آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

معرفی بایننس کوین BNB

آخرین مطالب

معرفی بایننس کوین BNB

مقدمه :

احتمالاً تا به حال نام بایننس کوین یا BNB را شنیده باشید اما با این کوین  آشنا نباشید. اگر بخواهیم به صورت کلی این کوین را تعریف کنیم، این‌گونه می گوییم که بایننس کوین BNB توسط صرافی بایننس ایجاد شده است و به کاربران کمک می کند تا در معاملات خود کارمزد کمتری را بپردازند. اگر قصد دارید تا با این کوین بیشتر آشنا شوید، مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 همان‌طور که گفتیم، این کوین توسط صرافی بایننس در سال 2017 طراحی و سپس روانه بازار شد. کاربرانی که از این کوین استفاده می کنند از مزایا مختلفی برخوردار هستند. یکی از این مزایا که به عنوان مهم ترین مزیت نیز به حساب می آید کارمزد بسیار پایین آن است. ناگفته نماند که بایننس کوین، مزایا زیادی دارد اما کارمزد پایین از مهم ترین آنهاست. هدف اصلی بایننس از ایجاد این کوین در ابتدا گسترش صرافی و سپس جذب سرمایه بود. اگر تا به حال در این صرافی فعالیت کرده باشید، قطعاً می دانید که صرافی بایننس یکی از بزرگ‌ترین صرافی های ارز دیجیتال است.

این کوین ابتدا بر روی بلاکچین اتریوم با استاندارد ” ERC-20 ” به وجود آمد. پس از گذشت مدتی ( در سال 2019 ) بایننس بلاکچین اختصاصی خود را راه اندازی کرد و بایننس کوین BNB را به آن بلاکچین خود منتقل کرد. این موضوع سبب شد که بایننس کوین نیز به جمع ارزهای دیجیتال برود و خود یک ارز دیجیتال نامیده شود چراکه تا قبل از این موضوع بایننس کوین BNB تنها یک توکن بود.

همان‌طور که در ابتدای مقاله آوردیم، بایننس کوین BNB در 14 جولای سال 2017 به صورت پیش فروش یا ICO وارد بازار شد و از این طریق حدود 100 میلیون کوین فروخته شد.


تاریخچه قیمت بایننس کوین BNB


جهش های قیمتی بایننس کوین BNB در سال 2021 آغاز شده است. در چند وقت اخیر بایننس کوین سود های زیادی به کاربران خود داده است و همین موضوع باعث خبر ساز شدن آن شد. اگر تصویر فوق را با دقت ببینید، پس از عرضه، این کوین تا چندین ماه کمتر از یک دلار قیمت داشت و پس از مدتی به ارزشی بیش از یک دلار رسید اما نتوانست رکورد خوبی را تا به امسال در قیمت ثبت کند. اگر شما کاربران عزیز قصد دارید تا به صورت دقیق نمودار قیمتی این ارز را مشاهده کنید می توانید از دو سایت ” کوین مارکت کپ ” و ” تریدینگ ویو ” استفاده کنید.


بلاکچین صرافی بایننس و بایننس کوین BNB


بلاکچین بایننس در سال 2019 راه اندازی شد. این بلاکچین توانایی دارد تا بیش از هزار تراکنش در ثانیه را پردازش کند. باید گفت که بلاکچین بایننس به شکلی طراحی شده است که توانایی مدیریت میزان مشابه ای از معاملات صرافی بایننس را دارد. طبق گفته های بنیان‌گذار صرافی بایننس ( چانگ پنگ ژائو ) توانایی مدیریت و همچنین سرعت بالای انجام تراکنش در بلاکچین اولویت بسیار بالایی دارد. ناگفته نماند که ساختار اصلی و همچنین معماری بلاکچین بایننس از بلاکچین ( Cosmos ) یا کاسموس بر گرفته شده است.


مزایا بایننس کوین BNB


این کوین نیز، همانند دیگر کوین ها دارای چندین مزیت است که ما در این قسمت به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  1. صرافی بایننس با استفاده از این کوین امکان معامله بیش از 40 جفت ارز را فراهم کرده است و شما می توانید به راحتی در صرافی بایننس آن را با رمز ارز های دیگر معامله کنید.
  2. تراکنش ها در این بلاکچین با سرعت بالاتری انجام می شود.
  3. شما می توانید بایننس کوین BNB را با ارز های فیات ( مانند: دلار، تتر و … ) خرید و فروش کنید.
  4. کارمزد پایین در معاملات صرافی بایننس
  5. پشتیبانی کیف پول های مختلف از بایننس کوین BNB

چگونه می توان بایننس کوین را ذخیره کرد؟


ذخیره این کوین همانند دیگر کوین ها است و شما می توانید بایننس کوین BNB را در کیف پول هایی که از آن پشتیبانی می کند ذخیره کنید. اگر قصد خرید این کوین را دارید، ابتدا باید ببینید که چه کیف پول هایی از این کوین پشتیبانی می کند و سپس اقدام به راه اندازی کیف پول مورد نظر خود کنید. در این قسمت از مقاله به تعدادی از کیف پول هایی که از بایننس کوین پشتیبانی می کنند اشاره خواهیم کرد.

  1.  کیف پول نرم افزاری اتمیک Atomic
  2. کیف پول نرم افزاری جکس Jaxx
  3. کیف پول سخت افزاری لجر Ledger
  4. کیف پول سخت افزاری ترزور Trezor

چگونه می توان اقدام به خرید بایننس کوین BNB نمود؟


خرید و فروش بایننس کوین نیز همانند دیگر رمز ارز ها می باشد. یکی از اصلی ترین راه های خرید بایننس کوین BNB خرید از صرافی بایننس است. همان‌طور که در قسمت قبل آوردیم، شما می توانید در صرافی بایننس اقدام به خرید بایننس کوین با رمز ارز های گوناگون کنید. حتی اگر موجودی شما تتر است می توانید با استفاده از تتر نیز در صرافی بایننس اقدام به خرید بایننس کوین BNB کنید.


آیا بایننس کوین BNB را می توان همانند دیگر ارز های دیجیتال استخراج کرد؟


خیر، بایننس کوین BNB امکان استخراج ندارد چراکه در زمان عرضه اولیه یا همان ICO تمام کوین های آن فروخته شد و دیگر کوینی برای استخراج وجود ندارد و همان‌طور که گفتیم برای به دست آوردن بایننس کوین BNB تنها می توانید آن را خریداری کنید.


نگاهی به بایننس کوین BNB در کوین مارکت کپ


در این قسمت از مقاله قصد داریم تا نگاهی به بایننس کوین BNB در کوین مارکت کپ بیندازیم.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بایننس کوین BNB برابر با ” 322 دلار ” می باشد، همچنین در 24 ساعت گذشته نیز 2.13 درصد این ارز افت قیمتی پیدا کرده و حجم معاملات (1.367.977.008 ) آن نیز به صورت کاهشی بوده است. در حال حاضر این ارز رتبه چهارم را در کوین مارکت کپ دارد.

نتیجه گیری

همان‌طور که مطالعه کردید، بایننس کوین یکی دیگر از رمز ارز هایی است که جای پیشرفت دارد و بنیان‌گذاران آن سعی در این دارند تا این ارز به مکان واقعی خودش برسد. در صورتی که درباره بایننس کوین BNB سؤالی برای شما ایجاد شد می توانید سؤال خود را مطرح کنید تا در اولین فرصت پاسخ صحیح دریافت کنید.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments