به وسیله نقدینگی و مابقی را از طریق وجه نقد که ممکن است از طریق دریافت وام از اشخاص ثالث به دست آمده باشد پشتیبانی می کند. برخلاف USDT، یو اس دی کوین در مورد مسائل مالی کاملاً شفاف عمل کرده و به طور کامل به وسیله وجه نقد پشتیبانی می شود. در بحث مدیریتی هم متاسفانه USDT همواره ابهامات زیادی دارد اما یو اس دی کوین با توجه به اینکه به وسیله شرکت‌های معتبر آمریکایی پشتیبانی می گردد در این زمینه هم مشکلی ندارد. در بازار فعلی ارزهای دیجیتال نیز وضعیت USDC از USDT به مراتب بهتر است.

usdc

مزایای استفاده از USDC


  • اولین مزیت مهم استفاده از USDC این است که از افزایش تورم در اقتصاد کشورها جلوگیری می کند و نقش موسسات سنتی را کاهش می دهد.
  • استفاده از ارزهای دیجیتالی مثل USDC  سبب می شود تا تمامی خریدها به صورت فوری و با هزینه کمتر انجام شود. زمان ایمنی خریدهای اینترنتی هم به این شکل افزایش پیدا می‌کند.
  • با استفاده از این ارز های دیجیتال شما به آسانی می توانید بهترین نرم افزارها و بازی های خارجی مبتنی بر بلاک چین را خریداری کنید. این موضوع به ویژه برای افرادی که داخل کشور ما زندگی می‌کنند حائز اهمیت است چرا که عملاً خرید بسیاری از نرم افزارها و بازی های خارجی به دلیل تحریم های مالی برای مردم ما غیرقابل امکان شده است.
این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments