آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

ایردراپ چیست ؟

آخرین مطالب

به دلیل این که بازار کریپتو کارنسی مملو از شگفتی های جالب و بسیار جذاب می باشد، همواره به دلیل محبوبیتی که بین معامله گران پیدا کرده است، روز به روز سرمایه گذاران زیادی را به سمت خود جذب می کند. دنیای ارزهای دیجیتال دارای امکانات عالی و شگفت انگیزی همچون، ارائه ی سودهای چند هزار درصدی و ارزهای دیجیتالی سود آور و وام های بدون ضامن  می باشد. یکی دیگر از اصطلاحات رایج دنیای ارزهای دیجیتال، ایردراپ است که در ادامه به بررسی این که ایردراپ چیست و از کجا می توانیم از آخرین ایردراپ ها مطلع شویم، خواهیم پرداخت. در بازار ارز دیجیتال برخی روش های خاص و منحصر به فردی تحت عنوان بازاریابی وجود دارد، به این صورت که در آن مقداری توکن و یا سکه به کیف پول های سرمایه گذارانی که پیرامون  رمز ارزهای جدید هستند با هدف آگاهی بخشی، ارسال می شود. به این ترفند و روش های منحصر به فرد، ایردراپ گفته می شود.

 در واقع تیم های توسعه دهنده ی هر ارز دیجیتال، یک مقدار ناچیزی از رمز ارز جدید را به کیف پول های معامله گران و سرمایه گذاران فعال در این زمینه می فرستد. این مقادیری که اهدا می شوند به طور معمول یا به صورت مجانی و رایگان هستند و یا این که در ازای تبلیغی که از کاربران فعال در حوزه ی رمز ارز می خواهند به آن ها تعلق گرفته می شود. در بعضی اوقات نیز، کاربران بایستی یک مقدار ناچیزی باید از همان رمز ارز و یا توکن در کیف خود داشته باشد تا بتواند از توکن های اهدایی ایردراپ استفاده نماید. ولی در برخی اوقات نیز در قبال دریافت رمز ارزهای اهدایی، کاربران  فعال در بازار بلاک چین بایستی کارهای خاصی از قبیل نگارش یادداشت های وبلاگی و یا باز نشر بعضی از محتواهای تبلیغاتی و یا ایجاد ارتباط با توسعه دهنده های همان رمز ارز نمایند. 

ایردراپ چیست ؟

ایردراپ ها به چه صورتی می توانند به اهداف خود برسند

از اهداف اصلی ایردراپ های قانونی، سرمایه گذاری مالی در یک رمز ارز نیست بلکه هدف اصلی آن ها از این کار آگاهی بخشی همگانی در حوزه ی یک رمز ارز جدید و تبلیغات آن است. برخی از استارتاپ های بلاک چینی، یا دیگر رمز ارزهایی که اقدام به اجرای ایردراپ می زنند، دو هدف مهمی را دارند،

هدف اول آن ها معرفی یک توکن و یا رمز ارز جدید به سرمایه گذاران و تریدرهای فعال در زمینه ی ارزهای دیجیتال می باشد. این کار را می توان اولین ترفند یک تبلیغ همگانی و گسترده اعلام کرد. چون این ترفند در مورد یک پروژه ی در دست اجرا می تواند برای ایجاد زمزمه های اولیه بسیار مفید واقع شود. همچنین مقادیری از توکن های جدید و یا رمز ارزهای اولیه ای که به کاربران به عنوان پاداش واریز و ارسال می شود، خود عامل محرک برای ایجاد یک تبلیغ دهان به دهان باشد. چون این استراتژی  در نوبه ی خود یک شیوه ی بازاریابی بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه می باشد.

هدف دوم از این کار، ایجاد و فراهم کردن یک جامعه ی کاربری بر اساس همان پروژه و یا توکن جدید می باشد. این موضوع در مورد پروژه هایی که قصد فروش توکن ها و رویداد های اولیه ی سکه ی خود را ندارند، نیز صدق می کند. و از این روش جهت آگاهی بخشی عمومی برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کنند. اکثر پروژه های ارز دیجیتال که مبتنی بر جامعه ی کاربری هستند و نا سودبرند، از این ترفند برای رسیدن به هدف های خود بهره می گیرند.

نحوه ی دریافت ایردراپ رایگان به چه صورت است

 یکی از متداول ترین روش ها برای دریافت ایردراپ، انشعاب سخت و یا همان هارد فورک ارزهای دیجیتالی اصلی می باشد. به عنوان نمونه در تاریخ 2019، تقریبا 20 انشعاب سخت و هارد فورک در ارزهای دیجیتال متفاوت اتفاق افتاد. در بعضی از این هارد فورک ها تعداد زیادی از معامله گران و کاربران حوزه ی بلاک چین فقط از طریق نگهداری مقداری از بیت کوین در والت های خود توانستند توکن ها و رمز ارزهای جدید را دریافت نمایند.

 هارد فورک هایی که چنین وقایعی در آن اتفاق افتاد، اتر زیرو و لایت کوین کش و مونروویا هستند. علاوه بر این هارد فورک های رخ داده، روش های دیگری نیز وجود دارد، مانند این مورد که تا همین چند وقت قبل اتفاق افتاد و آن هم این بود که برای اطلاع از پروژه های جدید ارزهای دیجیتال و ایردراپ های آن ها، بایستی به انجمن های معروفی از قبیل  بیت کوین تاک مراجعه می شد. ولی هم اکنون پیدا کردن ایردراپ های رایگان و مجانی خیلی راحت تر از قبل شده است. به این صورت که با مراجعه ی روزانه به وب سایت هایی که جدیدا تحت عنوان وب سایت های مخصوص ایردراپ شکل یافته اند و یا با سر زدن به کانال های اطلاع رسانی که در شبکه های مجازی وجود دارند می توان تمامی مطالب را در این راستا مشاهده نمود. و همین امر کار را برای افرادی که قصد دریافت ایردراپ های رایگان دارند، بسیار راحت کرده است.

ایردراپ

مراحلی که برای دریافت و پیدا کردن ایردراپ های رایگان نیاز است به چه صورت می باشد

برای کسب و آگاهی در این زمینه باید یک سری مراحل را کاربران انجام دهند، به این صورت که:

  • در ابتدا یک کیف پول تهیه کرده و در سیستم خود نصب نمایند: یکی از ابتدایی ترین کارها برای کسب ایردراپ، این است که یک کیف پول ارز دیجیتالی مناسب و معتبر را پیدا کرده و بر روی دستگاه خود نصب نمایند. توصیه ای که در مورد انتخاب کیف پول به کاربران می شود این است که، کیف پول انتخابی باید دارای برخی ویژگی هایی مانند ذخیره و داد و ستد ارزهای دیجیتالی اصلی از قبیل بیت کوین و اتریوم باشد. از آن جایی که امروزه اکثر توکن های نوظهور بر پایه ی پروتکل های اتریوم گسترش داده شده اند، بنابراین بهتر است تا ولت شما از قابلیت دریافت و ذخیره ی اتریوم بهره مند باشد.
  • در شبکه های مجازی و اجتماعی فعال باشید: برای دریافت آخرین اخبار در پیرامون ایردراپ های آتی بهتر است از شبکه های مجازی استفاده کنید. بدون شک یکی از اولین و مهم ترین شبکه های اجتماعی فعال برای دسترسی به اخبار رمز ارز، توییتر می باشد. این شبکه ی مجازی امروزه به یک مکان و فضایی مناسب برای گفت و گوی معامله گران و تریدرهای فعال در حوزه ی رمز ارز تبدیل شده است و اکثر بنیانگذاران ارزهای دیجیتال، از این شبکه برای اطلاع رسانی تمامی حوادث در مورد عرضه های اولیه و ایردراپ های آتی خود استفاده می کنند. برای پیدا کردن این مورد، تنها با استفاده از هشتگ ایردراپ در توییتر می توان اقدام به مشاهده ی تمامی حوادث و اطلاعات آخرین توییت های ارسالی نمود. در همین راستا ذکر این موضوع از قاعده مستثنی نمی باشد که پیدا کردن یک ایردراپ معتبر و قانونی کار چندان ساده ای نمی باشد و مستلزم غربالگری تمامی اطلاعات یافت شده است. از جمله دو حساب کاربری معتبری که برای اطلاع رسانی، راجع به ایردراپ ها ساخته شده است می توان به کریپتو ایردراپ و ایردراپ آلرت اشاره کرد.
  • از وب سایت های مرتبط به ایردراپ ها غافل نشوید: در شبکه های اینترنتی به غیر از حساب های کاربری که در توییتر ها می باشد برخی وب سایت ها نیز وجود دارد که اقدام به اطلاع رسانی راجع به ایردراپ ها می کنند. برای دسترسی به چنین وب سایت ها، فقط کافی است کلمه ی ایردراپ را در قسمت جست و جوی مرورگر مورد نظر خود تایپ کنید، تا فهرستی از وب سایت های مرتبط به آن را در قسمت نمایشگر موتور جست و جوی خود مشاهده کنید. ولی در این راستا نیز هیچ تضمینی مبنی بر معتبر بودن اطلاعات منتشر شده ی وب سایت ها وجود ندارد. برای همین علت باید همیشه در این زمینه دقت کافی را داشته باشید تا در دام کلاهبرداران فضای مجازی نیفتید.

چگونه می توان از آخرین ایردراپ ها مطلع شد

به دلیل این که در بین استارتاپ های ارزهای دیجیتالی رقابت شدیدی وجود دارد، با ارائه ی این مورد بیشتر از دیگر موارد برای تمایز از همدیگر تلاش می کنند. در این راستا و رقابت های موجود در بین استارتاپ ها برخی کسب و کارهایی نیز صورت گرفته شده است که اقدام به فعالیت های زیادی از قبیل: معرفی ایردراپ ها و آگهی کردن آن ها برای استارتاپ ها  و اطلاع رسانی ایردراپ های جدید برای کاربران می کنند. و با مراجعه به آن ها کاربران می توانند از آخرین ایردراپ های موجود با خبر شوند.

بنا بر گفته ی رئیس هیئت مشاوره ی صرافی کوین دسک که مشاور ارشد طرح تحقیقاتی نیز می باشد، موفقیت یک ارز دیجیتال  نوظهور بر پایه ی بازاریابی موفق و گسترده است. او معتقد است که در صورتی که رمز ارز با استقبال وسیع کاربران مواجه نشود، سرنوشتی جز شکست در انتظارش ندارد. این مورد هم زمانی امکان پذیر می شود که بازاریابی آن به صورت گسترده و موفق باشد، که یکی از بهترین ترفند های بازاریابی در حوزه ی بازار رمزهای ارز، همین ایردراپ می باشد. با این حال، برخی دیگر از فعالان و کارشناسان در این زمینه، راجع به بروز اتفاقات ناگوار و خطرات احتمالی در همین راستا، هشدار داده اند. یکی  دیگر از تحلیلگران حوزه ی رمز می گوید که بعضی از این ایردراپ ها می تواند دستاویزی جهت طرح های پامپ و دامپ باشد.

ایردراپ

بررسی مزایا و معایب ایردراپ در چیست

انجام این پروسه برخی نقاط مثبت و نقاط منفی را به همراه دارد. یکی از مهم ترین مزیتی که ایردارپ دارد در این است که بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای می توان رمز ارز کسب کرد. چون این فرایند به صورت کاملا مجانی و رایگان است. برای همین علت ذکر این موضوع از قاعده مستثنی نمی باشد که در صورتی که برای دریافت آن، از شما درخواست واریز مبلغ مشخصی داشتند، مطمئن شوید که این پروژه یک کلاهبردار خبره می باشد. زمانی که با اصول و قوانین معامله گری در بازار کریپتو کارنسی، آگاهی و دانش کافی را داشتید به راحتی می توانید از میزان نوسانات قیمت رمز ارزهای تبلیغاتی و رایگان نیز کسب درآمد و سود نمایید.

نقاط منفی که این پروسه دارد به این صورت است که بیش از 70 درصد از این ایردارپ های ارائه شده توسط وب سایت ها و یا توسعه دهنده های پروژه، تقلبی بوده و کلاهبرداری می باشد. از دیگر معایب آن می توان به پایین بودن میزان شانس برنده شدن ایردراپ ها اشاره کرد، چون برخی از آن ها دقیقا مانند لاتاری برگزار می شود و با وجود این موضوع که تمامی کاربران اقدام به انجام همه ی کارهای خواسته شده می کنند ولی امکان دارد موفق به کسب آن نشده و برنده نشوند.

ایردراپ

ایردراپ ها در چند نوع می باشند

ایردراپ ها به اشکال گوناگون و متفاوت اجرا می شوند. در بعضی از این روش ها سرمایه گذاران بایستی اقدام به انجام برخی فعالیت های ساده نمایند و تنها موردی که برای تمامی این روش ها صدق می کند این است که در ازای انجام آن ها، هیچ گونه پولی دریافت نمی شود. روش های مختلف انجام ایردراپ ها به صورت زیر هستند:

  • ایردراپ جایزه: کاربران در این روش ، مقابل انجام برخی فعالیت ها می توانند توکن های پروژه ی جدید را دریافت نمایند.
  • ایردراپ استاندارد: در این روش توکن های پروژه ی جدید بدون این که کار خاصی از کاربران خواسته شود، به کیف پول های کاربران واریز می شود.
  • ایردراپ انحصاری: این روش مخصوص کاربرانی است که از قبل در یک وب سایت فعالیت داشتند.
  • ایردراپ هاردفورک: این روش با روش های دیگر کمی متفاوت تر می باشد، منظور از هاردفورک به روز رسانی ناسازگار در یک شبکه می باشد. زمانی که این روش رخ می دهد، هر کدام از کاربرانی که دارای سه سکه ی اصلی شبکه هستند به همان اندازه می توانند در شبکه های جدید رمزارز دریافت نمایند.
  • ایردراپ هولدر: به کاربرانی که یک رمز ارز را به مدت زمان طولانی نگهداری می کنند هولدر گفته می شود.
این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments