آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

معرفی ارز دیجیتال UNI

آخرین مطالب

پلتفرم یونی سواپ ( Uniswap )، یک نمونه از صرافی های غیر متمرکز، در بلاک چین  ( BlockChain ) اتریوم می باشد. این صرافی در سپتامبر سال 2020، توکن های خود را تحت عنوان UNI عرضه کرد. در آن زمان ارز دیجیتال  UNI برای تمام کاربرانی که تا تاریخ یکم سپتامبر از پلتفرم یونی سواپ استفاده کرده بودند، ایردراپ شد. در این مقاله به بررسی پلتفرم یونی سواپ و توکن عرضه شده توسط این صرافی می پردازیم.

معرفی ارز دیجیتال  UNI
ارز دیجیتال UNI

همانند دیگر صرافی های بلاک چین اتریوم، کاربران می توانند در صرافی یونی سواپ به خرید و فروش توکن ERC20  بپردازند.. از ویژگی های منحصر به فرد این صرافی، می توان به این موضوع اشاره کرد که در صرافی یونی سواپ معامله های ارز دیجیتال به شکل اتوماتیک ارزش هر دارایی را تنظیم می کنند. این صرافی قصد دارد تجارت توکن را برای کاربران به صورت آزاد و خودکار حفظ کند. این مسئله موجب برتری تجارت به شیوه جدید در برابر روش های سنتی مبادلات، می شود.

یکی از مزیت های صرافی های غیر متمرکز این است که در این صرافی ها مسائلی مثل سوء استفاده یا هک شدن و سوء مدیریت وجود ندارد؛ اما با این حال یکی از مشکلات اساسی که صرافی های غیرمتمرکز همواره با آن مواجه می شوند، کمبود نقدینگی می باشد.  صرافی یونی سواپ برای حل این مشکل از استخر های نقدینگی به جای روش های قدیمی که در آن ها، خریداران و فروشندگان ارزش دارایی ها را مشخص می کنند، استفاده می کند. در واقع تمام کاربرانی که در استخر های نقدینگی سرمایه گذاری می کنند، با خرید و فروش ارز دیجیتال، نقدینگی را وارد این صرافی می کنند و بدین ترتیب کمبود نقدینگی جبران می شود. همچنین کاربران سرمایه گذار بخاطر وارد کردن نقدینگی به یونی سواپ، مشمول پاداش از طرف یونی سواپ می شوند. این افراد در کارمزد معاملات یونی سواپ شریک می شوند.

یونی سواپ از استخر هایی استفاده می کند که به وسیله قرارداد های هوشمند و خودکار، مدیریت می شوند. بنابراین این صرافی موفق شد علاوه بر حل مشکل کمبود نقدینگی، با ارائه خدمات خود به شکل غیر متمرکز نظر بسیاری از کاربران را جلب کند.


نحوه کار یونی سواپ در عرضه  ارز دیجیتال UNI


صرافی یونی سواپ قصد دارد در طی چهار سال، تعداد یک میلیون ارز دیجیتال UNI  ارائه کند. 60 درصد از این مقدار متعلق به کاربران یونی سواپ می باشد، 21.5 درصد آن به توسعه دهندگان و کارمندان این صرافی تعلق می گیرد و 18.5 درصد باقی مانده نیز به سرمایه گذاران و مشاوران اختصاص داده می شود.

ارز دیجیتال UNI
ارز دیجیتال UNI

روش های خرید و فروش ارز دیجیتال UNI


معمولا اکثر کاربران در سراسر دنیا برای خرید این ارز از صرافی کوین بیس استفاده می کنند.

کاربران ایرانی می توانند از دو روش نسبت به خرید این ارز اقدام کنند؛ در ادامه روش های خرید ارز دیجیتال یونی را معرفی می کنیم  :

1. در روش اول کاربران می توانند از صرافی های داخلی معتبر، ارز هایی مثل بیت کوین یا تتر را به ریال خریداری کنند و سپس آن را در صرافی های خارجی به ارز دیجیتال UNI تبدیل کنند.

2. خوشبختانه صرافی های داخلی هم از رمز ارز یونی پشتیبانی می کنند و کاربران ایرانی به راحتی می توانند این ارز را به طور مستقیم از صرافی های داخلی معتبر مثل پلتفرم موربیت به ریال خریداری کنند.

استفاده از روش دوم از نظر اقتصادی به صرفه تر از روش اول است. هزینه های خرید و تبدیل در روش اول بیشتر است.


 صرافی هایی که از ارز دیجیتال UNI پشتیبانی می کنند


. صرافی بایننس ( Binance ) : بایننس یکی از معتبر ترین صرافی های ارز دیجیتال می باشد. این صرافی در حدود یک میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. بایننس از بیشتر ارز های دیجیتال مثل UNI پشتیبانی می کند.

. صرافی هوبی گلوبال ( Huobi Global ) : صرافی هوبی گلوبال در سال 2013 راه اندازی شد و علاوه بر UNI از دیگر ارز ها مثل : بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، هیوبی کوین و … پشتیبانی می کند.

. صرافی کوین بیس پرو  Coinbase Pro ) ( : از دیگر صرافی های معتبر می توان به کوین بیس پرو اشاره کرد. این صرافی هم از بیشتر ارزها پشتیبانی می کند.

. صرافی بیت فینکس ( Bitfinex ) : این صرافی از قدیمی ترین صرافی های ارز دیجیتال است. شرکت آی فینکس مدیریت آن را بر عهده دارد.

. صرافی او کی اکسچنچ ( OKEX )  : در این صرافی امکان خرید ارز هایی مثل : بیت کوین، یونی، اتریوم، پولکادات و … برای کاربران فراهم شده است.

. صرافی موربیت : موربیت یکی از صرافی های معتبر داخلی است. این پلتفرم به طور رسمی ثبت شده است و دارای دفتر فیزیکی نیز می باشد؛ از این رو می توان با خیال آسوده از این پلتفرم استفاده کرد. کاربران ایرانی به راحتی می توانند از طریق این صرافی به خرید و فروش ارز های دیجیتال از جمله ارز دیجیتال UNI بپردازند. در صرافی موربیت می توان با کمترین کارمزد معاملات ارز را انجام داد. موربیت به صورت 24 ساعته از معاملات پشتیبانی می کند و کاربران می توانند در هر ساعتی از شبانه روز معاملات مد نظر خود را به انجام برسانند.


کیف پول های مناسب برای ذخیره ارز دیجیتال UNI


. کیف پول Metamask  : یکی از مشهورترین و کاربردی ترین کیف پول های ارز دیجیتال، کیف پول متامسک می باشد. این کیف پول مناسب ترین گزینه برای ذخیره ارز Uniswap  می باشد و افتتاح حساب در آن کیف محدودیتی ندارد و روش استفاده از این کیف پول بسیار راحت است.

2. کیف پول  WalletConnect  : یکی از قابلیت های کیف پول والت کانکت این است که کاربر از طریق اسکن کردن کد QR  می تواند به کیف پول خود متصل شود. استفاده از این کد سبب می شود که کار با کیف پول و اتصال به پلتفرم یونی سواپ ساده تر صورت گیرد.

3. کیف پول Coinbase Wallet  : صرافی Coinbase  این کیف پول را ارائه کرده است. این کیف پول تقریبا از تمام ارز های دیجیتال پشتیبانی می کند.

4. کیف پول Formatic  : کار با این کیف پول بسیار ساده تر از دیگر کیف پول ها است؛ از این رو گزینه ای مناسب برای افرادی که اطلاعات کافی ندارند، می باشد. 

5. کیف پول Potris  : در بین کیف پول های دیجیتالی، potris  در امنیت منابع مالی و همچنین سادگی کاربری مشهور است.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments