آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

بررسی اجمالی در مورد کیف پول سرد

آخرین مطالب

سرمایه گذاران در حوزه ی رمز ارز باید برای این که دارایی های دیجیتالی خود را در یک کیف پول معتبر نگهداری کنند، یک انتخاب اصولی و مهم را در این راستا بگیرند. چون در غیر این صورت متحمل ضرر و زیان های مالی خود می شوند.. منظور از کیف پول ارز دیجیتال، یک برنامه سخت افزاری و نرم افزاری بسته به انتخاب کاربر برای مدیریت و نگهداری رمز ارزها می باشد. در این کیف پول فهرست کل تراکنش و کلیدهای خصوصی و عمومی کاربران ذخیره می شود. کاربران با استفاده از این کلید ها می توانند اقدام به ارسال و دریافت ارزهای دیجیتالی نمایند. کیف پول ارز دیجیتال در دو نوع کیف پول گرم و کیف پول سرد می باشد. کیف پول گرم در سیستم عامل هایی که ذخیره سازی رمز ارزها در آن به صورت آنلاین صورت می پذیرد کاربرد دارد. و این موضوع به خاطر این است که در مقابل هک شدن این کیف پول ها خیلی آسیب پذیر است.

 کیف پول سرد می تواند یک کیف پول معتبر و با کیفیت برای ذخیره ی ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاران باشد. چرا که از آن ها می توان به صورت آفلاین نیز استفاده کرد و حتی ذخیره سازی رمز ارزها را در این کیف پول ها می توان بدون نیاز به اینترنت نیز انجام داد. این کیف پول ها را نمی توان به راحتی از راه دور هک کرد و همین امر موجب شده است تا کیف پول سرد به عنوان یکی از مطمئن ترین و امن ترین کیف پول ها برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاران به حساب بیاید. کیف پول سرد دارای انواع گوناگونی می باشد که در ادامه به بررسی تک تک آن ها خواهیم پرداخت. از آن جایی که مهم ترین عامل برای انتخاب یک کیف پول معتبر، امنیت بالای آن است، از بین انواع کیف پول های ارز دیجیتال، کیف پول سخت افزاری یکی از ایمن ترین کیف ها نسبت به بقیه است. این کیف پول سخت افزاری به عنوان مناسب ترین نوع کیف پول برای تمامی ارزهای دیجیتال به حساب می آید.

بررسی اجمالی در مورد کیف پول سرد

انواع کیف پول سرد به چه صورت است

همان گونه که قبلا نیز به این موضوع اشاره شد، خود کیف پول سرد در چندین نوع می باشد که به شرح زیر است:

  • کیف پول های سخت افزاری: این نوع کیف پول ها به صورت دستگاه های فیزیکی و سخت افزاری می باشد، ذخیره سازی کلید خصوصی در این دستگاه ها به گونه ای است که به راحتی امکان هک کردن آن وجود ندارد، مگر این که در معرض خطر بد افزارها قرار بگیرد. شاید این که احتمال مفقود شدن و یا دزدیده شدن این کیف پول های سخت افزاری ذهن شما را درگیر کند ولی باید در این راستا گفت که، کیف پول های سخت افزاری امکان ایجاد یک نسخه ی پشتیبان از Mnemonic کیف پول را دارد و در صورت مفقودی به راحتی می توان از این نسخه استفاده کرد. کیف پول سخت افزاری برای کاربران ترکیبی از ایمنی و سادگی را ارائه می دهد و برای همین علت انتخاب برخی از افراد به دلیل امنیتی که دارد، قطعا کیف پول سخت افزاری خواهد بود. نحوه ی کار با این کیف پول ها به این صورت است که، برای ارسال رمز ارز مورد نظری که در کیف پول سخت افزاری قرار دارد باید کیف پول را به یک رایانه ای وصل کنید تا از وب سایت مخصوصی به آن بتوانید دسترسی داشته باشید و آن را کنترل کنید. تنها نقطه ی ضعفی که این کیف پول دارد در این است که، برای دسترسی و کنترل رمز ارز مورد نظر خود باید همیشه آن را همراهتان داشته باشید. چرا که بدون آن نمی توانید ارز دیجیتالی را ارسال و یا دریافت کنید.
  • کیف پول های کاغذی: همان گونه که از نام این کیف پول مشخص است، کلید های خصوصی و عمومی کاربر بر روی یک کاغذ چاپ می شود که قابلیت چاپ و نوشتن را دارد. این نوع از کیف پول سرد، به دلیل این که به هیچ سروری وصل نمی شوند، اصلا امکان هک شدن آن وجود ندارد. تنها راهی که یک شخص می تواند به آن دسترسی داشته باشد، این است که کاغذی را که کلید خصوصی کیف پول بر روی آن چاپ شده است را در اختیار داشته باشد. همین امر موجب شده است که به صراحت گفت یکی از امن ترین کیف پول ها برای ذخیره سازی و نگهداری رمز ارزها، کیف پول کاغذی است. تنها نقطه ی ضعف این کیف پول در این است که امکان آسیب دیدن فیزیکی آن به دلیل تاثیر پذیر بودنش نسبت به شرایط محیط وجود دارد. و ممکن است به وسیله ی آتش سوزی محیط و یا سایر شرایط جوی خراب شده و یا مورد سرقت قرار بگیرد.
  • کیف پول های ذهنی: این نوع از کیف پول های سرد به خاطر این که با استفاده از یک الگوریتم ساده ایجاد می شود، احتمال هک شدن آن نسبت به بقیه ی کیف پول ها بسیار بالا می باشد. کیف پول های ذهنی را بر پایه ی یک کلید خصوصی بدون استفاده از یک سری کلمات و واژه های از پیش تعیین شده، ایجاد می کنند. و به جای این که یک Mnemonic تصادفی را ایجاد نمایند، با استفاده از یک الگوریتم و بر اساس عبارات خاصی اقدام به ایجاد یک کلید خصوصی می کنند. در واقع این الگوریتم و عباراتی که برای دریافت کلمه ی کلیدی اصلی استفاده می شود، خیلی راحت برای هکر ها قابل پیش بینی می باشد. همین امر یکی از معایب و ایرادات این  کیف پول می باشد.

دلیل برتری کیف پول سرد در چیست

تا به این جای مطلب در مورد کیف پول سرد و انواع آن صحبت کردیم، و فهمیدیم که کیف پول های سرد بهتر از کیف پول های گرم هستند و دلیل برتری آن نیز امنیت است. چون یکی از اصلی ترین مزیت و ویژگی کیف پول های سرد برای ذخیره و نگهداری ارز های دیجیتالی، ایمنی و امنیت آن است. در صورتی که کیف پول های گرم یکی از آسیب پذیر ترین کیف پول های موجود در دنیا می باشد. کیف پول های گرم کلید های خصوصی و تمامی داده های داخلی خود را بر روی سرورهای آنلاین خود ذخیره می کنند و در مقابل حملات هکر ها از ایمنی خیلی کمتری برخوردار هستند. کیف پول های گرم علاوه بر این که نسبت به حملات هکرها بسیار آسیب پذیر می باشند، سریعا مورد دیگر حملات مانند جعلی سازی و کلاهبرداری و سایر اقدامات قرار می گیرند.

مطمئنا برخی از سایت هایی که این کیف پول های گرم را ارائه می دهند، بر روی آنها تمامی اقدامات امنیتی را انجام می دهند. ولی با این وجود باز هم توسط هکرها به راحتی دارایی های شما در امان نمی ماند و آن ها می توانند به وسیله ی کدهایی که دارند کیف پول شما را خالی کنند. زمانی که می خواهید ارزهای دیجیتالی خود را در داخل کیف پول دیجیتالی قرار دهید، باید به این گزینه نهایت دقت را داشته باشید و آن بیمه ی دارایی شما می باشد. برخی از سایت ها مثل بیت کوین به صورت اتوماتیک به سرمایه گذاران خود بیمه ی صد در صدی در مقابل ذخیره ی ارزهای دیجیتالی ارائه می دهد. همین مورد می تواند بسیار با امنیت و اطمینان بخش باشد.

کیف پول سرد

دلیل انتخاب کیف پول سرد چیست

کیف پول های سرد با تمامی این ریسک ها، قدرت غیر قابل نفوذی را دارند و آن هم به این خاطر است که کد ها و کلید های خصوصی شما در محل دیگر و یا بر روی سرور خاصی نگهداری و ذخیره نمی شود. این مورد موجب می شود تا بر روی سرمایه گذاران در این حوزه، یک احساس آرامش بزرگی ایجاد شود. امنیت کیف پول سرد در مواقعی که شما آن را بر روی یک کامپیوتر ویروسی نیز وصل کنید صدق می کند و با این وجود کیف پول شما همچنان ایمن باقی می ماند. پس در این راستا زمانی که قصد انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال را دارید اولین گزینه ای که باید در اولویت قرار دهید، ایمنی و امنیت آن است.

 چون در صورتی که بهترین کیف پول را به صورت رایگان نیز داشته باشید ولی امکان دسترسی به ارزهای داخلی آن را نداشته باشید و یا به صورت ناگهانی کیف پول شما خالی شود، و ضمانتی برای برگشت دارایی های دیجیتالی شما وجود نداشته باشد، چه کسی پاسخگوی این مشکل خواهد بود؟ به طبع هیچ کس. ولی قطعا کیف پول سرد دارای چنین مشکلاتی نبوده و یکی از معتبرترین کیف پول ها به حساب می آید. همین مورد یکی از اصلی ترین دلیل برای برتری کیف پول سرد در مقایسه با کیف پول گرم است. چون شما از نگهداری کلیدهای خصوصی و امنیتی خود در یک محل مطمئن، نهایت اطمینان را دارید ولی همین گزینه بر روی کیف پول های گرم وجود ندارد.

بهترین کیف پول های سرد کدامند

  • ترزور: این کیف پول سرد در تاریخ 2013 منتشر شد و به صراحت می توان گفت که اولین کیف پول سرد برای نگهداری ارزهای رمزنگاری شده می باشد. این کیف پول سخت افزاری از محبوبیت ویژه ای برای خود برخوردار بوده و طرفدارانی که دارد، معتقدند که یکی از ایمن ترین کیف پول ها برای نگهداری رمز ارزهایشان می باشند. ترزور یک کیف پول سرد قابل حمل بوده و بسیار کوچک و جمع و جور می باشد. شرکت ترزور به صورت مداوم سخت افزارهای خود را آپدیت می کند و همین امر موجب بالا رفتن سطح ایمنی آن می شود. قیمت اولین مدل ترزور تقریبا 60 دلار می باشد، ولی نسبت به سایر مدل ها قیمت های کیف پول سرد ترزور متفاوت تر می شود.
  • Ledger Nano S : اکثر سرمایه گذاران این کیف پول سرد سخت افزاری را رقیب اصلی ترزور می دانند، چون که از لحاظ عملکرد دقیقا مشابه به هم هستند. کیف پول لجر نانو اس یکی از برندهای معروف در صنعت کیف پول سرد است که قیمت اولیه ی این کیف پول نزدیک به 60 دلار می باشد.
  • Keep Key : یکی از شیک ترین کیف پول های سرد این کیف پول می باشد. ولی در مقایسه با کیف پول لجر نانو اس و ترزور کمی ضعیف تر است. این کیف پول با وجود این که چندین سال از انتشار آن نگذشته است ولی از قیمت بالایی برخوردار می باشد. قیمت این کیف پول تقریبا 130 دلار می باشد.
  • Cool Wallet S: یکی دیگر از کیف پول های سرد ارزهای دیجیتالی کول ولت می باشد، این کیف پول اولین کیف پول تلفن همراه در کل دنیا می باشد که با وجود این که رمز ارزها را به صورت آفلاین در خود ذخیره می کند، تمامی اطلاعات در برنامه ی موجود در گوشی شما نیز ذخیره می گردد. قیمت این کیف پول سرد نزدیک به 80 دلار می باشد.
کیف پول سرد

بررسی موارد مورد نیاز برای انتخاب یک کیف پول سرد

اولین مورد همان گونه که چندین بار نیز بر روی آن تاکید شده است، امنیت کیف پول سرد برای نگهداری رمز ارزها می باشد. دومین موردی که باید برای انتخاب کیف پول مورد نظر به آن دقت کنید، طرز استفاده ی راحت آن است، چون بعضی از کیف پول ها از طرز استفاده ی سختی برخوردار هستند و در صورت ایجاد کوچکترین مشکلی بر روی  تنظیمات آن، می تواند بزرگترین متخصصان رمز نگاری را نیز دچار مشکل نماید. پس سعی در انتخاب یک کیف پولی با رابط کاری زیبا و قابل فهم نمایید.

سومین موردی که باید در انتخاب کیف پول سرد به آن توجه داشته باشید، سهولت دسترسی آن است.  و چهارمین مورد نیز در فشردگی و ابعاد و اندازه ی کیف پول است که باید از وزن مناسبی برخوردار باشد. چون در صورت سنگین بودن، حمل آن با مشکل مواجه می شود. البته اندازه و وزن کیف پول کاملا سلیقه ای بوده و بستگی به نظر شخص سرمایه گذار دارد. در این راستا توصیه می شود که برای صرفه جویی در هزینه و وقت سعی کنید سرمایه ی ارزی خود را تقسیم کرده و بخش اعظم آن را در یک کیف پول سرد ذخیره کرده و تنها قسمت کمی از آن را برای انجام مبادلات سریع در کیف پول دیجیتالی یا گرم قرار دهید.

 

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments