آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

آخرین مطالب

ساتوشی ناکاموتو کیست؟ شاید این بی جواب ترین پرسشی باشد که در سطح اینترنت وجود دارد. ساتوشی ناکاموتو به عنوان مخترع و طراح اصلی بیت کوین و ایجاد یک فرم جدید از شبکه بلاک چین از سال 2010 به طور کامل ناپدید شد و دیگر حتی نامی از آن در این پروژه به میان نیامد. گمانه زنی های بسیاری در مورد این شخص وجود دارد و تقریبا هیچ سر نخی در مورد هویت واقعی این فرد وجود ندارد. اما واقعا ساتوشی ناکاموتو کیست؟

در سال 2008 فردی در گروه ها و گفت و گوهای تخصصی بیت کوین را معرفی می کند و وایت پیپر آن را به جهانیان معرفی می کند. او در این سال ها خودش را ساتوشی ناکاموتو از ژاپن معرفی می کند. مردی که نزدیک به 40 سال سن دارد و احتمالا یک ریاضی دان یا یک مهندس باهوش است.

اما این اطلاعات به جز این که از خود این فرد مرموز شنیده شده، هیچ منبع دیگری ندارد و به واقع هیچ کس نمی تواند این فرد کیست. مسلما می توان حدس زد که افراد بسیاری در لیست مظنونین قرار دارند و بسیاری دیگر خودشان ادعا می کنند که این فرد مرموز هستند. اما هیچگاه هیچکدام از این ادعا ها تایید یا حتی تکذیب نشد.

حال در این جا یک سوال اساسی وجود دارد. چرا جهانیان به دنبال این هستند که بدانند این فرد کیست و الان چه می کند؟

اهمیت شخصیت ساتوشی ناکاموتو

همانطور که بیان کردیم، قبل از این که بخواهیم به سوال ساتوشی ناکاموتو کیست پاسخ دهیم، ابتدا باید بدانیم چه لزومی برای شناخت این فرد وجود دارد؟

مهمترین علت این موضوع فارغ از هر نوع جنجال و جذابیتی که یک معما دارد این است که این فرد هرکس یا هر گروهی که باشد بیش از یک میلیون بیت کوین در اختیار دارد. هر کسی با این تعداد بیت کوین می تواند به سادگی بازار ارزهای دیجیتال را کنترل کند. از طرف دیگر با توجه به قیمت فضایی و باورنکردنی بیت کوین به نظر می رسد هر کسی که این یک میلیون بیت کوین را در اختیار دارد امروز باید به عنوان ابر ثروتمند ترین فرد تاریخ شناخته شود.

بنابراین مهمترین دلیلی که نیاز است ساتوشی ناکاموتو شناخته شود، مسئله بنیادی در مورد بازار ارزهای دیجیتال است. ساتوشی ناکاموتو هرکسی یا هر گروهی که باشد می تواند به سادگی کل بازار را نابود کند یا آن را به ارقام باورنکردنی برساند. شناخت این فرد و نحوه معاملات آن می تواند برای سرمایه گذاران به خصوص سرمایه گذاران بلند مدت مهم باشد.

شاید یکی از دلایل پر نوسان بودن بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین را همین رازآلود بودن اصلی ترین و مهمترین نهنگ این بازار بدانیم.

توجه داشته باشید که بیت کوین بیش از نیمی از ارزش بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد. از این رو ساتوشی ناکاموتو هرکسی که باشد با در اختیار داشتن بیت کوین می تواند تمام بازار را در اختیار خود بگیرد.

تمامی این دلایل باعث شده است که شخصیت ساتوشی ناکاموتو تبدیل به مهمترین شخصیت گم شده جهان شود.

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

جنبه پنهان داستان

تا این جای داستان تقریبا دانستیم که چرا ما و تقریبا بسیاری از مردم در سطح اینترنت می خواهند بدانند ساتوشی ناکاموتو کیست. البته این موضوع می تواند روی دیگری نیز داشته باشد. در واقع تمام دلایل گفته شده برای لزوم پیدا کردن این فرد می تواند برای آن فرد یا عده ای نامعلوم به عنوان اصلی ترین دلایل مخفی ماندن این هویت باشد.

در کلام ساده تر هرکسی یا هر گروهی که پشت اسم ساتوشی ناکاموتو قرار گرفته به خوبی می داند که امروز او مهمترین عنصر پنهان و غیر قابل دسترس برای تغییر بازار محسوب می شود. در کلام ساده تر ساتوشی ناکاموتو عنصری است که هیچ فاکتوری برای آن در اقتصاد وجود ندارد. اگر او روزی شناسایی شود این فاکتور قابل اندازه گیری می شود و می توان بر اساس آن در این بازار گام برداشت.

حال این موضوع را در کنار یک واقعیت بسیار ساده اما فراموش شده در این داستان قرار دهید. هر کسی که در دنیای اینترنت فعالیت داشته باشد یا کاری را بخواهد به صورت آشکار یا پنهان انجام دهد از خود ردپاهایی به جا می گذارد. این رد پاها می تواند هویت واقعی این افراد را مشخص کند. حتی حرفه ای ترین افراد و هکرها نیز از این قانون ساده اینترنتی در امان نیستند. حال سوال اینجاست با توجه به این موضوع که ساتوشی ناکاموتو روزی در فضای ساده و معمولی اینترنت فعالیت می کرده چطور هیچ کس از آن اطلاعی ندارد؟ در کلام بهتر چطور سازمان های مختلف اطلاعاتی و امنیتی نتوانستند یا نمی توانند ردی از او پیدا کنند؟ این در حالی است که همین سازمان ها قادر هستند میلیون ها پیام و دیتا و … را در چند ثانیه بررسی کنند و به جواب درست برسند. پس این موضوع به همین سادگی ها هم نیست. اما این تنها  زاویه پنهان در پرونده ساتوشی ناکاموتو نیست.

چه کسانی ساتوشی ناکاموتو را می شناسند؟

بنابراین تا این جا به دو نکته پنهان و البته تاریک داستان اشاره کردیم. اول این که هرکس یا هر گروهی که پشت نقاب ساتوشی ناکاموتو قرار گرفته است امروز مهمترین ابزار مالی جهان را در اختیار خود قرار داده است و دوم این که چطور ممکن است گروه های برتر امنیت – اطلاعاتی جهان هیچ اطلاعات مستدلی از این نقاب نداشته باشند؟

اما نکته دیگری نیز در این بین وجود دارد که داستان این نقاب را کمی پیچیده تر می کند. تاریخ ایجاد شبکه بلاک چین به دهه 90 میلادی برمی گردد. وقتی این تکنولوژی به جهان معرفی شد عملا مورد توجه هیچکس قرار نگرفت. حال چطور یکباره در سال 2008 با یک ایده بلاک چین دوباره ساخته می شود و بیت کوین یکباره تمام جهان را تحت اختیار خود در می آورد. در واقع هرچقدر هم بیت کوین توانایی و قدرت داشته باشد نمی توانست از یک گروه معمولی و مهندسی به این سرعت به تمامی جهان نفوذ کند.

روزانه هزاران ایده و فناوری و … در سرتاسر جهان متولد می شود و شاید در این بین ایده هایی نیز وجود داشته باشد که ده ها برابر برتر از بیت کوین باشد اما سوال اینجاست چگونه بیت کوین توانست یکباره در طی مدت زمان کمتر از چند سال همه جهان را راضی کند و تبدیل به یکی از ابزارهای مالی شود؟وقتی این سوال را در کنار دو نکته قبلی قرار می دهیم می توان به یک تصویر رسید.

بیت کوین در اختیار گروه قدرتمندی است که توانایی مالی بالایی دارند و قدرت تبلیغاتی، امنیتی و اطلاعاتی آن ها تحت پوشش ساتوشی ناکاموتو باعث شد که امروز بیت کوین به یک ابزار اقتصادی قوی برای آن ها تبدیل شود. البته یادمان نرود که این یک فرضیه است!

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
احمد
احمد
2 سال‌ قبل

عالیه