آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

استخراج رمز ارز به چه معنی است؟

آخرین مطالب

یکی از مفاهیم مهمی که در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد، استخراج رمز ارز است. در واقع استخراج یا ماینینگ امروز به عنوان یک شغل نسبتا کم دردسر و راحت شناخته می شود. از این رو بسیاری به دنبال این هستند که استخراج رمز ارز چیست و چگونه می توانند از آن استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانیم که استخراج رمز ارز چیست.

بسیاری از شما با نام استخراج یا ماینینگ آشنایی دارید. به طور کلی سیستم بلاک چین به کسانی که به صورت داوطلبانه بخشی از سیستم خودشان را در اختیار شبکه قرار می دهند تا شبکه بتواند کارایی خودش را بهترو بیشتر کند هدیه ای ناقابل می دهد. در واقع اگر شما بر روی سیستم بلاک چین بیت کوین فعالیت استخراج را انجام دهید، این سیستم بیت کوین استخراج شده را بین کسانی که در این فعالیت شریک بودند تقسیم می کند. بنابراین عملا شما می توانید بر اساس این کار سرمایه خوبی به دست بیاورید. نکته جالب این است که در این بین شما کار خاصی انجام نمی دهید. این سیستم شماست که در حال انجام محاسبه های مختلف در دنیای بلاک چین است. همین موضوع باعث جذابیت استخراج رمز ارز شده است. این چیزی است که بسیاری از شما از قبل می دانستید. اما اگر بخواهیم به صورت کمی آکادمیک تر و عمیق تر به موضوع نگاه کنیم چه می توانیم بگوییم؟

به طور کلی برای درک استخراج رمز ارز باید با چند مفهوم مهم به نام بلاک چین و هش آشنا شویم. این مفاهیم در کنار یک دیگر می تواند مفهوم استخراج رمز ارز را برای ما مشخص کند. با ما در ادامه همراه باشید.

استخراج رمز ارز به چه معنی است؟

استخراج رمز ارز و مفهوم بلاک چین

به طور کلی بلاک چین به معنی زنجیره ای از اطلاعات است. هر توسعه دهنده ای می تواند بلاک چین خاصی ایجاد کند. اما تمام بلاک چین ها بر اساس یک سری اصول قرار گرفته اند. یکی از مهمترین این اصول این است که عملا چیزی تحت عنوان تمرکز در آن وجود ندارد. در کلام ساده تر شما نه سرور و نه دیتاسنتر و نه هیچ مرکز کنترل و نگهداری اطلاعاتی در دل شبکه بلاک چین ندارید. نداشتن یک مرکز کنترل و نگهداری اطلاعات چیزی است که اینترنت هیچگاه نمی تواند به آن برسد. در واقع اینترنت بر اساس همین مرکز اطلاعات به نام سرور ایجاد می شود. اما بلاک چین با حذف این مرکز و تقسیم قدرت مورد نیاز آن بین کاربران عملا تمرکز را از بین برده است.

بنابراین یک سیستم بلاک چین عملا زیر نظر هیچ ارگان یا گروه خاصی فعالیت نمی کند و هیچ کس نمی تواند به صورت مستقیم به آن نظارت داشته باشد یا در آن اعمال نفوذ کند. از طرف دیگر نداشتن یک مرکز اطلاعات می تواند کاری کند که افراد غیر مجاز مانند هکر ها عملا برای همیشه دستشان از این شبکه کوتاه شود.

یکی از مفاهیم استخراج رمز ارز در همین موضوع تمرکز زدایی خوابیده است. همانطور که گفتیم بلاک چین با تقسیم قدرت سرور مرکزی بین کاربران مختلف، آن را حذف کرده است. در واقع کاربران با در اختیار گذاشتن بخشی از قدرت سیستم خودشان درصد کوچکی از کار سرور را انجام می دهند. این همان استخراج رمز ارز نیز محسوب می شود. یعنی شما با در اختیار گذاشتن بخشی از قدرت شبکه خود عملا درصد کوچکی از کار سرور را برعهده می گیرید. بدین ترتیب کار شبکه نیز انجام میشود و به واسطه این که شما سیستم خودتان را در اختیار شبکه قرار داده اید، هدیه ای مهم و ارزشمند دریافت می کنید.

استخراج ارز دیجیتال

استخراج رمز ارز و مفهوم هش

هش یک تابع غیر قابل بازگشت یا یک طرفه است که می تواند هر ورودی با هر اندازه ای را به تعدادی کاراکتر با طول مشخص تبدیل کند.

در واقع شما از طریق ورودی یا همان اطلاعات اصلی می توانید به کد هش آن دسترسی داشته باشید، اما از طریق خود کد این امکان برای شما وجود ندارد. بنابراین عملا  کد هش در این جا تبدیل به یک قالب می شود. در کلام ساده تر زمانی که شما این اطلاعات را به کد هش که یک کد غیر قابل تغییر و ثابت است تبدیل می کنید این امکان را فراهم می کنید که در نگهداری و نقل و انتقال اطلاعات عملا همیشه امکان صحت سنجی وجود داشته باشد. زمانی که قالب ( کد هش ) یک اطلاعات ایجاد می شود از آن قالب می توان برای همیشه نگهداری کرد و هر زمان که اطلاعاتی ادعا کند که همان اطلاعات اصلی است می توان بر اساس این قالب آن را اعتبار سنجی کرد.

داستان بیت کوین نیز همین است. بیت کوین یک سری اطلاعات گم شده در دنیای مجازی و یس پی یو است که هزاران قالب برای آن می تواند وجود داشته باشد. همانطور که گفتیم کد هش غیر قابل برگشت است. از این رو سی پی یو با ایجاد کد هش یا قالب به دنبال کشف اطلاعات آن در دنیای مجازی می گردد. این کار همان استخراج رمز ارز است. زمانی که این اطلاعات پیدا شود، عملا بدین معنی است که یک بیت کوین پیدا شده است.

استخراج ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال

پس همانطور که می بینید استخراج رمز ارز در واقع به معنی کشف اطلاعاتی است که با قالب ساخته شده ما یعنی همان کد هش مطابقت دارد. امروز سختی بلاک چین بیت کوین بسیار زیاد شده است و دستگاه هایی با قدرت 50 هگزا بر ثانیه باید هش ها را ایجاد و از طریق آزمون و خطا اطلاعات اصلی را به دست بیاورند.

پایان سخن و یک نتیجه گیری

به طور کلی می توان اینگونه گفت که استخراج رمز ارز در نظر اول کار سختی نیست، اما پشت همین کار ساده و آسان دنیایی از اطلاعات خوابیده است. البته باید توجه داشته باشید که سختی اصلی استخراج رمز ارز در نگهداری و یا تهیه دستگاه های مخصوص این کار است. همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، سختی استخراج بیت کوین امروز به اندازه ای شده است که عملا تنها شرکت های بزرگ قادر به انجام آن هستند و کمتر فرد عادی می تواند از عهده آن بر بیاید. اما نگران نباشید، ده ها کوین دیگر در بازار وجود دارد که منتظر ماینر های حرفه ای و خوب است.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments