آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

لایت کوین (LTC) چیست؟

آخرین مطالب

در حال حاضر یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین انواع ارز دیجیتال، لایت کوین (LTC) می باشد که به عنوان یک رمزارز همتا به همتا امکان انجام تراکنش های بسیار سریع و کم هزینه را برای مردم سراسر جهان فراهم کرده است. لایت کوین همانند دیگر بیت کوین و دیگر ارز های دیجیتال یک شبکه پرداخت متن باز براساس شبکه بلاکچین طراحی بوده که با استفاده از آن به راحتی می توان دارایی های دیجیتالی خود یا همان لایت کوین را به شکل کاملا غیر متمرکز، در کمترین زمان و با کمترین کارمزد در سراسر دنیا انتقال داد.

لایت کوین (LTC) چیست؟

همانطور که بیت کوین در بازار ارز دیجیتال حکم طلا را دارد، لایت کوین نیز حکم نفره را داشته و به عنوان یک رمزارز ارزشمند و پرکاربرد در جهان شناخته می شود. لازم به ذکر است که لایت کوین نیز همانند بیت کوین محدود بوده اما حجم استخراج شده بسیار بیشتر از بین کویت می باشد. ارز دیجیتال لایت کوین برای اولین بار در سال 2011 معرفی شد و در حال حاضر به عنوان ششمین رمزارز بزرگ در جهان شناخته می شود. نکته ای که لازم است به آن اشاره کنیم این است که لایت کن از نظر ساختاری شباهت های بسیار زیادی به بیت کوین داشته و از تفاوت های بسیار کمی برخوردار هستند. همانند بیت کوین هیچ مرجع یا سازمان مرکزی بر روی لایت کوین تسلط و کنترل ندارد. برای استخراج لایت کوین به فناوری جدیدتر و پیشرفته تری نیاز بوده و دلیل آن نیز چهار برابر بودن سرعت تولید بلوک ها در شبکه لایت کوین می باشد. علاوه بر آن سرعت معاملات در لایت کوین بسیار بیشتر از بین کوین بوده و شاهد انجام معاملات بسیار بیشتری در شبکه لایت کوین نسبت به بیت کوین در یک بازه زمانی مشخص هستیم.

مهم ترین و بیشترین میزان رشد لایت کوین مربوط به سال 2017 است که در آن سال شاهد رشد 8200 درصدی این ارز دیجیتال بودیم که باعث جذب بسیاری از سرمایه گذاران و نشان دادن بازار ارز دیجیتال به عنوان یک بازار مالی پرسود شد.


کاربرد لایت کوین (LTC)


به طور کلی کاربرد اصلی لایت کوین (LTC) انتقال پول به صورت بین المللی یا محلی می باشد و با استفاده از شبکه پرداخت لاین کوین می توان به نقطه از جهان وجوه خود را انتقال داد. در فرآیند انتقال پول با استفاده از شبکه لایت کوین، هیچ گونه واسطه ای همانند بانک یا هر نوع سازمان مرکزی خاصی وجود نداشته و انتقال وجه بر خلاف دیگر روش ها به راحتی امکان پذیر می باشد.

لایت کوین

در حال حاضر انتقال پول به صورت بین المللی و با استفاده از روش های مرسوم کار دشوار و بسیار زمانبری می باشد و همواره کارمزد انتقال پول به صورت بین المللی از طریق بانک ها و موسسات مالی بسیار زیاد می باشد. اما در حال حاضر افراد می توانند برای انتقال پول از ارز دیجیتال لایت کوین استفاده کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه این انتقال انجام می گیرد. برای انتقال لایت کوین برخلاف ارز های غیر دیجیتال نیازی به پر کردن فرم های اداری و اخذ مجوز های بسیار زیاد نمی باشد.


ویژگی ها و مزایای ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)


ارز دیجیتال لایت کوین (LTC) از ویژگی ها و مزایای بسیار زیادی برخوردار بوده که شاید بسیاری از افراد و به خصوص سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال از آن ها بی اطلاع باشند. از جمله مهم ترین ویژگی ها و مزایای لایت کوین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از امنیت بسیار بالا همانند بیت کوین
  • سرعت بسیار بالای تراکنش ها (چهار برابر سریع تر از بیت کوین)
  • برخورداری از کارمزد بسیار پایین تراکنش ها
  • برخورداری از حداکثر عرضه (84 میلیون لایت کوین)
  • طراحی شده براساس الگوریتم اثبات کار
  • امکان دریافت پاداش بلاک
  • تنظیم شدن درجه سختی لایت کوین هر سه و نیم روز یکبار
  • و…

تمامی این ویژگی ها و مزایا باعث شد تا لایت کوین در سال 2021 به عنوان یکی از رایج ترین و متداول ترین ارز های جهان شناخته شود و از این ارز دیجیتال برای انجام انواع معاملات در سراسر جهان استفاده شود. به طور کلی معاملات لایت کوین در کمتر از چند دقیقه انجام شده و همین موضوع نیز باعث شده تا در کشور های توسعه یافته این ارز دیجیتال به عنوان یک ارز دیجیتال محبوب و جذاب شناخته شود.


کیف پول های ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)


با توجه به این که ارز دیجیتال لایت کوین به عنوان یک رمزارز محبوب و معتبر در جهان شناخته می شود، امکان ذخیره و نگهداری آن در بسیاری از انواع کیف پول های سخت افزاری، نرم افزاری و تحت وب وجود دارد. به عبارت دیگر می توان گفت کیف پول های پشتیبانی کننده لایت کوین بسیار زیاد بوده و از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند. از جمله معروف ترین و رایج ترین کیف پول های ارز دیجیتال لایت کوین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اتمیک
  • اکسودوس
  • Litecoin core
  • Trezor T
  • لجر نانو ایکس
  • لجر نانو اس
  • و…

در هر کدام از انواع کیف پول های نام برده شده امکان نگهداری و ذخیره سازی لایت کوین وجود دارد.

لایت کوین

صرافی های پشتیبانی کننده ارز دیجیتال LTC


در حال حاضر بسیاری از صرافی های معتبر در جهان از ارز دیجیتال لایت کوین پشتیبانی می کنند زیرا حجم معاملات لاین کوین بسیار بالا بوده و این رمزارز همواره جزء 10 رمزارز برتر جهان می باشد. از معتبرترین و مهمترین صرافی های پشتیبانی کننده لایت کوین می توان صرافی های زیر را نام برد:

  • Binance
  • Okex
  • Bitrue
  • Coinbase Pro
  • Hitbtc
  • FTX
  • و…

آینده ارز دیجیتال LTC


ارز دیجیتال لایت کوین (LTC) از چشم انداز و آینده خوبی برخوردار است و پیش بینی می شود قیمت این رمزارز در آینده ای نه چندان دور رشد بسیار خوبی داشته باشد. حتی با وجود آن که این رمزارز در سال های اخیر از نوسانات زیادی برخوردار بوده اما بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان معتقدند این رمزارز از آینده خوبی برخوردار خواهد بود و به خصوص که سرمایه گذاران  برخلاف بیت کوین می توانند با سرمایه های کمتری اقدام به سرمایه گذاری در آن نمود. به عقیده بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان بازار ارز دیجیتال، لایت کوین یکی از بهترین انواع رمزارز برای سرمایه گذاری مطمئن و بلند مدت می باشد.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments