آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

معرفي ارز ديجيتال ماتيک یا MATIC

آخرین مطالب

در دنیای ارزهای دیجیتال یا کریپتو کرنسی ها انواع گوناگونی از رمز ارزها وجود دارند که هر یک با هدف مشخصی به وجود آمده اند و فعالیت می کنند. یکی از آلت کوین های بازار، ارز دیجیتال ماتیک یا MATIC است که پیش از این با نام پالی گان مورد خرید و فروش قرار می گرفت. نکته جالب توجه در مورد ارز دیجیتال ماتیک این است که با نام تیم نجات دهندگان اتریوم در بین کریپتو کارنسی ها شناخته می شود. با توجه به این که تقاضا برای استفاده از انواع قرارداد هوشمند به شکل روزافزون در حال افزایش است و انواع برنامه های غیر متمرکز در حال توسعه هستند، پلتفرمی که کاربردی ترین برنامه ها را ارائه دهد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. به همین دلیل است که قراردادهای هوشمندی که بر روی بستر بلاک چین اتریوم شکل گرفته اند دارای بیشترین طرفدار در بین استفاده کنندگان می باشند. شبکه بلاک چین اتریوم را دومین نسل از فناوری بلاک چین پس از بیت کوین می دانند زیرا بزرگترین هدف سازندگان آن برطرف کردن نواقص بلاک چین بیت کوین و افزایش کارایی های بستر اتریوم بوده است.

معرفي ارز ديجيتال ماتيک یا MATIC

ارز دیجیتال ماتیک چیست؟


هنگامی که بستر بلاک چین اتریوم با افزایش روز افزون تعداد کاربران و استفاده کنندگان مواجه شد و اپلیکیشن های متعددی بر اساس سیستم قراردادهای هوشمند اتریوم شکل گرفتند، سازندگان آن با مشکلاتی نظیر افزایش یافتن قیمت انجام تراکنش ها و کم شدن سرعت ثبت و تایید آنها مواجه شدند. به همین علت سازندگان و توسعه دهندگان ارز دیجیتال پالی گان تصمیم گرفتند تا استراتژی خود را تغییر دهند و به جای رقابت با اتریوم برای گرفتن جایگاه و حذف آن، تصمیم به همکاری گرفتند. همکاری ارز دیجیتال ماتیک با اتریوم از طریق کمک به حل مشکلات به وجود آمده در بستر اتریوم بود. از ارز دیجیتال ماتیک به منظور پرداخت انواع هزینه های شبکه مانند هزینه های تراکنش ها و یا پاداش ها و همینطور محافظت از امنیت کاربران بستر ماتیک استفاده می شود. توسعه دهندگان ارز دیجیتال ماتیک در نظر داشتند تا با بهتر کردن وضعیت مقیاس پذیری و همچنین بهبود عملکرد بستر قراردادهای هوشمند بر روی بلاک چین بتوانند مشکلات به وجود آمده را برطرف نمایند. به همین علت این توسعه دهندگان یک کارایی منحصر به فرد برای ارز دیجیتال ماتیک در نظر گرفتند که چیزی نبود جز قابلیت متصل شدن به بلاک چین های سایر ارزهای دیجیتال بر رفع و حل مشکلات آن ها. در واقع ارز دیجیتال ماتیک نه تنها قابلیت اتصال به بلاک چین اتریوم را دارد، بلکه میتواند به سایر بلاک چین ها مانند بیت کوین و ریپل نیز متصل شده و مشکلات به وجود آمده در آن ها را رفع نماید.


ساختار شبکه ماتیک چگونه است؟


بستر شبکه MATIC از چهار لایه که به صورت مجزا از یکدیگر قرار گرفته اند، تشکیل شده است. لایه اول ساختار این شبکه به لایه اتریوم معروف است. این لایه نخستین می تواند با توجه به بلاک چین مورد نظر تغییر پیدا کند و حضور آن در ساختار الزامی نیست. لایه اتریوم با تمام لایه های دیگر و برای حفظ امنیت کاربران آن، به صورت موافق عمل میکند.

لایه دوم ساختار ارز دیجیتال ماتیک لایه امنیت آن است که همان طور که از اسم آن مشخص است مسئولیت تامین امنیت شبکه بلاک چین را بر عهده دارد. استفاده از این لایه نیز در ساختار الزامی نمی باشد و در صورت حذف آن سرعت شبکه افزایش خواهد یافت. البته در صورت حذف لایه امنیت مسئولیت امنیت شبکه بر عهده هر بلاک چین مستقل خواهد بود و امکان ایجاد حمله های هکری افزایش خواهد یافت.

سومین لایه از این ساختار را می توان لایه پالی گان دانست که وظیفه آن میزبانی از سایر بلاک چین ها می باشد. هدف از ایجاد این لایه جمع نمودن تراکنش های انجام شده در شبکه و رساندن آن ها به یک اجماع محلی می باشد. همچنین از دیگر اهداف لایه پالی گان در ارز دیجیتال ماتیک می توان به تولید بلوک در شبکه بلاک چین اشاره کرد.

آخرین لایه بدون شک لایه اجرایی می باشد که مهم ترین عملکرد آن اجرای تراکنش ها و قراردادهای هوشمند می باشد. این لایه را می توان به دو قسمت مجزا نیز تقسیم کرد که شامل لایه اجرایی و لایه منطقی می باشد.

matic

عملکرد شبکه MATIC به چه صورت است؟


ارز دیجیتال ماتیک توانسته است مشکل سرعت پایین انجام تراکنش ها و هزینه بالای آن ها را برطرف کند. شبکه ماتیک به طور کلی مورد توجه گروه سهام گذاران، گروه بازرسان و همچنین تولیدکنندگان بلاک قرار می گیرد. سهام گذاران ماتیک در واقع شامل هر شخص حقیقی یا حقوقی است که برای انجام و تایید تراکنش های مربوط به معامله ها و همچنین دریافت سود اقدام به قرار دادن توکن ارز دیجیتال ماتیک در داخل شبکه می کند. بر اساس مقدار توکن های هر فرد میزان سهام وی مشخص شده و به همان میزان حق رای دریافت می نماید. سهام گذاران ماتیک می توانند اقدام به انتخاب تولیدکنندگان بلاک نمایند و یا انواع معاملات را تایید نمایند. آن ها همچنین قادر به انتخاب بازرسان در داخل شبکه ماتیک هستند. بازرس شبکه ماتیک از بین سهام گذاران شبکه انتخاب می گردد و معمولا فردی است که سرمایه زیادی را در اختیار شبکه قرار داده است. انتخاب بازرس شبکه بر حسب یک الگوریتم اتفاقی و نظر سایر سهام گذاران صورت می پذیرد. در این شبکه تولیدکنندگان بلاک ها نیز از بین بازرسان موجود و بر اساس رای سهام گذاران انتخاب می گردند. تعداد این تولیدکنندگان به طور معمول بسیار کمتر از تعداد بازرسان است که باعث کاهش هزینه تراکنش ها و افزایش سرعت آن می گردد. این سه گروه در لایه های اجرایی و امنیت شبکه مشغول به کار می باشند. سیستم ارز دیجیتال ماتیک برای جلوگیری از به وجود آمدن خطا در داخل شبکه به این صورت است که فردی که مرتکب خطا می گردد موظف است جریمه ای به سایرین بپردازد و به این شکل انگیزه و دقت کافی برای کارکرد صحیح و بدون خطا در بین افراد شکل می گیرد. همچنین سهام گذاران نیز در صورت مشاهده و اعلام خطا می توانند پاداشی دریافت کنند به همین دلیل انگیزه کافی برای یافتن خطا را پیدا می کنند. 

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments