آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

فرق پروتکل TRC20و ERC20

آخرین مطالب

در این مطلب می خواهیم به بررسی پروتکل های TRC20 و ERC20 که دو پروتکل بسیار مهم و معروف در ارز های دیجیتال است؛ بپردازیم و بعد از معرفی و بررسی این دو پروتکل، به تفاوت آن ها می پردازیم. ابتدا باید با تتر که یکی از معروف ترین و مهم ترین استیبل کوین ها می باشد آشنا شویم و بعد از آشنایی با استیبل کوین تتر، به بررسی این دو پروتکل در ارزهای دیجیتال می پردازیم.

تتر یکی از استیبل کوین هایی می باشد که دارای کاربران فراوانی می باشد و کاربران معمولا برای معاملات خود در ارزهای دیجیتال از استیبل کوین تتر استفاده می کنند. تتر در بستر این دو پروتکلERC20  و TRC20 پیاده سازی شده است. پس در زمان خرید تتر برای کاربران سوال پیش می آید که از کدام پروتکل استفاده نماییم بهتر است.

فرق پروتکل TRC20و ERC20

استیبل کوین تتر چیست؟


استیبل کوین ها، ارزهای دیجیتالی هستند که برای جلوگیری از نوسانات بازار بوجود آماده اند. همانطور که می دانید ارز های دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل و…. دارای نوسانات زیادی هستند و ممکن در یک ساعت چند هزار دلار به قیمت آن ها اضافه یا کم شود. به همین خاطر نمی توان از ارزهای دیجیتال در معاملات و قرار داد ها استفاده کرد. برای جلوگیری از این نوسانات، استیبل کوین ها به وجود آمده اند که دیگر نوسان ندارند و همیشه ثابت هستند و دارای یک پشتوانه می باشند. پشتوانه استیبل کوین تتر، دلار امریکا است.

تتر یکی از مهم ترین و معروف ترین استیبل کوین در ارزهای دیجیتال است که کاربران زیادی از آن استفاده می کنند. تتر روی دو پروتکل TRC20 و ERC20 ارائه می شود که در ادامه به بررسی این دو شبکه می پردازیم.


پروتکل ERC20 چیست؟


ERC20 یکی از استاندارد های شبکه اتریوم است که در آن توکن ها را ایجاد می کنند. شما زمانی که می خواهید از ارز های در شبکه اتریوم استفاده کنید و یا می خواهید واریز و برداشت خود را با توکن هایی که در شبکه اتریوم هستند انجام بدهید و یا اینکه می خواهید با خود ارز دیجیتال اتریوم معامله انجام بدهید باید از شبکه ERC20  استفاده نمایید.

برای تشخیص این که یک آدرس برای شبکه اتریوم (ERC20) است یا نه می توانید به این نکته توجه داشته باشید که آدرس های شبکه اتریوم با 0x شروع می شوند و هر آدرسی که با 0x شروع شود مربوط به شبکه اتریوم است.استیبل کوین تتر در این شبکه نیز ارائه می شود و می توانید از طریق پروتکل ERC20 تتر را خرید و فروش نمایید.


پروتکل TRC20 چیست؟


TRC20 نیز یکی از استاندارد های شبکه ترون است که در آن توکن ها را ایجاد می کنند.مدیر عامل ترون فردی است با نام جاستین استون که صحبت های زیادی در رابطه با این شبکه ارز دیجیتال کرده است و همچنین تبلیغات زیادی در رابطه با این شبکه انجام داده است.

او برای این که کاربران را از شبکه ERC20 (شبکه اتریوم) به شبکه خود یعنی TRC20 انتقال بدهد؛ سعی کرد پروژه خود را تا حد بسیار زیادی مانند شبکه اتریوم منتشر کند. این رقابت بین پروتکل های ترون و اتریوم باعث شد که مدیر عامل ترون عنوان شبکه ترون و همچنین استاندارد های آن را مانند شبکه اتریوم قرار دهد. استیبل کوین تتر در این شبکه نیز ارائه می شود و شما می توانید تتر را روی پروتکل های TRC20 نیز خرید و فروش نمایید.

فرق پروتکل TRC20و ERC20

ویژگی های شبکه ارز دیجیتال ترون


شبکه ترون مقیاس پذیر و قابل دسترس است و توان انجام محاسبات زیاد برای اپلیکیشن های غیر متمرکز یعنی DApp را دارد. در حال حاضر استاندارد TRC20 در زمینه‌های مختلفی همچون زنجیره تأمین، خدمات مالی، املاک و بیمه کاربرد دارد. توکن‌های TRC20 برای تبادل اطلاعات و انجام معاملات دارای پهنای باند بیشتری هستند.

در ادامه به بررسی تفاوت های این دو پروتکل می پردازیم و هر مورد را به صورت کامل توضیح می دهیم.


تفاوت پروتکل های ERC20 و TRC20


همانطور که قبلا گفته شد بیشترین کاربرد این دو پروتکل در خرید و فروش تتر می باشد که کاربران برای معاملات خود در صرافی ها استفاده می کنند.

  1. اصلی ترین و اولین تفاوت این دو پروتکل ERC20  و TRC20 در نوع اجماع این دو پروتکل ارز های دیجیتال است. به این صورت که اتریوم به صورت ماینینگ بدست می آید و به صورت غیرمتمرکز است ولی ارز دیجیتال ترون از طریق ماینینگ بدست نمی آید بلکه از طریق استیک کردن بدست می آید.
  2. دومین تفاوت این دو پروتکل اتریوم و ترون در کارمزد تراکنش ها است. کارمزد تراکنش ها در شبکه اتریوم بسیار بالا است و برای کاربران به صرفه نیست ولی کارمزد تراکنش ها در شبکه ترون بسیار کم و به صرفه می باشد به همین خاطر امروزه بیشتر کاربران از شبکه ترون (TRC20) برای تراکنش های خود استفاده می کنند.
  3. سومین تفاوت این دو پروتکل در سرعت انجام تراکنش ها می باشد. سرعت تراکنش در شبکه ارز دیجیتال اتریوم نسبت به ترون بسیار پایین است. امروزه ما در تراکنش هایی که در پروتکل TRC20  صورت می گیرد شاهد سرعت بیشتری هستیم. به این صورت که در شبکه اتریوم در هر ثانیه 25 تراکنش انجام می شود ولی در شبکه ترون در هر ثانیه 2000 تراکنش انجام می شود.
  4. چهارمین تفاوت این دو پروتکل این است که توکن های که در شبکه ERC20 وجود دارند شناخته تر شده هستند و توسط صرافی و کیف پول های بیشتری پشتیبانی می شوند ولی توکن هایی که در شبکه TRC20  وجود دارند توسط صرافی و کیف پول های کمتری پشتیبانی می شوند.
  5. پروتکل های اتریوم دارای پهنای باند پایین هستند و پروتکل های ترون دارای پهنای باند بالاتری نسبت به اتریوم هستند.

با توجه به توضیحاتی که داده شد تنها برتری توکن های روی شبکه اتریوم این است که صرافی ها و کیف پول های بیشتری از این شبکه پشتیبانی می کنند ولی با توجه به بقیه موارد گفته شده، استفاده از تتر و توکن های شبکه ترون مقرون به صرفه تر می باشد و امروزه دارای طرفداران بیشتری می باشد.

نکته بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که نمی توان توکن ها در دو شبکه متفاوت را به یک دیگر تبدیل کرد به عنوان مثال شما اگر دارای توکن یا ارز دیجیتال روی پروتکل اتریوم (ERC20) هستید نمی توانید آن را به پروتکل ترون (TRC20) تبدیل نمایید و یا انتقال بدهید.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments