آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

آیا بلاکچین بیت کوین هک می شود؟

آخرین مطالب

بلاکچین بیت کوین نام تکنولوژی است، که با استفاده از آن شما می‌توانید تراکنش‌های بیت‌کوین خود را انجام دهید.

در واقع شما هیچ دخالتی در روند حذف کردن تراکنش در بلاکچین بیت کوین ندارید. بلاکچین بیت کوین درخواست شما را دریافت می‌کند و آن را بدون هیچگونه شخص سوم انجام می‌دهد.

در واقع یک شخص دومی در اینجا حضور دارد که آن هم ماینر‌ها هستند. ماینر‌ها باعث می‌شوند تراکنش شما انجام شوند و پولی را که انتقال دادید به حساب شخص دیگر برود.

بنابراین، شخص اول، بلاکچین است و شخص دوم، ماینر. اما اگر بلاکچین هک شود چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا احتمال هک شدن بلاکچین وجود دارد؟ اگر بخواهیم به طور کلی به این سوال پاسخ دهیم، باید ذکر کرد که تا به امروز بلاکچین هک نشده است و احتمال هک شدن آن بسیار کم است.

هر چیزی در این دنیا قابل هک شدن است، اما بلاکچین بیت کوین صد برابر سخت تر از نرم افزارهای دیگر هک می‌شود. خوشبختانه، بلاکچین بیت کوین به طوری طراحی شده است که هیچ شخصی قادر به دخالت در روند تراکنش‌ها مانند اضافه، حذف و یا اصلاح آن ندارد و همچنین لازم به ذکر است که هنگامی که شما یک تراکنش انجام می‌دهید و در صف انجام شدن قرار می‌گیرد، شما نمی‌توانید آن تراکنش را برگردانید.

آیا بلاکچین بیت کوین هک می شود؟

با وارد کردن اشتباهی آدرس بیت کوین شخص دیگر چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

به طور کلی اگر شما قصد داشته باشید تا به یک شخصی پول انتقال دهید و اگر آدرس بیت کوین و یا دیگر ارزهای دیجیتال آن شخص را به اشتباه وارد کردید، شما قادر نخواهید بود تا آن تراکنش را کنترل کنید و یا آن را کنسل کنید. این یکی از خاصیت‌های بلاکچین است که شما پس از اینکه یک درخواستی را ارسال کردید، نمی‌توانید آن درخواست را اصلاح کنید.

به طور کلی، بلاکچین بیت کوین آمده است تا اثبات کار را نشان دهد. امروز برای شما ذکر خواهیم کرد که آیا بلاکچین قابل هک شدن است یا نه.

بلاکچین بیت کوین بر اساس اعتبار سنجی داده‌ها کار میکند. بلاکچین بیت کوین ماهیت غیر متمرکز دارد که بر روی سرور‌ها و گره‌های مختلف در سراسر دنیا اجرا می‌شود.

دقیقا مانند مرورگر تور، که بدون نیاز به سرور‌های دولتی اجرا می‌شود و می‌تواند بر روی کامپیوتر شما به عنوان یک سرور نصب شود و یک شخص دیگر از اینترنت شما به عنوان پروکسی استفاده کند.

هر ارز دیجیتالی که در بازار مشاهده می‌کنید، دارای یک سیستم بلاکچین خاص خود است. در واقع، بلاکچین بیت کوین با دامنه بلاک‌چین دات کام شناخته می‌شود و ممکن است برخی از ارزهای دیجیتال دارای بلاکچین اختصاصی خود باشند که حتی با دامنه بلاک‌چین دات کام هم سر و کار نداشته باشند.

زمانی که ما صحبت از هک شدن سیستم بلاکچین بیت کوین می‌کنیم، منظور ما وب سایت بلاکچین دات کام است.

اگر یک هکر قصد داشته باشد تا بلاکچین بیت کوین را هک کند، باید تمامی سرورهایی که در دنیا بلاکچین را پشتیبانی می‌کنند و به اصطلاح یک گره اختصاصی برای آن تولید کردند، را هک کند تا پس از آن اقدام به هک کردن بلاکچین بیت کوین کند. عملا این کار تقریبا غیر ممکن است. به این دلیل که هک شدن یکباره همه سرور‌هایی که سیستم بلاکچین بیت کوین را پشتیبانی می‌کنند، واقعا کار سختی است و نیاز به اتحاد بسیار بزرگی مابین هکرهای حرفه‌ای دنیا دارد.

نحوه هک بلاکچین توسط هکر به چه صورت است؟

اگر یک هکر قصد داشته باشد تا سیستم بلاکچین بیت کوین را هک کند، باید به طور همزمان ۱۵۰۰۰۰ سرور که از بلاکچین پشتیبانی می‌کند، هک کند. این کار بسیار دشوار است اما در دنیای امروزی هیچ چیزی غیرممکن نیست.

یکی از جذاب ترین مباحث در زمینه هک بلاکچین بیت کوین این است که حمله ۵۱ درصدی صورت بگیرد. حمله ۵۱ درصدی یعنی چه؟ اگر یک شخص بتواند چیزی حدود ۵۰ الی ۵۱ درصد از قدرت محاسباتی در بلاکچین را در اختیار بگیرد، می‌تواند بر روی روند کل شبکه تاثیر گذار باشد.

در واقع هکری که بتواند این کار را انجام بدهد، می‌تواند کاری کند که ماینرها اجازه فعالیت داشته باشند یا خیر. نهایتا می‌توانند مشخص کنند که آیا تراکنش‌ها انجام بشود یا تراکنشها انجام نشود.این تمام کاری است که هکر میتواند انجام دهد.

هک بلاکچین

نحوه هک بلاکچین توسط هکر به چه صورت است؟

اگر یک هکر بتواند به معنای واقعی ۵۱ درصد از قدرت بلاکچین بیت کوین را در دست بگیرد، چه اتفاقی رخ میدهد؟

به جرات می‌توان گفت اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد، زیرا این اتفاق در بهترین شرایط ممکن در کمتر از چند دقیقه حل خواهد شد و سرورهای زیادی از دست هکر گرفته می‌شود. نهایتا هکر چندین ثانیه فرصت انجام دادن یک کار را دارد.

همچنین همانطور که پیشتر ذکر شد، هکرها نمی‌توانند کار خاصی را با هک کردن بلاکچین بیت کوین انجام دهند. نهایتا بتوانند از تایید شدن تراکنش‌ها جلوگیری کنند و یا همان طور که ذکر شد ماینر‌ها نتوانند فعالیتی را انجام دهند.

یک هکر، نمی‌تواند تراکنش‌هایی که توسط دیگر شبکه‌هایی که هک نشده است، لغو کند. نمی‌تواند یک تراکنش اضافی و فیک را در شبکه ایجاد کند. نمی‌تواند جوایز هر بلوک بلاکچین بیت کوین را تغییر دهد، به این معنی که نمی‌تواند تعیین کند که یک ماینر به چه میزان باید درآمد داشته باشد.

هکر نمی‌تواند توکن و یا ارز دیجیتال جدید را با استفاده از این کار اختراع کند. هکر نمی‌تواند با هک کردن بلاکچین بیت کوین، دارایی مردم را رد و بدل کند. از آنجایی که بلاکچین توسط سرور‌های مختلف در سراسر دنیا پشتیبانی می‌شود، احتمال هک شدن آن بسیار پایین است.

با افزایش اندازه شبکه، احتمال حمله ۵۱ درصدی بسیار کاهش خواهد یافت و از این جهت خطر هک شدن بلاکچین بیت کوین به کمترین میزان ممکن می‌رسد.

همه بلوک‌های بلاکچین به یکدیگر متصل هستند و نیاز است تا یک حمله‌ی کامل صددرصدی انجام شود تا بتوان تراکنش‌های چندین بلوک اخیر را تغییر داد.

به طور کلی از بلاکچین، اتوماتیک پشتیبان داده صورت می‌گیرد و حتی اگر مهاجم بتواند سیستم بلاکچین را هک کند و به اصطلاح حمله ۵۱ درصدی انجام دهد، سیستم بلاکچین بیت کوین خیلی سریع اطلاعات را به حالت اولیه باز می‌گرداند. به جرات می‌توان گفت بلاکچین یکی از امن ترین فناوری‌های دنیا است اما هیچ چیز غیرممکن نیست.

آیا تا به امروز بیت کوین هک شده است؟

تا آنجایی که در مطبوعات آمده است و همچنین رسانه‌ها پوشش می‌دهند، تا به حال کسی نتوانسته است بیت کوین را هک کند.

چطور می‌توان از هک شدن بیت کوین جلوگیری کرد؟ همانطور که ذکر شد بیت‌کوین قابل هک شدن نیست.

این ما آدم‌ها هستیم که هک می‌شویم. در واقع شما باید پرایوت کی و پابلیک کی را نزد خود نگه دارید و به هیچ شخصی آن را ندهید.

اگر می‌خواهید بیت کوین و یا دیگر ارزهای دیجیتال خود در امن ترین جای ممکن قرار دهید، یک نرم افزار و یا یک سخت افزاری را تهیه کنید که امن باشد و سیستم اپن سورس پشتیبانی کند و همچنین مشمول تحریم نباشید.

برخی از والت‌های بیت کوین موجود هستند که ایرانیان را در گذر زمان تحریم می‌کند. متاسفانه اخیرا بایننس که یکی از معروف ترین صرافی‌های دنیاست، اقدام به بستن حساب‌های کاربری ایرانیان کرده است و این باعث شده است تا بسیاری از ایرانیان دچار سردرگمی کلان شوند و ندانند که کدام یک از صرافی‌ها برای سرمایه گذاری و یا حتی قرار دادن سرمایه خود مناسب است.

شما باید یک صرافی را انتخاب کنید که معتبر باشد و سابقه چندین سال فعالیت مفید داشته باشد. بنابراین به هنگامی که قصد دارید تا سرمایه خود را در یک والت نرم افزاری و سخت افزاری قرار دهید، به این موضوع دقت کنید که پول شما باید در جای درست قرار بگیرد و سرمایه شما مشمول تحریم نشود. متاسفانه کوین بیس یکی دیگر از صرافی‌های معتبر، دارایی تمام ایرانیان را بلاک کرد و هرگز به کاربران برنگرداند.

هک بلاکچین

آیا یک هکر میتواند بلاکچین را هک کند؟

اگر بخواهیم خیلی سریع به این سوال پاسخ دهیم باید گفت خیر.

صرفا یک هکر نمی‌توانند، سیستم بلاکچین بیت کوین را هک کند. همانطور که پیشتر ذکر شد. برای هک بلاکچین یک گروه چند صد نفری باید با هم متحد شوند و بلاکچین را هک کنند. از آنجایی که برای هک بلاکچین بیت کوین در حال حاضر نیاز است تا ۱۵۰ هزار سرور در لحظه هک شود، این تقریبا یک کار غیر ممکن است و کار را برای صرفا یک هکر سخت می‌سازد.

حتی اگر چند صد هکر که دست به دست هم دهند و اقدام به هک بلاکچین کنند، این نیز تاثیر خاصی نخواهد داشت. به این دلیل که بلاکچین بیت کوین خیلی سریع به حالت ریکاوری برمی‌گردد و اگر اطلاعات خاصی جابجا شد و یا یک تراکنش عدم تایید خود خیلی سریع درست می‌شود.

در واقع سیستم بلاکچین همانند سیستم بیت کوین، یک سیستم غیر متمرکز است که توسط هیچ شخص سومی مدیریت نمی‌شود. صرفا یک ماینر برای انتقال دارایی و بلاکچین برای تایید تراکنش‌ها در نظر گرفته شده است.

هک بلاکچین

آموزش هک بلاکچین

اگر مایل هستید تا سیستم بلاکچین را هک کنید، پیشنهاد می‌شود تا ۱۰۰۰ هکر را استخدام کنید. همگی باید تمام سرورهای دنیا را هک کنند و مشخص کنید که بر روی آن سیستم بلاکچین وجود دارد یا خیر. شما حداقل باید ۵۱ درصد از سیستم بلاکچین بیت کوین را در دست بگیرید و چیزی که شما نیاز دارید، هک کردن سیستم‌های ماینر و همچنین هک کردن سرورهای ماینینگ است.

اگر شما یک سرور ماینینگ را پیدا کردید، نیاز دارید تا اطلاعات کاربری مانند نام کاربری و رمز عبور آن را حدس بزنید و پس از آن به سیستم ورود کنید.

این کار را باید برای چیزی حدود ۱۵۰ هزار سرور بلاکچینی انجام دهید که هر روز به تعداد آن اضافه می‌شود. یعنی اگر شما یک سال دیگر بخواهید این کار را انجام دهید، ممکن است تعداد ۱۵۰۰۰۰ به ۲۰۰ هزار تبدیل شود.

پس از اینکه توانستید تمامی این سرورها و ماینر‌ها را هک کنید، حالا فقط کمتر از ۵ دقیقه فرصت دارید تا خرابکاری‌های لازم را انجام دهید. پس از ۵ دقیقه بازی تمام خواهد شد. و حالا سرورها را از دست شما می‌گیرند و بلاکچین بیت کوین مجددا به حالت اولیه خود باز می‌گردد و همان تراکنش‌های را که ثبت کرده بود را مجددا در سیستم به نمایش می‌گذارد، بدون هیچ گونه کم و کاستی!

تمام کاری که شما می‌توانید انجام دهید این است که سیستم را به مدت 5 دقیقه مختل کنید و پس از آن، مجددا همه چیز به حالت عادی اول خود بازگردد.

بنابراین، هک بلاکچین بیت کوین برای هکرها آنچنان سودمند نیست. هکرها بیشتر قصد دارند تا والت‌های بیت کوین و یا دیگر ارزهای دیجیتال را هک کنند.

اگر می‌خواهید تا از دارایی خود مراقبت کنید، پیشنهاد می‌شود تا سرمایه خود را در جای امنی قرار دهید و به هیچ کس اطلاعات شخصی خود را ارائه ندهید.

همچنین اگر یک زمانی برای شما مشکلی به وجود و قصد داشتید تا مشکلاتی که در صرافی وجود دارد را حل کنید، اگر یک شخصی به اصطلاح بخش پشتیبانی با شما تماس گرفت و یا پیام داد که نیاز به رمز عبور شما دارد، فورا آن شخص را بلاک کنید.

 

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments