آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

استیکینگ سهام گذاری چیست؟

آخرین مطالب

گسترش فعالیت افراد در حوزه ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در این زمین موجب شده که کاربران به دنبال راه هایی جهت افزایش درآمد باشند. استیکینگ یا سهام گذاری به روشی گفته می ‌شود که در آن کاربران برای کسب پاداش، اقدام به ذخیره سرمایه خود در کیف پول خواهند نمود. چنانچه قصد دارید در سریعترین زمان و بدون انجام فعالیتی خاص، درآمدی مناسب داشته باشید می ‌توانید به روش ‌های استیکینگ نگاه ویژه‌ای داشته باشید.

ما در این مطلب سعی کرده ایم که شما را به طور کلی با استیکینگ آشنا کنیم. سودآوری مناسبی که با این روش در ارز دیجیتال نصیب شما می شود می تواند به عنوان راهکاری مناسب برای شما معرفی شود. با استفاده از استیکینگ ارز دیجیتال می ‌توانید از فرایند استخراج، که هزینه زیادی در پی دارد دور شوید. شما با این روش می توانید با پرداخت هزینه به مراتب کمتر نسبت به سایر روش های ورودی به بازار ارز دیجیتال اقدام به سرمایه گذاری نمایید.

استیکینگ سهام گذاری چیست؟

استیکینگ به چه معناست؟


استیکینگ یا سهام گذاری به فعالیتی اطلاق می شود که کاربر در آن جهت حفظ امنیت سیستم های بلاک چین، می تواند دارایی خود را با نگه داشتن در کیف پولی مخصوص محافظت کند.

در مفهومی ساده تر می توان بیان کرد که سهام گذاری به فعالیت می گفته می شود که در ازای نگهداری از یک ارز دیجیتال، شما می ‌توانید سود مناسبی کسب کنید. برای انجام این فعالیت شما دو راه پیش رو خواهید داشت. روش اول که با استفاده از کیف پول جهت نگهداری از ارز دیجیتال در دسترس شما قرار دارد و به خوبی می تواند شما را به سودآوری برساند. روش دوم نیز از طریق صرافی ارز دیجیتال در دسترس شما قرار دارد. برای این روش شما باید ارز دیجیتال کاردانو را خریده و در صرافی بایننس نگهداری کنید. با این کار شما می توانید سود مناسبی را دریافت نمایید.


نحوه فعالیت استیکینگ ارز دیجیتال


اگر به فعالیت در حوزه ارز دیجیتال می ‌پردازید باید با مسئله ماینینگ و استخراج آشنایی کامل داشته باشید. در واقع تمام بلاک چین هایی که در این حوزه فعالیت می ‌کنند باید معاملاتشان اعتبار سنجی شوند. به عنوان مثال برای بیت کوین این عمل و فرایند با نام ماینینگ یا استخراج انجام می ‌پذیرد. روشی که برق زیادی جهت انجام استفاده خواهد کرد. با این حال در طرف مقابل روش ‌هایی نیز به عنوان سرمایه گذاری در این حوزه در دسترس کاربران قرار دارند.

یکی از این روش ها و سازوکارها اثبات سهام نام دارد. این روش که به شکل ها و مدل های مختلفی ارائه می شود می تواند گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری باشد. تمام این روش ها را در اصطلاح استیکینگ می نامند. سهام گذاری در ارز دیجیتال موجب می شود که قدرت تصمیم گیری برای دارندگان ارز در شبکه فراهم شود. شما با استفاده از سرمایه گذاری ارز دیجیتال می توانید علاوه بر درآمدزایی، قابلیت رای دادن را خواهید داشت. در حالت کلی می ‌توان گفت که نگه داشتن پول در استیکینگ مانند ایجاد حساب بانکی و دریافت سود خواهد بود.

فرایند سهام گذاری با بخش های شامل نودها از شبکه همراه هستند. این فرایند در شبکه بلاک چین مقداری از این ارزها را نگهداری می کند. پس از آن به صورت اتفاقی پروتکل شبکه در بازه زمانی معین از میان استیکرها (stakers)  یک گزینه را جهت تایید تراکنش ها انتخاب خواهد کرد. برای کار در این روش شما نیاز به خرید تجهیزات برای راه اندازی بلاک های جدید نخواهید داشت. این عمل موجب می شود که شما از پرداخت هزینه هایی جهت خرید ماینر در امان بمانید.


نحوه محاسبه پاداش استیکینگ


برای محاسبه پاداش سرمایه گذاری نمی توان پاسخ واحدی ارائه داد. تمام شبکه ها با توجه به پروتکل های خاص خود اقدام به محاسبه پاداش خواهند نمود. با این حال شبکه ‌های بلاک چین عموماً برای محاسبه پاداش سهام گذاری و سود کاربران فاکتورهای زیر را در دستور کار قرار می دهند.

  • مقدار کوین هایی که توسط نود ذخیره شده اند.
  • نرخ تورم
  • محاسبه اینکه مدت زمان نگهداری کویین توسط نودها چه اندازه بوده است.
  • محاسبه تمام کوین های ذخیره شده در شبکه
  • سایر فاکتورهایی که می توانند تاثیر گذار باشند

انواع سهام گذاری و سیوینگ ارز دیجیتال


همانگونه که بیان کردیم در ارزهای مجازی، stakingها با تنوع زیاد در اختیار کاربران قرار می گیرند. با این حال می توان از گزینه ‌های خاصی به عنوان استیکینگ های پرکاربرد نام برد. برخی از این گزینه ‌ها مانند استیکینگ قفل‌شده و منعطف بیشترین کاربرد را دارند. با این حال بد نیست بدانید امروزه و با بروزرسانی بایننس، قابلیت های جدیدی با نام پس انداز منعطف یا سیوینگ ثابت به آن ها اضافه شده است.


مزایای استفاده از سهام گذاری ارز دیجیتال


سهام گذاری یا staking محبوبیت فراوانی بین کاربران دارد. با توجه به اینکه شفافیت و امنیت بالاتری در این روش نسبت به موارد دیگر وجود دارد می توان گفت که از مزایای مناسبی برخوردار است. از مزایای سهام گذاری می‌توان به افزایش امنیت و ثبات بلاک چین اشاره کرد. این عمل موجب می شود که با کمک کردن به رشد بلاکچین و پشتیبانی از آن، سرمایه گذاران اقدام به فعالیت در این حوزه نمایند.

از دیگر مزایای استفاده از سهام گذاری عدم نیاز به دستگاه های استخراج خواهد بود. با توجه به اینکه این دستگاه ها بسیار گران قیمت و هزینه بر هستند تهیه کردن آن ها برای کاربران می تواند با سختی هایی همراه باشد. علاوه بر این عدم نیاز به این تجهیزات موجب کاهش مصرف انرژی می شود.

از دیگر مزایای استفاده از استیکینگ ارز دیجیتال می توان به سهولت فعالیت در این حوزه اشاره کرد. علاوه بر این شما جهت فعالیت نیاز به پرداخت سرمایه زیاد نخواهید داشت.


آیا سهام گذاری ارز دیجیتال سودآور خواهد بود؟


با توجه به اینکه شما جهت فعالیت در این حوزه نیاز به خرید تجهیزات و سرمایه گذاری زیاد نخواهید داشت می توان گفت که گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری خواهد بود. با این حال باید بدانید که سود حاصل از این روش، مقدار کمتری نسبت به استخراج رمز ارز خواهد بود. شما می توانید برای تمام رمز ارزها با رعایت ضوابطی اقدام به استیکینگ ارز دیجیتال نمایید.

سخن پایانی

چنانچه قصد فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال را دارید آشنایی شما با روش های سرمایه گذاری می تواند به شما در کسب سود کمک فراوان کند. روش استیکینگ و سهام گذاری به عنوان مسیری نوین در این حوزه معرفی می‌ شود. با استفاده از آن می توانید به راحتی مشغول به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال شوید.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments