آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

ارز دیجیتال آی سی پی یا ICP چیست؟

آخرین مطالب

با افزایش محبوبیت بازار کریپتو کارنسی ها و افزایش ورود سرمایه گذاران به این بازار مالی، ارزهای دیجیتال جدیدی نیز به مارکت معرفی می شوند که هر یک اهداف گوناگونی برای شکل گیری داشته اند. یکی از این ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال آی سی پی یا ICP  است که سازنده آن بنیاد دفینیتی می باشد. این ارز دیجیتال 4 روز پس از آن که به بازار عرضه شد توانست جایگاهی در بین ده کریپتو برتر به دست آورد که در نوع خود اتفاقی بی سابقه بود و بسیاری از سرمایه گذاران را شگفت زده کرد. در این مقاله می خواهیم در مورد ارز دیجیتال آی سی پی و اهداف و ویژگی های آن برای شما بگوییم.

ارز دیجیتال آی سی پی یا ICP چیست؟

ویژگی های ارز دیجیتال آی سی پی


ارز دیجیتال آی سی پی توانست در مدت زمان بسیار کوتاهی پس از عرضه توسط بنیاد دفینیتی  به رتبه چهارمین کریپتو کارنسی ارزشمند بازار دست پیدا کند. بنیاد دفینیتی یک سازمان غیر انتفاعی است که مستقر در شهر زوریخ می باشد و پنج سال پس از آن که  ارز دیجیتال آی سی پی را طراحی و توسعه داد آن را به بازار عرضه کرد. اهداف پروژه بنیاد دفینیتی برای توسعه ارزهای دیجیتال بسیار بلند پروازانه می باشد و با همکاری شرکت های گوناگونی برای ارائه پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی اختصاصی و همچنین یک صرافی غیر متمرکز صورت می پذیرد. هدف ارز ICP انتقال تمام قراردادهای سنتی به بستر قراردادهای هوشمند می باشد.

برخی از متخصصان و کارشناسان کریپتو کارنسی ها معتقد هستند که ارز دیجیتال آی سی پی یک رقیب جدی برای ارز دیجیتال اتریوم به شمار می رود. این در حالی است که برخی دیگر معتقدند آی سی پی می تواند باعث تقویت اتریوم گردد. ICP مخفف Internet Computer می باشد و نوعی ارز دیجیتال بسیار کاربردی می باشد که به کاربرانش توانایی اتخاذ تصمیمات را در شبکه بلاک چین می دهد. ارز دیجیتال آی سی پی قابلیت میزبانی یا هاست وب سایت ها را دارا می باشد که انواع خدمات اینترنتی و مالی را ارائه می دهد.

ارز دیجیتال آی سی پی با معرفی فناوری کلید زنجیره توانسته است فرایند تایید تراکنش ها بر روی شبکه را متحول کند. در واقع با این فناوری و به وسیله شبکه اینترنت می توان وضعیت قراردادهای هوشمند را آپدیت کرد و آن ها در کمتر از سه ثانیه تایید و نهایی کرد. در واقع فناوری Chain Key امکان انجام فعالیت به وسیله اینترنت را تنها با یک عدد کلید عمومی مهیا می کند. این کلید عمومی می تواند در کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها، ساعت های هوشمند و موبایل ها به کاربران امکان تایید و نهایی سازی تراکنش ها و همچنین اصل بودن محصولات را بدهد. این ویژگی بلاک چین ارز دیجیتال آی سی پی باعث شده است که فناوری آن نسبت به همتایان خود مقیاس پذیرتر باشد.

رمزارز icp

نوسانات قیمتی ارز دیجیتال ICP


ارز دیجیتال آی سی پی نوسانات قیمتی عجیبی را از ابتدای ورود خود به بازار پشت سر گذاشته است. این ارز دیجیتال زمان نسبتا زیادی در انتظار بود تا بتواند قابلیت معامله در بازار را پیدا کند. بنیاد دفینیتی که طراح و سازنده این ارز دیجیتال مبتنی بر اینترنت داخلی است، پنج سال پس از ساختن این ارز دیجیتال سرانجام آن را در ماه می سال 2020 میلادی به بازار عرضه کرد. ارز دیجیتال آی سی پی از همان روز اول عرضه خود نوسانات قیمتی عجیبی را پشت سر گذاشت به طوری که در طی چهار ساعت نخست معاملات این ارز، قیمت آن از 700 دلار به 250  دلار سقوط کرد و پس از آن نیز دوباره رشد چشمگیری داشت.

ای سی پی

اهداف ارز دیجیتال آی سی پی و بنیاد دفینیتی


سازندگان ارز دیجیتال آی سی پی در بنیاد دفینیتی در نظر دارند که این ارز دیجیتال را با عنوان اینترنت کامپیوتر، جایگزین صنعت ابر قدرتمند فناوری اطلاعات و شبکه اینترنت عمومی کنند. این پروژه یک پروژه بسیار جسورانه می باشد زیرا امروزه تمام افرادی که با اینترنت آشنایی دارند از قدرت روز افزون و توسعه و گسترش خطوط آن و همچنین گسترش فعالیت هایی که به وسیله شبکه اینترنت قابل انجام می باشند، باخبر هستند. عملکرد آی سی پی بنا بر توصیف بنیاد دفینیتی به این صورت است که شبکه بلاک چین این ارز دیجیتال اتصال میلیون ها کامپیوتر شخصی را به یک ابر کامپیوتر عمومی بر اساس پروتکل های خود میسر خواهد کرد و بنابراین یک دسترسی عمومی شکل خواهد گرفت که در آن دیگر نیازی به شرکت های واسطه ای هاستینگ و اجاره دهندگان سرور و یا سرویس های ابری بیزینسی وجود ندارد. شاید این هدف شبیه به پروژه استار لینک یا اینترنت فضایی ایلان ماسک باشد که در حال حاضر در حال انجام است.

در واقع می توان گفت که شبکه آی سی پی در نظر دارد تا به حل برخی از چالش های دنیای دیجیتال امروز که به دلیل استفاده از شبکه های اینترنت به وجود آمده است، بپردازد. این چالش ها مانند ضعیف بودن امنیت سیستم های کامپیوتری و سواستفاده از اطلاعات و داده های شخصی بسیاری از کاربران تحت تاثیر قرار داده است. همچنین علی رغم پیشرفت و گسترش شگفت انگیز خدماتی که توسط شبکه اینترنت ارائه می شود، این شبکه دارای ضعف های اساسی می باشد که شبکه دفینتی با توسعه یک اینترنت مدرن مبتنی بر قراردادهای هوشمند در نظر دارد این ضعف ها را برطرف کند و شبکه ای ایجاد نماید که از برنامه های دیفای تا برنامه های سازمانی را پشتیبانی میکند.

پلتفرم ارز دیجیتال آی سی پی همانند ارز دیجیتال اتریوم به دولوپرها و توسعه دهندگان اپلیکیشن های کاربردی توانایی اجرای برخی برنامه های محاسباتی را بر روی بستر غیر متمرکز خود می دهد. بنابر ادعای سازندگان دفینیتی مقیاس پذیری در پلتفرم بلاک چین آی سی پی دارای یک لایه اضافی نسبت به اتریوم می باشد.

برای استخراج و به دست آوردن توکن های ارز دیجیتال آی سی پی می توان از الگوریتم پاداش در ازای رای دادن استفاده نمود که نوعی سیستم سهام گذاری در داخل سیستم حاکمیتی آی سی پی می باشد. در این روش رای ها یا سهام کاربران به سیکل هایی مبدل می شوند که قابل استفاده در تقویت حل و محاسبه قراردادهای هوشمند هستند و به این ترتیب در ازای حل مسائل قراردادهای هوشمند شبکه، توکن های ارز دیجیتال آی سی پی به کاربران به عنوان پاداش داده خواهد شد. 

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments