آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

تفاوت صرافی و بروکر ارزهای دیجیتال چیست؟

آخرین مطالب

برای خرید و فروش و معامله ارزهای دیجیتال راه های مختلفی وجود دارد که دو مورد از مهم ترین و اساسی ترین راه ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده از بروکر ها و صرافی ها می باشد. در این مطلب می خواهیم به بررسی صرافی ها و بروکر ها بپردازیم و در پایان به تفاوت آن ها می پردازیم. ابتدا در ادامه به معرفی و بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم.

تفاوت صرافی و بروکر ارزهای دیجیتال چیست؟

بروکر ارز دیجیتال چیست؟


ابتدا باید بگوییم نام دیگر بروکر، کارگزار است که یک بروکر واسط بین فروشنده و خریدار است. هر بروکر می تواند شخص یا شرکت باشد. ناگفته نماند بروکر یا کارگزار فقط دربازاراقتصاد معنا ندارد و در بازار های دیگر نظیر املاک ، کالا، هنر و…. وجود دارد.

در بروکرهای ارز دیجیتال کاربران دارایی مورد معامله خود را در اختیار ندارند و کارگزار (بروکر) بخشی از حساب شما را قفل می کند و به آن دارایی اهرم می دهد. کارگزار می تواند به هر بازار مالی در جهان دسترسی پیدا کند.

بروکر برای کاربران تازه وارد و همچنین کسانی که قصد خرید ارز های دیجیتال را در مقدار کم دارند مناسب است.اگر خواسته باشیم مثالی از کارگزار در ایران بزنیم می توانیم دو کارگزار معروف ایران یعنی آگاه و مفید را نام ببریم که کاربران ایران در این بروکر ها به خرید و فروش سهام خود می پردازند.


صرافی ارز دیجیتال چیست؟


ابتدا اگر خواسته باشیم به معنی لغوی صرافی بپردازیم می توانیم بگوییم صرافی به معنای محلی برای داد و ستد انواع پول است. در صرافی ها پول ها را به یک دیگر تبدیل و مبادله می کنند و صرافی های ارز دیجیتال،  فیات و ارز دیجیتال را با یک دیگر مبادله می کنند.

به لطف صرافی های ایرانی می توان ارز دیجیتال را با ریال نیز مبادله کرد.اگر خواسته باشیم برای فهم بیشتر مثال بزنیم می توانیم بگوییم در صرافی دارایی A را می گیریم و دارای B را می دهیم و مبادله می کنیم.

صرافی از معاملات کاربران، مبلغی را به عنوان کارمزد کم می کنند که در آمد صرافی ها از همان کارمزد می باشد. ناگفته نماند صرافی هایی که الان وجود دارند، دارای امکانات و خدمات بیشتری می باشند.

قیمت در صرافی ها بر اساس خرید فروش آن ارز دیجیتال و اگر تقاضا برای خرید یک ارز دیجیتال بالا باشد قیمت آن ارز دیجیتال افزایش پیدا می کند و اگر تقاضا کم باشد قیمت آن ارز کاهش پیدا می کند.

ارز دیجیتال

تفاوت صرافی و بروکر ارز دیجیتال


در ادامه به مهم ترین تفاوت های بین صرافی و بروکرهای ارز دیجیتال می پردازیم و و هر قسمت را به صورت کامل توضیح می دهیم.


تفاوت ثبت نام و احراز هویت در صرافی و بروکر


ثبت نام در صرافی

ثبت نام در صرافی های ارز دیجیتال بسیار آسان است  و مانند باز کردن حساب در سایت های دیگر می باشد. شما بعد از ثبت ایمیل و رمز خود، باید ایمیل خود را تایید نمایید.بعد از تایید ایمیل باید شما احراز هویت شوید که عملیات احراز هویت در هر صرافی متفاوت است و شما باید طبق قوانین آن صرافی احراز هویت شوید.

البته صرافی هایی وجود دارند که برای واریز و برداشت و همچنین معامله ارز های دیجیتال نیاز به احراز هویت ندارند مانند صرافی بایننس، کوینکس و… ولی محدودیت واریز و برداشت دارند که آن محدودیت ها طوری است که شما به راحتی می توانید معامله انجام دهید. پس می توان در این صرافی ها فقط با ثبت نام و تایید ایمیل، به معامله و خرید و فروش ارز های دیجیتال پرداخت.

ثبت نام در بروکر

ثبت نام در بروکر یا کارگزاری های ارز دیجیتال همانند صرافی ها بسیار ساده است و مانند ثبت نام در سایت های دیگر است؛ اما در بروکر ها احراز هویت الزامی است و حتما باید مدارک شناسایی خود را ارسال نمایید و همچنین کارهای دیگر قبیل ارسال دست نوشته، ارسال عکس به همراه مدارک شناسایی یا ارسال ویدیو از خود و… باید انجام بدهید که این کار ها در هر بروکر متفاوت است و باید طبق قوانین آن بروکر عمل کنید.

ارز دیجیتال

تنوع ارز های دیجیتال


صرافی ها تعدا زیاد و متنوعی از ارز های دیجیتال را پشتیبانی می کنند و می توانید آن ها را با یکدیگر مبادله و معامله کنید. ولی در بروکر ها تعداد خاصی از ارز های دیجیتال را پشتیبانی می کنند؛  معمولا بروکر ها، ارزهای دیجیتال معروف مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل و… را پشتیبانی می کنند و شما می توانید فقط همان تعدادی ارز دیجیتال که آن بروکر پشتیبانی می کند معامله و خرید و فروش نمایید.


ابزار های تحلیل در بروکر و صرافی ها


صرافی های ارز دیجیتال به کاربران خود ابزارهای تحلیلی که بتوانند استراتژی و تحلیل های خود را روی آن پیاده سازی نمایند؛ ارائه نمی دهند ولی بروکر های ارز دیجیتال معمولا ابزار های تحلیل ارائه می دهند که کاربران بتوانند اندیکاتور های خاص را روی نمودار پیاده سازی نمایند؛ همچنین شما در بروکرها می توانید نمودار چند ارز مختلف را در کنار یک دیگر مشاهده نمایید

ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی و بروکر ها


شما در صرافی ها به راحتی می توانید از طریق قسمت ترید، ارز دیجیتال خودتان را معامله و خرید و فروش نمایید؛ همچنین شما در صرافی ها قابلیت قرار دادن حد ضرر و حد سود دارید که می توانید به راحتی معاملات خود را کنترل نمایید.

یکی دیگر از مزایای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ها این است که صرافی ها، ارز های دیجیتال زیادی را پشتیبانی می کنند و شما می توانید روی هر ارز دیجیتالی که می خواهید معامله کنید به عنوان مثال صرافی کوینکس 389 جفت ارز را پشتیبانی می کند و شما می توانید هر کدام که بهتر بود و دارای موقعیت بهتری برای معامله بود انتخاب کنید و شروع به خرید و فروش نمایید.

در بروکر های ارز دیجیتال همانطور که قبلا گفته شد دارای ابزار های تحلیل دقیق و کامل تری می باشد و شما می توانید به راحتی و دقت بالا استراتژی خود را پیاده سازی نمایید؛ ولی بروکر ها تعداد بسیار کمی ارز دیجیتال را پشتیبانی می کنند و شما فقط می توانید روی ارز های دیجیتالی که آن بروکر پشتیبانی می کند معامله انجام دهید.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments