آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

معرفی ارز دیجیتال ADA

آخرین مطالب

معرفی ارز دیجیتال ADA

پس از بیت کوین، رمز ارز های مختلفی وارد بازار شد. کاردانو یکی از ارز هایی است که چند سال پس از ظهور بیت کوین یعنی در سال 2015 به بازار عرضه شد. ارز دیجیتال کاردانو با نماد ADA شناخته می شود که در ادامه بیشتر درباره آن خواهیم گفت. اگر قصد دارید تا با ارز دیجیتال ADA بیشتر آشنا شوید حتماً ادامه این مقاله را مطالعه کنید.


ارز دیجیتال ADA یا کاردانو چیست؟


ارز دیجیتال ADA یا کاردانو همان‌طور که گفتیم در سال 2015 به بازار عرضه شد. کاردانو در همان اوایل نتوانست در صرافی های مختلف لیست شود اما پس از مدتی ( یعنی در سال 2017 ) این اتفاق افتاد و ارز دیجیتال ADA در بیشتر صرافی ها لیست شد. ارز دیجیتال ADA یک پلتفرم اثبات سهام یا POS است و همانند اتریوم امکان ایجاد قرارداد هوشمند را نیز دارد. سرعت و همچنین کارمزد تراکنش ها در بلاک چین کاردانو بسیار اهمیت دارد و نسبت به بلاک چین اتریوم بهتر شده است.

همان‌طور که گفتیم، امکان ایجاد قرارداد های هوشمند در بلاک چین کاردانو وجود دارد و شما می توانید برنامه های غیرمتمرکز ایجاد کنید تا فردی نتواند آن را متوقف کند.

بنیان گذاران کاردانو این پلتفرم را نسل سوم بلاک چین می نامند. احتمالاً شاید شنیده باشید که به کاردانو اتریوم ژاپنی نیز بگویند و برایتان سؤال باشد که دلیل این موضوع چیست؟ اکثر توسعه دهندگان و همچنین سرمایه گذاران ارز دیجیتال کاردانو یا ارز دیجیتال ADA ژاپنی هستند و به دلیل شباهت هایی که با اتریوم دارد، این نام برای آن گذاشته شده است.


تاریخچه ارز دیجیتال ADA


همان‌طور که گفتیم، ارز دیجیتال کاردانو در سال 2015 توسط فردی با نام ( چارز هاسکینسون / Charles Hoskinson ) به بازار عرضه شد. چارز هاسکینسون می گوید که بیت کوین نسل اول بلاک چین و اتریوم نسل دوم بلاک چین و ما نیز ( کاردانو ) نسل سوم بلاک چین خواهیم بود. چارز هاسکینسون خود در تیم اتریوم بود و به عنوان یکی از اعضا تیم اتریوم به شمار می رفت. پس از گذشت مدتی، در سال 2017 بلاک چین کاردانو به روی کار آمد و دیگر کاردانو به تنهایی یک ارز دیجیتال شد.

در حال حاضر شرکت و تیم های مختلفی بر روی کاردانو به طور مستقیم و غیر مستقیم کار می کند که سه تن از این شرکت ها عبارت اند از:

  1. شرکت IOHK
  2. شرکت Emurgo
  3. شرکت The Cardano Foundation

روند قیمتی ارز دیجیتال ADA


 زمانی که ارز دیجیتال ADA در بین صرافی های ارز دیجیتال لیست شد، قیمت آن 0.0259 دلار بود. اما پس از مدتی همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، قیمت آن صعودی شد و به قیمت 1 دلار رسید. اما مجدد نزولی شد و تقریباً می توان گفت که در یک قیمت رنج زد. تا اینکه در سال 2021 به بیش از 2 دلار رسید.


ارز دیجیتال ADA چگونه کار می کند؟


ارز دیجیتال کاردانو از الگوریتم اثبات سهام یعنی ” Proof Of Stake ” پشتیبانی می کند. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که منظور از الگوریتم اثبات سهام چیست؟

در الگوریتم اثبات سهام، افراد به جای استخراج ارز دیجیتال، باید برای مشارکت در کار و ایجاد بلاک و همچنین تائید تراکنش ها مقداری ارز دیجیتال کاردانو خریداری کنند. پس از خریداری ارز باید آن را در یک کیف پول به شبکه اختصاص بدهند.

حال با انجام این کار، شما می توانید در تائید تراکنش ها شرکت کنید و اقدام به دریافت ارز دیجیتال ADA کنید. ناگفته نماند که تمامی مشارکت کنندگان، کارمزد های تراکنش را دریافت می کنند.


چگونه می توان اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال ADA نمود؟


خرید و فروش این ارز همانند دیگر رمز ارز ها می باشد چراکه شما می توانید با مراجعه به صرافی های مختلف اقدام به خرید و یا فروش این ارز دیجیتال کنید. صرافی بایننس از جمله صرافی هایی که امکان خرید و فروش این ارز در آن فراهم می باشد و شما می توانید با مراجعه به صرافی بایننس خرید و فروش ارز دیجیتال ADA را انجام دهید.


چگونه می توان ارز دیجیتال ADA را ذخیره کرد؟


ذخیره ارز دیجیتال ADA همانند ذخیره دیگر رمز ارز ها می باشد. شما برای ذخیره این ارز باید از کیف پول های نرم افزاری و یا سخت افزاری استفاده کنید. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا تعدادی کیف پول دیجیتال که به شما امکان ذخیره کاردانو را می دهد معرفی کنیم.

  1. کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X
  2. کیف پول  نرم افزاری Guarda
  3. کیف پول نرم افزاری Exodus
  4. کیف پول سخت افزاری Terzor T
  5. کیف پول سخت افزاری  Ledger Nano S
  6. کیف پول نرم افزاری Atomic

مزایا ارز دیجیتال ADA


هر ارز دیجیتال مزایا خاصی دارد که این مزایا باعث می شود تا کاربران مشتاق استفاده از آن شوند. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به مزایا ارز دیجیتال کاردانو بپردازیم و شما را با آن ها آشنا کنیم.

  1. به دلیل استفاده کاردانو از سیستم POS یا اثبات سهام، هک شدن آن کار سختی است. شبکه کاردانو به راحتی هک نمی شود و یا مورد حمله 51 درصدی قرار نمی گیرد. مگر اینکه فردی بخواهد این کار را انجام دهد،  باید 51 درصد از تمام رمز ارز های کاردانو را خریداری کند و سپس به شبکه اختصاص دهد. اگر این اتفاق افتاده شود، قیمت کاردانو به شدن نزولی خواهد شد و این موضوع باعث می شود تا آن افراد که اقدام به انجام این کار کرده اند نیز ضرر های زیادی کنند.
  2. بنیان‌گذار و هم بنیان گذاران ارز دیجیتال کاردانو، همگی افراد موفقی هستند و کارنامه درخشان در این زمینه دارند.
  3. انجام تراکنش ها در این سیستم با سرعت بالایی انجام می شود.
  4. هیچ ارگان، دولت و… نمی تواند کاردانو را محدود کند.
  5. همان‌طور که گفتیم شبکه ارز دیجیتال ADA از قرارداد های هوشمند پشتیبانی می کند. افراد مختلف می توانند قرارداد های هوشمند خود را در این شبکه اجرا کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل با ارز دیجیتال کاردانو آشنا شدید. همان‌طور که مطالعه کردید، خرید و فروش کاردانو همانند دیگر رمز ارز ها است و شما می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. در حال حاضر کاردانو یک رقیب جدی برای دیگر پروژه های ارز دیجیتال به حساب می آید و تا حدودی توانسته است در بین باقی پروژه ها موفقیت های زیادی کسب کند. ناگفته نماند که ارز دیجیتال ADA در مسیر خود با چالش های گوناگونی رو به رو است.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments