آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

معرفی ارز دیجیتال DOGE

آخرین مطالب

معرفی ارز دیجیتال DOGE

ارز دیجیتال دوج کوین با نشان اختصاری DOGE، یکی از ارز های بلاک چین (Blockchain) است. دوج کوین در بین ارز های دیجیتال رتبه خوبی دارد و در عین حال قیمت مناسبی دارد برای همین، این ارز در بین کاربران چه در ایران و چه در سایر کشور ها بسیار محبوب است.

این ارز بر خلاف سایر ارز های دیجیتال با هدف خاصی ایجاد نشد؛ ساتوشی ناکاموتو، خالق دوج کوین، در ابتدا با هدف سرگرمی به دنبال ساختن یک سیستم پرداخت آنلاین کوچک بود. با این حال بعد از گذشت مدتی دوج کوین به یکی از پرطرفدار ترین ارز در بین کاربران تبدیل شد.

در ادامه به بررسی کاربرد دوج کوین در بازار ارز ها و معرفی کیف پول های مناسب برای ذخیره این ارز دیجیتال می پردازیم.

برخلاف سایر ارز ها، محدودیتی برای تعداد واحد های دوج کوین وجود ندارد و استخراج آن دائمی می باشد.  تعداد واحد قابل استخراج رمز ارز بیت کوین در حدود 21 میلیون می باشد؛ در صورتی که در حال حاضر  در حدود 125 میلیارد واحد دوج کوین در معاملات در گردش است. شاید استخراج نامحدود برای سرمایه گذاری های بزرگ و طولانی مدت کمی پر خطر باشد اما برای معامله های کوچک مناسب است.

دوج کوین

کاربرد دوج کوین


سرعت بلاک دوج کوین یک دقیقه می باشد تراکنش های زیادی را در مدت زمان کمی، می تواند تایید کند. از طرفی کارمزد تراکنش ها بسیار اندک است. به همین علت نظر بسیاری از کاربران را جلب کرده است.

دوج کوین برای پرداخت انعام و پرداخت های مربوط به امور خیریه  بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در بلاک برای استخراج این ارز پاداش در نظر گرفته شده است، بنابراین در صورت استفاده کارمزد شبکه چندان افزایش پیدا نمی کند.

بسیاری از کاربران آن را  برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند. این ارز را می توان در صرافی های داخلی و خارجی و همچنین در صرافی های غیر متمرکز نیز خرید و فروش کرد.

در معاملات و خرید محصولات، برای پرداخت هزینه ها، می توان از دوج کوین استفاده کرد.


استخراج ارز دیجیتال DOGE


دوج کوین را می توان انشعاب (فروک) از شبکه لاکی کوین (Lucky coin) دانست. برای توسعه این ارز، توسعه دهندگان آن از کد های شبکه لاکی کوین استفاده کردند. لاکی کوین، خود انشعابی از لایت کوین (Litecoin) است و لایت کوین انشعابی از بیت کوین (Bitcoin) می باشد. پس می توان نتیجه گرفت که این شبکه ها از نظر ساختاری بسیار شبیه به یکدیگر هستند.

همانند بیت کوین، دوج کوین هم بر اساس استخراج و ماین بنا شده است. ماینر های دوج کوین، تراکنش های مربوط به این ارز را تایید می کنند. بدین ترتیب پردازش قوی این سخت افزار ها از بروز تقلب و دستکاری ها توسط بلاک چین جلوگیری می کند.

استخراج دوج کوین بر اساس الگوریتم Scrypt ایجاد شده است. این الگوریتم میزان مصرف برق در هنگام استخراج را کاهش می دهد.

دوج کوین

کیف پول های معتبر برای ذخیره ارز دیجیتال DOGE


در وب سایت دوج کوین، برای ذخیره این ارز دو کیف پول معرفی شده است :

1. کیف پول دوج کوین کور (Dogecoin Core) : این کیف پول به صورت نرم افزار می باشد و شامل نسخه ای کامل از بلاک چین رمز ارز دوج کوین می باشد. استفاده از دوج کوین کور، سیستم شما را به یک نود(Node)  دوج کوین تبدیل می شود. با این حال باید توجه داشته باشید که حجم فایل این نرم افزار بسیار بالا است بنابراین نصب، آپدیت و به طور کلی استفاده از آن بسیار زمان بر است.

2. کیف پول مولتی دوج (Multidoge)  : مولتی دوج نسبت به دوج کوین کور سبک تر است و برای کاربران عادی بسیار مناسب است. اما برخلاف دوج کوین کور این کیف پول نسخه ای از بلاک چین را در خود ندارد، برای همین در صورت استفاده از آن سیستم شما به یک نود تبدیل نمی شود.

برخی کاربران نمی خواهند که کیف پول رمز ارز ها را در سیستم خود نصب کنند. این کاربران می توانند از وب سایت my.dogechain.ir  استفاده کنند. این وب سایت می تواند یک والت آنلاین را در اختیار کاربران قرار دهد. افراد برای استفاده از آن تنها به یک مرورگر نیاز دارند.

از کیف پول کاغذی (Paper Wallets)  نیز می توان برای ذخیره دوج کوین استفاده کرد. اما این روزها کاربران دیگر سراغ این کیف پول قدیمی نمی روند زیرا استفاده از آن مشکلاتی دارد؛ به عنوان مثال برای استفاده از آن باید کلید ها را چاپ کرد و در جایی امن، نزد خود نگه داشت.

کاربرانی که به دنبال امنیت بیشتر هستند می توانند از کیف پول های لجر(Ledger)  و کیپ کی  (keepkey) استفاده کنند.

کیف پول لجر امنیت بالایی دارد و تقریبا تمامی ارز های دیجیتال را پشتیبانی می کند و برای ذخیره دوج کوین بسیار مناسب است.


روش استخراج یا ماین ارز دیجیتال DOGE


همان طور که به آن اشاره کردیم، شبکه دوج کوین انشعابی از لایت کوین است. کاربران لایت کوین برای استخراج از ماینر هایی مثل اسکریپت اسیک (Scrypt ASIC) استفاده می کنند. برای استخراج دوج کوین می توان از GPU نیز استفاده کرد. اما استفاده از این روش از نظر اقتصادی، چندان مناسب نیست مگر اینکه از ریگ هایی بسیار قوی استفاده شود.

دوج کوین
دوج کوین

روش های خرید دوج کوین 


مناسب ترین روش خرید دوج کوین، خرید از صرافی های آنلاین ارز های دیجیتال است. کاربران ایرانی می توانند از طریق روش های زیر نسبت به خرید اقدام کنند :

1. خرید مستقیم دوج کوین از وب سایت های معتبر داخلی

دوج کوین برخلاف ارز های مثل XRP، در وب سایت های صرافی داخلی هم به فروش می رسد. کاربران ایرانی می توانند آن را به طور مستقیم با ریال خریداری کنند.

2. خرید سایر ارز ها در سایت داخلی و تغییر آن در صرافی های خارجی

راه دیگر خرید دوج کوین این است که از سایت های داخلی بیت کوین یا تتر را به ریال خریداری کنید و سپس در وب سایت های خارجی به دوج کوین تبدیل کنید. باید توجه داشته باشید که به علت تحریم ها، امکان خرید برای کاربران ایرانی در اکثر صرافی های خارجی وجود ندارد و یا  ممکن است حساب آن ها در آن صرافی بلاک شود. اغلب کاربران ایرانی از صرافی بایننس به آدرس Binance.com استفاده می کنند.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments