آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

ارز دیجیتال ایاس یا EOS چیست؟

آخرین مطالب

یکی از پر رمز و رازترین ارزهای دیجیتال موجود در دنیای کریپتو کارنسی ها، ارز دیجیتال ایاس می باشد که در بازار با نماد لاتین EOS خرید و فروش می گردد. لوگوی این ارز دیجیتال شبیه به یک قطعه الماس بد تراش است اما کسی به طور دقیق نمی داند علت انتخاب این طرح برای لوگوی ارز دیجیتال ایاس چیست. پروژه این ارز دیجیتال با حواشی و سر و صدای زیاد در بازار ارزهای دیجیتال آغاز به کار کرد و با سرعت بسیار بالا و کارمزد ناچیز و همچنین امکان پشتیبانی از انواع قراردادهای هوشمند یک رقیب جدی برای ارز دیجیتال اتریوم به شمار می آمد. اما پس از کسب سرمایه چهار میلیارد دلاری در سال اول عرضه و ثبت رکورد بزرگ ترین پیش فروش توکن های یک کریپتو و قرار گرفتن در بین ده ارز برتر و ارزشمند بازار، مسیر رو به سقوط ارز دیجیتال ایاس آغاز شد و پس از آن شاهد نوسان های گوناگونی در بازار کریپتو کارنسی بود. در این مقاله در نظر داریم تا شما را با ویژگی های این ارز دیجیتال مرموز بیشتر آشنا کنیم.

ارز دیجیتال ایاس یا EOS چیست؟

همه چیز درباره ارز دیجیتال ایاس


ارز دیجیتال EOS مانند سایر کریپتو کارنسی بر بستر فناوری بلاک چین شکل گرفته است و هدف سازندگان آن از ساخت این رمز ارز، به وجود آوردن قابلیت انتقال ارزش، گسترش قراردادهای هوشمند و امکان ساخت برنامه های کاربردی غیر متمرکز عنوان شده است. از ویژگی های منحصر به فرد ارز دیجیتال ایاس می توان به معماری خلاقانه ساختار داخلی آن اشاره کرد که توانسته مقیاس پذیری بالایی را برای شبکه بلاک چین به وجود آورد. افزایش مقیاس پذیری در فناوری بلاک چین به این معنا است که سرعت انجام تراکنش ها بیشتر شود و در مقابل هزینه کارمز کاهش یابد. اگرچه در هنگام معرفی ارز دیجیتال ایاس تنها رقیب جدی آن ارز دیجیتال اتریوم به شمار می آمد، اما در حاضر ارزهای دیجیتال دیگری همچون پولکا دات، کاردانو، بایننس و غیره نیز در بازار خرید و فروش می شوند که ادعای اصلی آن ها سرعت بالای انجام تراکنش ها در مقابل هزینه کارمزد نزدیک صفر است.

ویژگی های ارز دیجیتال EOS

روش استخراج ارز دیجیتال ایاس بر خلاف ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین از طریق الگوریتم اثبات سهام صورت می پذیرد. با توجه به داده هایی که از این الگوریتم منتشر شده شیوه اجماع با اثبات سهام می تواند بر افزایش سرعت و کاهش هزینه های تایید تراکنش ها تاثیرگذار باشد. در شبکه بلاک چین ایاس، نودها یا گره ها به سرعت به اجماع می رسد و به همین دلیل سرعت کامل شدن هر بلاک از شبکه نیم ثانیه تخمین زده می شود. همچنین بنا بر مشاهدات شبکه ایاس قادر است تا چهار هزار تراکنش را در ثانیه به انجام برساند و کارشناسان معتقد هستند که در صورتی که این شبکه بتواند اجرای تراکنش ها را به صورت موازی به انجام برساند، می تواند تا ده هزار تراکنش در ثانیه را نیز پشتیبانی نماید. عملکرد موازی یا افقی یک شبکه بلاک چین به معنای آن است که شبکه عملیات را در تعداد بیشتری از گره های زنجیره توزیع می کند و تعامل این گره ها یا نودها با یکدیگر منجر به افزایش سرعت اجرا شدن تراکنش ها می شود.

از دیگر استراتژی های نوآورانه ایاس می توان به کاهش هزینه کارمزد تراکنش به وسیله تشویق کاربران شبکه به سهام گذاری در دارایی ها اشاره کرد. به این ترتیب کاربران و سرمایه گذاران ارز دیجیتال ایاس خود برای ارسال و تایید تراکنش های مالی خود نیازی به پرداخت هزینه کارمزد نخواهند داشت.

رمزارز eos

از دیگر اقدامات مهم سازندگان و توسعه دهندگان ارز دیجیتال EOS می توان به راهکارهای امنیتی آن ها برای حفظ امنیت شبکه اشاره کرد. این دولوپرها از راه حل های هوشمندانه ای برای جلوگیری از حملات سایبری نظیر هک یا کلاهبرداری های دیجیتال در شبکه استفاده کرده اند. برای مثال یکی از این راهکارها امکان بستن و مسدود کردن حساب ها می باشد که به آن روش فریز کردن گفته می شود. این ابتکار ارز دیجیتال ایاس در هنگام حملات باعث می شود که برنامه های کاربردی یا قراردادهای هوشمند کاربران از آسیب در امان باشند و همچنین در صورتی که یک اپلیکیشن یا قرارداد دارای بدافزار باشد از سرایت آن به کل شبکه و دیگر برنامه ها جلوگیری به عمل می آید. این امکان توسط مکانیزمی که شبکه پلتفرم ایاس از آن استفاده می کند یعنی DPOS ایجاد می گردد و به این شکل از شبکه اصلی ارز دیجیتال ایاس محافظت می نماید.

ویژگی دیگر ارز دیجیتال ایاس بدون شک امکان کنترل دارایی ها توسط صاحبانشان می باشد که از طریق قابلیت هایی همچون تعیین سطوح و همچنین تنوع مجوزهای ایجاد دسترسی در حساب های کاربران به وجود آمده است. همچنین پلتفرم ایاس امکان استفاده میلیون ها کاربر را فراهم می کند که این ویژگی مورد توجه کمپانی های بزرگی همچون آمازون و اوبر قرار گرفته است تا بتوانند با استفاده از پلتفرم غیر متمرکز ایاس به رقابت با رقبای قوی خود مانند فیسبوک که دارای یک پلتفرم متمرکز است، بپردازند.

eos

جایگاه ایاس در بازار ارزهای دیجیتال


اگرچه ارز دیجیتال ایاس دارای ویژگی های منحصر به فرد زیادی است اما در عمل نتوانسته به جایگاه قابل قبولی در بین سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال دست پیدا کند. بزرگترین ایراد این ارز دیجیتال را می توان دشوار بودن ایجاد و راه اندازی حساب های کاربری و همین طور والت های اختصاصی ایاس در مقایسه با سایر کریپتو کارنسی ها دانست. این بزرگ ترین چالشی است که توسعه دهندگان EOS از ابتدا با ان مواجه بودند و به نظر می رسد در صورتی که نتوانند راه حلی برای این مشکل پیدا کنند، ارز دیجیتال ایاس نمی تواند به جمع ده ارز دیجیتال برتر بازار بازگردد. البته نباید این واقعیت را ندیده گرفت که تمام ارزهای دیجیتال فعلی برای رقابت و ماندگاری در بازار و تطبیق با نیازهای جدید به آپدیت شدن نیاز دارند و توسعه دهندگان آن ها همواره در حال ارتقای نسخه های جدیدی از این شبکه ها می باشند. به طور کلی می توان گفت با توجه به اهداف اصلی ارز دیجیتال ایاس و ادعای توسعه دهندگان شبکه آن مبنی بر برطرف کردن اشکالات فنی و اجرای ویژگی خوشه بندی گره ها در شبکه بلاک چین ایاس در آینده ای نزدیک، می توان به سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال امیدوار بود. 

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments