آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

معرفی ارزدیجیتال DOT

آخرین مطالب

در این مطلب می خواهیم به صورت جامع و کامل به بررسی ارز دیجیتال پولکادات ( دات) بپردازیم. تاکنون رمز ارز های زیادی ساخته شده اند و به وجود آمده اند که هر کدام هدف خاصی داشته اند یا یک مشکلی را حل می کردند و خیلی از آن ها نیز کلاهبرداری بوده است. ارز های دیجیتالی نیز با هدف برطرف کردن مشکلات بلاک چین بوجود آمده اند که Polkadot (Dot) نیز برای حل مشکلات بلاک چین بوجود آمده است.

معرفی ارزدیجیتال DOT

ارز دیجیتال DOT چیست؟


همانطور که گفته شد هر ارز دیجیتال که کلاهبرداری نباشد برای یک یا چند هدف خاص بوجود آمده است که دات برای برطرف کردن مشکلات بلاک چین بوجود آمده است.اگر خواسته باشیم به طور کامل به توضیح پولکادات بپردازیم می توانیم بگوییم ارزدیجیتال دات دارای بلاک چینی است توانایی برقرار اتصال بین بلاک چین های مفاوت و زیاد را دارد.

به عبارت دیگر پولکادات یک پروتکل زنجیره ای است که باعث می شود تعداد زیادی از زنجیره های بلوکی با یکدیگر همکاری کنند. می توان گفت پروتکل دات زنجیره های عمومی و خصوصی، شبکه های غیر مجاز و فناوری های آینده را به هم متصل می کند و به این زنجیره بلوک های مستقل اجازه می دهد تا اطلاعات و معاملات  را از طریق زنجیره ای به نام Relay به اشتراک بگذارند.

اهداف اصلی ارز دیجیتال Dot ارائه مدیریت شبکه و ایجاد زنجیره های موازی با اتصال اشاره کرد. این رمز ارز باعث حل مشکلات بسیار زیادی شده است؛ از قبیل مشکلاتی که این رمز ارز حل کرده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مشکل انزوا : شبکه های بلاک چین فعلی نمی توانند با یک دیگر ارتباط برقرار کنند و با یک دیگر تعامل داشته باشند و این موجب می شود تا شبکه های بلاک چین در انزوا باشند.یکی از مشکلاتی که رمز ارز دات حل کرده است مشکل انزوا می باشد.
  2. مشکل مقیاس پذیری : قطعا در مورد مقیاس پذیری شنیده اید و پولکادات این مشکل را حل کرده است زیرا ارز دیجیتال دات دارای تکنولوژی شاردینگ (تکنولوژی شاردینگ می تواند تراکنش ها را در چند زنجیره به صورت برابر پردازش کند.) است و این تکنولوژی باعث شده است گرفتاری هایی که در شبکه رخ می دهد برطرف شود.

اولین عرضه ارز دیجیتال دات در سال 2017 انجام شد که در آن سال بزرگترین عرضه اولیه نامیده شد.عرضه اولیه این توکن به اتریوم فروخته شد. در آن زمان قیمت توکن دات 0.109 اتر بود.


اجزای اصلی پولکادات


ارز دیجیتال پولکا دات دارای چهار جز اصلی می باشد که در ادامه با این چهار جز به طور کامل آشنا می شویم:

  1. Relay Chain (ریلی چین) : در واقع این جز در ارز دیجیتال دات حکم قلب رمز ارز دات را دارد.این زنجیره به ایجاد توافق، همکاری و امنیت مشترک در شبکه کمک می کند.از وظایف اصلی این زنجیره این است که کل سیستم را باهم هماهنگ می کند.
  2. Parachains  (پارا چین) : این جز زنجیره های موازی هستند.زنجیره های مستقلی می باشند که می توانند ویژگی های خاص خود را داشته باشند.این زنجیره در مواردی خاص مورد استفاده قرار می گیرد و دارای یک هسته اختصاصی در زنجیره خود می باشند و این زنجیره مانند یک فرایند به طور مداوم اجرا می شود.
  3. Parathread (رشته های موازی) : این جز از ارز دیجیتال پولکادات مانند زنجیره ها عمل می کند ولی دارای انعطاف پذیری هست.این رشته های موازی در یک گروه که دارای هسته های مشترکی هستند می باشد و این رشته مانند فرایند هایی می باشد که در دفعات بسیار کم اجرا می شوند.
  4. Bridges (پل ها) : پل ها در ارز دیجیتال دات به زنجیره ها و رشته های موازی این امکان را می دهد که ارتباط و اتصال با بلاک چین های خارجی برقرار کنند به عنوان مثال با استفاده از پل می توانند با بلاک چین اتریوم اتصال برقرار کنند. پل ها برای زنجیره های غیر موازی، این امکان را فراهم می کنند تا به عنوان زنجیره های موازی عمل کنند.
ارز دیجیتال DOT چیست؟

بنیان گذار ارز دیجیتال Dot چه کسی است؟


ارز دیجیتال دات توسط بنیاد Web3 که یک بنیاد سوئیسی است برای راحت کردن روند یک وب غیرمتمرکز که بسیار کاربردی و کاربر پسند است به عنوان پروژه معرفی شد. این پروژه دات دارای سه بنیان گذار بود که عبارتند از:

  • دکتر گاوین وود (Dr.Gavin Wood)
  • رابرت هابرمایر (Robert Habermeier)
  • پیتر سزبان (Peter Czaban)

دکتر گاوین وود به عنوان رییس وب 3 و یکی از بنیان گذاران اتریوم و همچنین خالق زبان برنامه نویسی سالید (Solid) از مشهورترین افراد در بین بنیان گذاران ارز دیجیتال دات می باشد.

ارز دیجیتال DOT

ویژگی های ارز دیجیتال پولکادات


  1. ارز دیجیتال دات دارای قابلیتی است که معاملات را در چندین زنجیره به صورت موازی پردازش کند این کار باعث بهبود مقیاس پذیری می شود و قبلا اشاره شد که این رمز ارز مشکل مقیاس پذیری را حل کرده است.
  2. ارز دیجیتال دات دارای شبکه بسیار انعطاف پذیر می باشد که می توان برای پیاده سازی ویژگی های جدید در این ارز دیجیتال یا رفع اشکالات آن به صورت خودکار و بدون فورک اقدام کرد.
  3. این ارز دیجیتال دات دارای سیستمی کاربر پسند است که این ویژگی به امنیت آن بسیار کمک می کند.

چگونگی خرید و فروش ارز دیجیتال polkadot


برای خرید و فروش ارز دیجیتال پولکادات می توانید از صرافی هایی که این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند استفاده نمایید برخی از صرافی ها که این ارز دیجیتال دات، پشتیبانی می کنند عبارتند از:

  1. Binance
  2. Huobi Global
  3. HBTC
  4. OKEx

البته شما کاربران ایرانی برای خرید این ارز دیجیتال ابتدا باید یکی از استیبل کوین ها به عنوان مثال تتر خریداری نمایید وبعد از انتقال به صرافی ها آن را به ارز دات تبدیل نمایید یا این که اگر ارز دات دارید آن را به تتر تبدیل نمایید و در صرافی های ایرانی به ریال تبدیل نمایید.

البته ناگفته نماند اگر صرافی های ایران این ارز دیجیتال را پشتیبانی می کنند می توانید به صورت مستقیم و با استفاده از ریال خرید کنید و همچنین اگر رمز ارز دات دارید به راحتی می توانید به ریال تبدیل کنید.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments