آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

ارز دیجیتال ترون یا TRX چیست؟

آخرین مطالب

اگر با بازار کریپتوکارنسی ها آشنا شده باشید، بدون شک در کنار نام ارزهای دیجیتال معروف و پرطرفداری همچون ارز بیت کوین و اتریوم، نام ارز دیجیتال ترون را نیز شنیده اید. این ارز دیجیتال که با نماد TRX در بازار خرید و فروش می شود دارای یک شبکه بلاک چین منحصر به فرد می باشد و به دلیل ویژگی های خاصی که دارد توجه بسیاری از افراد و سرمایه گذاران کریپتوکارنسی ها را به خود جلب کرده است. در این مقاله در نظر داریم تا شما را با ارز دیجیتال ترون بیشتر آشنا کنیم و از ویژگی ها و کارایی های آن بگوییم تا بتوانید به عنوان یک ارز دیجیتال با آینده درخشان برای سرمایه گذاری به آن فکر کنید.

ارز دیجیتال ترون یا TRX چیست؟

ویژگی های ارز دیجیتال ترون


ارز دیجیتال ترون با یک هدف بسیار بلند پروازانه به دنیای کریپتو کارنسی ها و بلاک چین ها معرفی شد. این ارز دیجیتال می خواهد یک شبکه اینترنت کاملا غیر متمرکز بسازد و مشکلات فعلی شبکه اینترنت عمومی را برطرف سازد. به همین منظور سازندگان ترون آن را براساس پروتکلی مبتنی بر گسترده ترین سیستم های اجرایی فناوری بلاک چین طراحی کرده اند. براساس ادعای توسعه دهندگان، از مهم ترین ویژگی های شبکه ترون می توان به مقیاس پذیری بسیار زیاد و همچنین توان عملیاتی و اجرایی بالای آن اشاره کرد. این توان عملیاتی به ترون اجازه می دهد تا از گستره بزرگی از اپلیکیشن های غیر متمرکز پشتیبانی نماید.  کارکرد اینترنت غیر متمرکز ترون به این صورت است که کاربران برنامه های کاربردی خود را که براساس سیستم قراردادهای هوشمند نوشته شده اند، بدون نیاز به هیچ گونه واسطه ای به اجرا در می آورند. به این نوع از برنامه ها و شیوه اجرای آن ها دی اپ یا Dapp گفته می شود و به معنای آن است که این برنامه ها بدون احتمال توقف و نیاز به شخص سوم به کار خود ادامه خواهند داد. ارز دیجیتال ترون به دنبال این است که این شبکه اینترنت غیرمتمرکز را در سر تا سر جهان گسترش دهد تا همه افراد بتوانند لذت استفاده از یک شبکه همگانی بدون وجود واسطه ها را تجربه نمایند و تمام فعالیت های خود را با سرعت به انجام رسانده و نیازهای خود را نیز برطرف نمایند.

از نظر ظرفیت انجام تراکنش ارز دیجیتال ترون دارای رکورد بی سابقه ای است. این ارز دیجیتال هم اکنون ظرفیتی معادل با انجام دو هزار تراکنش را در هر ثانیه  دارد و نکته قابل توجه و شگفت انگیز این است که این تراکنش ها با کارمزدی ناچیز و نزدیک به صفر تایید می گردند. برای این که خارق العاده بودن این ظرفیت از تایید تراکنش را درک کنید باید به شما بگوییم که ارز دیجیتال افسانه ای بیت کوین در هر ثانیه تنها هفت تراکنش را به انجام میرساند و ارز دیجیتال اتریوم که دومین ارز ارزشمند بازار است تنها ظرفیتی معادل پانزده تراکنش در ثانیه را دارا است.

ارز trx

ساخت توکن های دیجیتال با استفاده از شبکه TRX


ساختار شبکه بلاک چین ارز دیجیتال ترون به گونه ای است که افراد می توانند بر روی آن اقدام به ساخت توکن های دیجیتال یا انواع قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن های کاربردی نمایند. البته انجام این کار مستلزم رعایت استانداردهای شبکه ترون است که TRC-10 و TRC-20 نام دارند و در سایت رسمی در مورد آن ها توضیحاتی ارائه شده است.

در واقع  فناوری بلاک چین ترون از استاندارد آر تی سی 10 بدون این که به اتصال به ماشین مجازی ترون یا همان TVM نیازی داشته باشد، حمایت می کند. به همین دلیل ساختن توکن های دیجیتال بر این بستر نیاز به دانستن برنامه نویسی کامپیوتری ندارد و برای افراد عادی نیز امکان پذیر است. در مقابل استاندارد آر تی سی 20 استانداردی است که برای استفاده از ماشین مجازی ترون وضع شده است و ساخت قراردادهای هوشمند بر روی این شبکه را مستلزم استفاده از این ماشین مجازی می کند.

برخی از توکن های دیجیتالی که بر روی بستر بلاک چین ساخته شده اند، در بازار کریپتو کارنسی ها شناخته شده هستند. توکن یا ارز دیجیتال بیت تورنت یکی از این توکن ها است که بر اساس استاندارد آر تی سی 10 طراحی شده است. ارز دیجیتال بیت تورنت وابسته به پلتفرم تورنت می باشد که در دنیای مجازی امکان تهیه هرگونه محتوایی اعم از متن و فیلم و عکس و غیره را برای کاربران فراهم می آورد. پلتفرم تورنت و شبکه ترون در نظر دارند تا یک پروژه را با هم به انجام برسانند و هدف این پروژه در راستای دسترسی تمام افراد به یک شبکه اینترنت غیرمتمرکز است.


همه چیز درباره ارز ترون


ارز دیجیتال تی آر ایکس را ارز داخلی شبکه بلاک چین ترون می دانند که توانسته است در بین برترین کریپتو کارنسی های حال حاضر بازار برای خود جایگاهی پیدا کند. ارز دیجیتال ترون برای نخستین بار در سال 2018 میلادی برای معامله به بازار عرضه شد اما پیش از آن نیز در سال 2017 موفق شده بود تا 70 میلیون دلار سرمایه جمع آوری نماید.

استخراج ارز دیجیتال ترون مانند ارزهایی همچون بیت کوین یا بیت کوین کش نمی باشد و به جای روش اثبات کار از الگوریتم اثبات سهام استفاده می نماید. به همین دلیل است که تعداد توکن های ترون محدود و مشخص است و نمی توان از طریق ماینینگ تی آر ایکس جدیدی استخراج کرد. بنابر ادعای سازندگان 100 میلیارد عدد از توکن های ترون ساخته شده است که هم اکنون چیزی نزدیک به 67 میلیارد واحد آن در حال گردش و خرید و فروش در بازار می باشد.

خالق و ایده پرداز ارز دیجیتال ترون یک جوان کارآفرین اهل کشور چین می باشد که پیش از آغاز پروژه شبکه ترون بر روی ارز دیجیتال ریپل کار می کرده است و در بسیاری از شرکت های بزرگ چینی به عنوان کارمند ارشد فنی فعالیت داشته است.  بنابر گزارش هایی تیم ارز دیجیتال ترون متشکل از 100 کارمند فنی و غیر فنی می باشد که همگی سابقه حضور در شرکت هایی همچون علی بابا را دارا می باشند. در راستای انجام پروژه مشترک تورنت و ترون، این شرکت در سال 2018 میلادی پلتفرم بیت تورنت را که بزرگ ترین بستر برای اشتراک داده در جهان می باشد را خریداری کرده است. 

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments