آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

معرفی ارز دیجیتال XRP

آخرین مطالب

ریپل نام یک شرکت آمریکایی است. این شرکت با هدف انتقال و جا به جایی پول های بین بانکی و پول های بین المللی به شیوه سریع تر، ارزان تر، محصولات مالی غیر متمرکز ایجاد می کند. ایکس کارنت، ایکس رپید و ایکس ویا  سه محصولی هستند که این شرکت عرضه کرده است. کاربرد ارز دیجیتال  XRP بر روی شبکه ایکس رپید است. از زمان تاسیس شرکت ریپل تا کنون بسیاری از شرکت ها و بانک ها برای انجام نقل و انتقالات پولی خود از محصولاتی که ریپل معرفی کرده است، استفاده می کنند.

ارز دیجیتال XRP
ارز دیجیتال XRP

ایکس رپید (xRapid)

ایکس رپید، محصولی برای حل کردن مشکلات مربوط به نقدینگی در معامله های بانک ها و موسسه های مالی می باشد و به طور مستقیم از ارز دیجیتال XRP استفاده می کند. ایکس رپید پول مبدا را به ارز XRP تبدیل می کند و پس از منتقل کردن آن به بانک مقصد، در آن جا به واحد پول مقصد تغییر می دهد. الگوریتم این محصول(ایکس رپید) به شکلی طراحی شده است برای تغییر واحد پول ها به هم، بهترین و مناسب ترین قیمت را انتخاب می کند. این روش نقل و انتقالات بین المللی را بسیار راحت تر کرده است.


بررسی کامل ارز دیجیتال XRP


 در سال 2013 شرکت ریپل هر 100 میلیارد واحد XRP را صادر کرد. بنیان گذاران ریپل، تقریبا 20 میلیارد از توکن های آن را بدست آوردند و 80 میلیارد دیگر هم در شرکت به صورت غیر متمرکز ذخیره شد. هر ماه در حدود 1 میلیارد واحد از ارز دیجیتال XRP وارد بازار می شود.

یکی از ویژگی های خوب XRP این است که سرعت انجام تراکنش این ارز دیجیتال بسیار بسیار بالا است و کارمزد های آن هم بسیار پایین است. به طوریکه هم اکنون می توان میلیون ها دلار را با سرعتی در حد چند ثانیه و با کارمزدی در حد چند دلار به مقصد مورد نظر منتقل کرد.

ایکس آر پی لجر (XRP Ledger) نام دفتر کل توزیع XRP است. اعتبار سنج ها یا همان  نودهایی(Nodes)  که روی این دفتر قرار می گیرند، تراکنش های ارز دیجیتال XRP را تایید می کنند. تعداد این اعتبارسنج ها کم است. با این حال هر کسی می تواند به شکل نود در سرور فعالیت کند. کار اصلی اعتبارسنجی، توسط نودهایی به نام  نودهای خاص (Unique) انجام می گیرد. هر زمان که 80 درصد از نودها، اعتبار تراکنشی را قبول کنند، آن تایید می شود. شرکت ریپل برای افزایش تعداد اعتبارسنج ها تلاش می کند. این کار به غیر متمرکز بودن هر چه بیشتر این شبکه کمک می کند. بدین ترتیب XRP Ledger و  ارز دیجیتال XRP، حتی بعد از منحل شدن شرکت ریپل، پا برجا باقی می ماند و می تواند به فعالیت های خود ادامه دهد. در هر صورت منحل شدن شرکت ریپل بر قیمت و کاربرد ارز XRP در بازار تاثیر گذار خواهد بود.

شرکت ریپل ادعا می کند که ارز دیجیتال XRP نیز همانند بیت کوین بر اساس زنجیره ای عمومی و کد های رمزنگاری شده، تشکیل شده است. از این رو انتقال و جا به جایی آن به درگاه احتیاج ندارد. طرفین بدون خطر و ریسک هایی که انتقال را با مشکل مواجه می کند، می توانند  نقل و انتقال را انجام دهند.

با توجه به این موضوع که بسیاری از واحد های XRP در اختیار خود شرکت ریپل قرار دارد، برخی از تحلیلگران بازار ارز های دیجیتال معتقد اند که احتمال دستکاری کردن قیمت ریپل بسیار زیاد است. زیرا این شرکت می تواند با تغییر عرضه و تقاضاهای مربوطه، بر قیمت ها و ارزش ارز ها اثر زیادی بگذارد.

ریسک سرمایه گذاری بر روی XRP بسیار زیاد است زیرا شرکت ریپل تا حدودی نیمه متمرکز است. بنابراین هر چه تقاضا بانک ها و موسسه های مالی بیشتر باشد، قیمت و ارزش XRP افزایش می یابد. همچنین باید توجه داشت که اتفاقاتی که در شرکت ریپل رخ می دهد نیز بسیار بر قیمت این ارز تاثیرگذار خواهد بود.

ضمنا باید در نظر داشته باشید که هر قرارداد جدید در شرکت ریپل به معنای افزایش اعتبار و قیمت XRP نیست چرا که اکثر شرکت هایی که با ریپل کار می کنند؛ از محصول ایکس کارنت استفاده می کنند و XRP تنها بر روی ایکس رپید کارایی دارد.

ارز دیجیتال XRP
ارز دیجیتال XRP

آیا برای ذخیره XRP کیف پولی در نظر گرفته شده است؟


XRP برخلاف بیت کوین یا اتریوم، کیف پول های رسمی چندانی ندارد. در واقع شرکت ریپل به منظور ذخیره کردن XRP کیف پولی را معرفی نکرده است؛ زیرا XRP بیشتر برای ذخیره در بانک ها و موسسه های بزرگ عرضه شده است و این شرکت تمایلی برای پذیرش مسئولیت های سرمایه گذاری های کوچک ندارد.

با این وجود چند کیف پول قابل اطمینان و معتبر برای XRP موجود می باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

 لجر (Ledger)

کیف پول لجر تقریبا از انواع ارز های دیجیتال معتبر در بازار جهانی پشتیبانی می کند. این کیف پول بهترین و مطمئن ترین کیف پول برای XRP است. برای سرمایه گذاری های بسیار زیاد بر روی XRP، این کیف پول بسیار مناسب است.

توست (Toast wallet)

کیف پول توست دارای ساختار open source می باشد. استفاده از ساختار متن باز بسیار راحت تر است. این کیف پول از نسخه های اندروید، ios، ویندوز و مک پشتیبانی می کند. با استفاده از آن کلید ها که بر روی دستگاه شخصی خود شما ذخیره شده است و می توانید در هر زمان کلید های شخصی خود را بررسی کنید.

توجه کنید که برای تهیه کیف پول برای XRP شما می بایست در حدود 20 واحد آن را بپردازید. در واقع بعد از تشکیل کیف پول، 20 واحد را به آن ارسال کنید تا بتوانید تراکنش انجام دهید. پس بهتر است، در ابتدا کیف پول مناسبی انتخاب کنید و هر بار برای آدرس های گوناگون، مجبور به پرداخت 20 واحد نشوید. 

معرفی ارز دیجیتال XRP
ارز دیجیتال XRP

شرایط خریدارز دیجیتالXRP


تقریبا تمام صرافی های معتبر از XRP پشتیبانی می کنند. برای خرید به صورت مستقیم با ریال، می توانید از صرافی های آنلاین داخلی اقدام کنید. بیشتر وب سایت های داخلی معمولا تنها بیت کوین و اتریوم می فروشند و تعداد کمی XRP را هم اضافه کرده اند. در صورتی که قصد خرید XRP از وب سایت های داخلی را دارید، قبل از خرید از معتبر بودن آن صرافی مطمئن شوید.

برای کاربران ایرانی بهترین و مطمئن ترین روش این است که از صرافی های آنلاین داخلی معتبر، از میان سایر ارز ها، ارزی را خریداری کنند و پس از آن می توانند در صرافی های بین المللی آن را به XRP تغییر دهند.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments