آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

معرفی ارز دیجیتال اتریوم یا ETH

آخرین مطالب

امروزه ارز های دیجیتال اسم در کرده اند و خیلی افراد دارند با ارز های دیجیتال به درآمد می رسند که معروف ترین ارز دیجیتال بیت کوین می باشد بعد از بیت کوین ارز دیجیتال اتریوم بسیار معروف است و دارای طرفداران زیادی می باشد که در این مطلب می خواهیم به معرفی این ارز دیجیتال بپردازیم.

معرفی ارز دیجیتال اتریوم یا ETH

معرفی ارزدیجیتال ETH


ارز دیجیتال اتریوم یک پلتفرم متن باز است که بر پایه تکنولوژی بلاک چین پیاده سازی شده است.این ارز دیجیتال به کاربران امکان ساخت و گسترش برنامه های کاربردی غیر متمرکز یا به عبارتی DApp، قرارداد های هوشمند یا به عبارتی Smart Contract و دیگر برنامه های پیچیده مالی را می دهد.

برنامه هایی که در بستر اتریوم پیاده سازی می شوند تحت کنترل هیچ سازمان یا ارگانی نمی باشد و معاملات به صورت مستقل از نهاد های مالی انجام می شود.

امروزه بعد از بیت کوین، اتریوم دومین و محبوب ترین ارز دیجیتال در بین کاربران است و همچنین بعد از بیت کوین دومین توکنی است که بیشترین حجم سرمایه در گردش را دارد.اتریوم دارای یک رمز ارز بومی در بلاک چین خود به نام اتر است.

قبل از این که اتریوم به وجود بیاید؛ برنامه نویسان برای ساخت ارز دیجیتال خود باید یک بلاک چین جداگانه می ساختند ولی بعد از به وجود آمدن اتریوم دیگر نیازی به ساخت بلاک چین جداگانه نبود و امروزه بلاک چین اتریوم میزبان هزاران توکن است.


چه کسی اتریوم را به وجود آورد؟


خالق و سازنده اتریوم ویتالیک بوترین یک برنامه نویس روسی است ولی او در ساخت اتریوم تنها نبوده است و اتریوم با چند بنیانگذار شروع به کار کرد.


دلیل انتخاب نام اتریوم


ویتالیک بوترین این نام ارز دیجیتال را از میان تعدادی از عنصر های برگرفته از موضوعات علمی تخیلی انتخاب کرده است. او گفته بود:

<< فورا فهمیدم که این نام را از تمامی جایگزین‌های دیگر بیشتر دوست دارم، و اتر به محیطی فرضی و نامرئی اشاره دارد که به درون جهان نفوذ می‌کند و به نور امکان عبور را می‌دهد.>>


مزایای ارز دیجیتال اتریوم


  • ارز دیجیتال اتریوم دارای شبکه ای بزرگ و در دسترس می باشد.
  • اتریوم دارای عملکرد های گسترده ای می باشد به این صورت که از ارز دیجیتال ETH علاوه بر این که به عنوان یک ارز دیجیتال است؛ می توان از آن برای تراکنش های مالی، قرداد های هوشمند، ذخیره داده اپلیکیشن های شخص ثالث و… استفاده کرد.
  • ارز دیجیتال اتریوم دارای جامعه ای گسترده از توسعه دهندگان می باشد که همیشه در حال یافتن راه های جدید برای ارتقای شبکه و توسعه اپلیکیشن های جدید می باشند.
  • شبکه اتریوم تمام واسطه ها را حذف کرده است به عنوان مثال وکیل ها قرار داد ها را تنظیم می کنند، بانک ها واسطه ی انجام تراکنش های مالی هستند و… که شبکه اتریوم تمامی این خدمات را بدون هیچ واسطه ای ارائه می دهد.

معایب ارز دیجیتال اتریوم


  • امروز با افزایش محبوبیت ارز دیجیتال اتریوم، هزینه های کارمزد آن نیز افزایش پیدا کرد که یکی از مشکلات اساسی این ارز دیجیتال است.
  • اتریوم دارای تورم بالقوه است به این صورت که مثل بیت کوین دارای تعداد کوین مشخص نیست و محدودیتی در حداکثر تعداد کوین قابل ایجاد وجود ندارد اما با اینکه دارای محدودیت 18 میلیون اتر در سال است ولی همچنان این تورم بالقوه وجود دارد.
  • توسعه دهندگان اتریوم دارای مسیر سختی هستند.

زبان های برنامه نویسی ارز دیجیتال ETH


چهار زبان برنامه نویسی اتریوم در حال حاضر موجود است که آن چهار زبان برنامه نویسی موارد زیر هستند:

  1. Golang
  2. C++
  3. Python
  4. Java

به مرور زمان نسخه های دیگر ارزدیجیتال اتریوم با زبان های غیر رسمی نوشته شدند که آن زبان های غیر رسمی موارد زیر هستند:

  1. Rust
  2. Ruby
  3. JavaScript
  4. Haskell

قرار داد های هوشمند ارز دیجیتال اتریوم چیست؟


قرار داد های هوشمند یا  Smart Contract یک پروتکل است که برای تنظیم قرار داد ها از این پروتکل استفاده می کنند. اگر خواسته باشیم بیشتر در مورد قرار داد های هوشمند بگوییم می توانیم بگوییم قرار داد های هوشمند یک پروتکل ویژه است که برای مشارکت، تایید و اجرای مفاد یک قرار داد مورد استفاده قرار می گیرد. قرارداد های هوشمند معاملات و فرایند ها را به صورت کاملا امن و بدون شخص ثالت و واسطه انجام می دهند. زمانی که قرار داد های هوشمند ثبت و شروع به فعالیت کردند قابل پیگیری هستند ولی غیر قابل برگشت هستند.

برای درک بهتر قرار داد های هوشمند یک مثال می زنیم؛ شما یک دستگاه فروش خودکار را در نظر بگیرید به این صورت کار می کنه که شما پول مورد نظر خود را وارد دستگاه می کنید یا به آدرس کیف پول آن ارسال می کنید و دستگاه بعد از پردازش پول و مبلغ شما چیزی را که می خواستید به شما می دهد.

قرار داد های هوشمند نیز به این صورت است که بدون حضور واسطه مثل شخص یا شرکت و نهاد دولتی و…. مراحل پرداخت و اجرای یک قرار داد را پردازش می کند و اگر تمام موراد طبق قرار داد صحیح بود؛ فعالیت مشخص شده را انجام می دهد و تمام این موارد به صورت خودکار و اتوماتیک انجام می شود.


زبان برنامه نویسی قرار داد های هوشمند چیست؟


قرار داد های هوشمند در بلاکچین ارز دیجیتال ETH به زبان سالیدیتی (Solidity) نوشته شده است که سالیدیتی یک زبان برنامه نویسی شی گرا است.زبان برنامه نویسی سالیدیتی در بیشتر بلاک چین ها برای پیاده سازی قرار داد های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند.


ماشین مجازی ارز دیجیتال اتریوم چیست؟


ماشین مجازی ارز دیجیتال ETH یا به عبارتی EVM یک نرم افزار کاملا تورینگ است و روی پرتکل ها و شبکه اتریوم پیاده سازی می شود.این سیستم به هر میزان که کاربر بخواهد زمان و حافظه در اختیارش قرار می دهد.

ماشین مجازی اتریوم روند ایجاد برنامه های بلاک چین را بسیار آسان و کارامد تر کرده است.ماشین مجازی اتریوم به این صورت کار می کند که به جای این که برای هر برنامه یک بلاک چین ایجاد کنند می توانند از بلاک چین اتریوم برای هزاران برنامه استفاده کنند بدون این که بلاک چین جدید بسازند.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments