آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

برای ورود به حوزه ارز دیجیتال اول مدیریت سرمایه بیاموزید

آخرین مطالب

مدیریت سرمایه یعنی چه؟ مشکلی که امروزه در زمینه سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال وجود دارد، اقدامات صرفاً هیجانی یا پیرویِ کورکورانه از فردی موفق است که در این زمینه در حال کسب سود است؛ وقتی ما بدون اطلاع و دانش اقدام به سرمایه گذاری (به هر شکل و نحوی) در حوزه ارز دیجیتال کنیم، طبعاً ضرر خواهیم کرد و با معضلات متعددی مواجه خواهیم شد. به همین خاطر است که هر کسی نمی تواند با فعالیت و سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال به آنچه که برای آن رویا بافی می کند، برسد.

با این جملات، قصد انتقال و ترویج ناامیدی در مورد سرمایه گذاری و ورود به حوزه ارز دیجیتال را نداریم، اما برای تبدیل شدن به یک فرد حرفه ای و کاربلد در این زمینه شما باید مدیریت سرمایه را بیاموزید. با یادگیری مدیریت سرمایه می توانید کم کم یکی از بزرگان این حوزه شوید. بنابراین اگر کسی به شما پیشنهاد کرد تا در زمینه ارز های دیجیتال فعالیتی انجام دهید (هرچند کوچک و محدود) به جای پیروی از پیشنهاد او، اول تحقیق کنید و مدیریت سرمایه را بیاموزید. ما در این مطلب مبانی ِمدیریت سرمایه در حوزه ارز دیجیتال را برای شما شرح خواهیم داد.

برای ورود به حوزه ارز دیجیتال اول مدیریت سرمایه بیاموزید

مدیریت سرمایه در بازار ارز دیجیتال


وقتی می خواهید به سوددهی در بازار ارز دیجیتال برسید باید توجه داشته باشید که سه فاکتور حتما برای شما به عنوان سرمایه گذار باید در اولویت باشند؛ این سه فاکتور شامل مدیریت سرمایه، تحلیل کردن وضعیت بازار و مدیریت روانشناسی هستند. وقتی مبحث «سودی که از بازار دریافت می کنید» به میان می آید، دو فاکتور «وضعیت بازار» و «مدیریت روانشناسی» اهمیت ِویژه ای پیدا می کنند. 

مدیریت سرمایه برای کل جریان سرمایه گذاری شما در حوزه ارز دیجیتال حائز اهمیت است و روی دو فاکتور دیگر، تاثیر می گذارد. مدیریت سرمایه به مدیریت ریسک مربوط می شود و در مورد این صحبت می کند که چگونه در حوزه ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید که کمترین ریسک را تجربه کرده و سود بیشتری دریافت کنید. رسیدن به این مرحله در مدیریت سود و سرمایه کار آسانی نیست و علاوه بر دانش به تجربه هم نیاز دارد.


مدیریت روانشناسی موثر بر مدیریت سرمایه


فاکتور مدیریت روانشناسی در رابطه با مدیریت سرمایه نقش بسزایی ایفا می کند و به شدت روی آن اثر گذار است. اگر شما توانایی مدیریت سرمایه خود را در معاملات تان در زمینه ارز دیجیتال نداشته باشید، به یک سرمایه گذار خوب (ابداً) تبدیل نخواهید شد. در این مبحث، تمرکز بر روی رفتار هایی خواهد بود که به شما کمک می کند احساسات خود را در دست بگیرید و طبق آنها رفتار نکنید. 

مثلا دچار فومو (یا ترس از دست دادن سرمایه) نشوید و به ناگاه برای فروختن آن تصمیم گیری نکنید). با بررسی رفتار ها و عملکرد افرادی که در این بازار فعال هستند و به طور حرفه ای آن را در دست دارند، می توانید شخصا به یک سرمایه گذار کاربلد تبدیل شوید؛ اگر و تنها اگر به مدیریت روانشناسی در حوزه سرمایه گذاری ارز دیجیتال مراجعه کنید. این نوع مدیریت چگونه روی مدیریت سرمایه تاثیر می گذارد؟ بدون وجود مدیریت روانی عملا مدیریت سرمایه ای نیز وجود نخواهد داشت.


تحلیل بازار ارز دیجیتال برای مدیریت سرمایه


زمان زیادی از وقت و انرژی شما صرف تحلیل بازار ارز دیجیتال و تغییرات موجود در آن می شود. اگر در فاکتور «تحلیل» ضعیف هستید، می توانید با کسب آموزش های لازم در این زمینه به یک تحلیل گر قوی تبدیل شوید و کم کم فوت و فن کار را به دست بگیرید. 

تحلیل، زمان درست سرمایه گذاری یا تبدیل آن به نوع خاص دیگر را به شما ارائه می کند.اگرچه تحلیل کردن آمار دقیقی به شما نمی دهد اما منبع خوبی برای تصمیم گیری های منطقی و حساب شده است. با داشتن تحلیل قوی در زمینه ارز دیجیتال برای مدیریت سرمایه خود دچار مشکل نشده و احساساتی تصمیم گیری نخواهید کرد.

مدیریت سرمایه

مدیریت سبد ارز دیجیتال یعنی چه؟


وقتی صحبت از مدیریت سرمایه در حوزه ارز دیجیتال می شود، خیلی ها مدیریت سبد ارز دیجیتال را به کار می برند که معنی هر دو این اصطلاحات، یکسان است. سبد ارز دیجیتال به مدیریت نیاز دارد و این مدیریت بسته به شرایط ِآن سبد تعیین می شود. بنابراین برای هر نوع سرمایه گذاری در این حوزه، به یک نوع مدیریت سرمایه ی به خصوص نیاز داریم و نباید از یک روش مدیریتی یا تحلیل یکسان، برای کل سبد های ارز دیجیتال استفاده کنیم. با ذکر یک مثال، درک این مطلب برای شما آسان تر خواهد شد.

به عنوان مثال شما برای سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال برای 5 سال برنامه ریزی می کنید؛ سودی که از این شیوه سرمایه گذاری به دست خواهید آورد ده درصد خواهد بود. اما اگر این زمان به یک تا سه سال سرمایه گذاری بلند مدت تبدیل شود، سودی که حاصل خواهید کرد 30 درصد خواهد بود. این سوددهی کاملاً طبیعی است و همچنین ریسکی که در این بازار تجربه می کنید، بسیار کم خواهد بود.


نکات بسیار مهم و حائز اهمیت در مورد مدیریت ریسک ارز دیجیتال


برخی نکات در مورد مدیریت سرمایه در حوزه ارز دیجیتال وجود دارند که کمتر کسی به آنها توجه می کند. اولاً اینکه باید توجه داشته باشید، وقتی در این زمینه سرمایه گذاری می کنید، نباید سرمایه خود را کلاً یا به طور جزئی از دست بدهید. اگر ریسکی متحمل می شوید باید به سود حاصله وارد شود، نه به اصل سرمایه. در غیر این صورت، سرمایه گذاری شما عملا هیچ نفعی که نخواهد داشت هیچ، باعث به وجود آمد ضرر نیز خواهد شد.

دوما اینکه برای مدیریت سرمایه خود در بازار ارز دیجیتال، باید تحقیقات لازم را در مورد شیوه ترید کردن به عمل آورید (اگر قصد دارید که در این بازار به ترید کردن مشغول شوید). همچنین باید بدانید که کدام صرافی برای شروع کار شما مناسب خواهد بود. بسیاری از صرافی های معروف و مشهور در این زمینه به شما کمک می کنند تا برای انتقال ارز های دیجیتال مختلف مشکلی پیش رویتان وجود نداشته باشد.

مدیریت سرمایه

مورد بعدی انتخاب کیف پول مناسب برای مدیریت سرمایه در بلند مدت/ کوتاه مدت است. امنیت، مهمترین شاخصه ای است که به افراد اجازه نمی دهد هر نوع کیف پولی را برای حفظ سرمایه خود انتخاب کنند. کیف پول های مخصوص نگهداری ارز دیجیتال به دو نوع سرد و گرم تقسیم بندی می شوند که هریک از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند اما بهترین و امن ترین انتخاب ها برای مدیریت سرمایه شما در این حوزه به حساب می آیند.

مورد بعدی که در مبحثِ مدیریت سرمایه بسیار حائز اهمیت است، ریسک پذیری بالا است. درست است که قبول هر ریسکی عاقلانه نیست، اما بدون مدیریت ریسک نمی توان سرمایه خود را چند برابر کرد یا به انجام کارهای بزرگ در این مورد دست زد. تحلیل و مدیریت ریسک برای مدیریت سرمایه به این منظور انجام می شود که شما بتوانید با توجه به شرایط سرمایه گذاری خود تعریف مشخصی از ریسک هایی که ممکن است برایتان به وجود آیند داشته باشید؛ به این تعریف، شناسایی ریسک گفته می شود. 

پس از اینکه شناسایی ریسک ها انجام شد میتوانید برای هرکدام یک پاسخ مناسب، یا یک راه حل داشته باشید. وقتی برای تک تک آنها راه حل لازم را پیدا کردید می توانید معامله گر یا سرمایه گذار خوبی در حوزه ارز دیجیتال شوید که به خوبی از موانع و مشکلات راه مدیریت سرمایه ی خود باخبر است. در نهایت اگر یکی از مشکلات از قبل پیش بینی شده برای سرمایه ی شما رخ دهد، می توانید با اعتماد به نفس آن را کنترل کنید.


انواع معامله گر ها در مدیریت ریسک و سرمایه در حوزه ارز دیجیتال


با اینکه معامله گر ها در حوزه ی ارز دیجیتال گروه های متفاوتی را تشکیل می دهند، اما می توان آنها را در دسته بندی های مشخصی جای داد و تعیین کرد که هریک طبق چه معیار ها و مهارت هایی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. و چه توانایی هایی دارند. برای اینکه بهتر درک کنید که جزء کدام گروه هستید و مدیریت سرمایه و ریسک برای شما چه ساختاری دارد پیشنهاد می شود که به لیست زیر نگاهی بیندازید:

  • گروه اول همیشه اظهار می کنند که سود و زیانی که برایشان پیش می آید در یک سطح است و هرگز سود از زیان و زیان از سود، بیشتر یا کمتر نمی شود. این گروه چندان ریسکی نمی کنند و مدیریت سرمایه برای آنها شامل یک خط صاف رو به جلو بدون نوسان و تغییر است. این افراد معمولا ریسک گریز هستند و فرصت های بسیاری را از دست می دهند. این گروه همچنین از پس کارمزد معامله هایشان به خوبی بر نمی آیند.
  • گروه دوم برای مدیریت سرمایه خود و ریسک های احتمالی که ممکن است برایشان پیش آید اغلب اظهار می کنند که سودی که به دست می آورند، تا حد قابل قبولی مناسب است و ریسک پذیری خوبی دارند. البته ریسک پذیری در این گروه از سرمایه گذاران چندان جالب توجه و چشمگیر نیست، اما روند دریافت سود در معاملات آنها در نوع خود مناسب است و مثل گروه قبل خطی نیست. این گروه از افراد با پیش بینی روش های مرسوم و سنتی سرمایه گذاری اغلب براساس حس و بدون تامل تصمیمات خود را عملی می کنند که باعث می شود بسیاری از فرصت های خود را در این بازار از دست بدهند.
  • عایدی گروه سوم از سود در بازار ارز دیجیتال با مدیریت سرمایه و ریسک بالا است. این گروه همان افرادی هستند که هم تجربه و هم شناخت کافی نسبت به این بازار را دارند، هم میتوانند ریسک های احتمالی را مدیریت کنند. البته نمی توان اظهار کرد که هیچ نوع ریسکی در معاملات این گروه از افراد پیش نمی آید اما آنها ریسک پذیر بوده و با انتخاب یک ریسک از بین بقیه سعی می کنند سود لازم را به دست بیاورند. انتخاب یک ریسک و تن دادن به آن با توجه به پارامتر های متعددی سنجیده می شود که یکی از آنها «توجه به میزان و گسترش معامله ها»  در این بازار می باشد. برای این گروه، تصمیمات هیجانی (مانند گروه قبل معنا ندارند) و آنها این اجازه را به روند عادی اتفاقات و موقعیت ها می دهند تا پروسه ی مخصوص به خود را طی کنند و برای تغییر جریانات در حوزه ارز دیجیتال، تلاشی نمی کنند.
  • گروه بعدی نه تنها سودی به دست نمی آورند که متحمل ضرر های زیادی نیز خواهند شد. این گروه نتوانسته آنطور که باید بازار ارز دیجیتال را درک کنند و برنامه ی از پیش تعیین شده ای نیز برای مدیریت سود و ریسک های احتمالی ندارند. گاهی نیز معنی سرمایه گذاری نادرست یا بی برنامه توسط این گروه این است که به سمت توکن های نوپا یا پروژه هایی می روند که دارای نقد شوندگی بسیار کمی هستند یا غیر نقد شونده می باشند.

اگر هر یک از گروه های نامبرده را با ویژگی ها مذکور در ذهن خود تصور کنید می توانید ببینید که در چه جایگاهی از نظر طرز فکر برای سرمایه گذاری و مدیریت سرمایه هستید. به عنوان مثال اگر جزء گروه آخر هستید، باید ذهنیت و دانش خود را برای انجام معامله و سرمایه گذاری در این بازار به روز رسانی کرده و طبق یک برنامه‌ی دقیق پیش بروید. رسیدن به جایگاه گروه اول یا دوم یا سوم، (مخصوصا سوم) نیازمند کسب تجربه ی بسیار زیادی است که در طی زمان می توان به خوبی آن را به دست آورد.

جمع بندی نهایی

برای مدیریت سرمایه دانش به علاوه تجربه و ریسک پذیری بسیار حائز اهمیت است. روش های غیر فعال مثل خرید یک ارز خاص و نگه داشتن آن طبق زمانبندی مشخص و کسب سود از طریق آن چندان شما را متحمل ریسک بالایی نمی کند و به همان نسبت سود ِ قابل توجهی نیز کسب نخواهید کرد. اگر معامله گر تازه وارد در حوزه ارز دیجیتال باشید، این روش برای شما می تواند جلب توجه کننده و وسوسه برانگیز باشد. اگر به سود بالایی فکر می کنید، این روش ها با ریسک پایین پاسخگوی شما نخواهند بود. توصیه می شود با توجه به سبک معامله و سودی که می خواهید کسب کنید، با افراد آگاه در این باره مشورت کنید. برای مدیریت سرمایه به شیوه کاملا درست از قبل تعیین کنید که به چه میزان قصد ریسک کردن دارید و سپس برای شناخت مدیریت روانشناسی و تحلیل بازار دست به اقدام بزنید.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments