آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

ارز دیجیتال مونرو یا MONERO چیست؟

آخرین مطالب

همان طور که احتمالا تاکنون متوجه شده اید، تنوع ارزهای دیجیتال موجود در بازار کریپتو کارنسی ها بی شمار است و رمز ارزهای گوناگون با ویژگی ها و اهداف و قیمت های متفاوت به این بازار مالی وارد می شوند و افراد می توانند بر روی هر کدام از آنها سرمایه گذاری کنند. در این مقاله در نظر داریم شما را با یکی از ارزهای محبوب بازار یعنی ارز دیجیتال مونرو یا MONERO آشنا کنیم که دارای ویژگی های منحصر به فردی است. نکته بسیار مهم برای آغاز سرمایه گذاری در این بازار شناخت و آگاهی کامل از اصول و ساز و کار آن و انواع ارزهای دیجیتال می باشد زیرا سرمایه گذاری در این بازار با ریسک همراه است. ویژگی مهم ارز دیجیتال مونرو غیر قابل پیگیری بودن آن است به صورتی که تمام تراکنش های انجام شده توسط کاربران آن به شکل ناشناس در شبکه ذخیره می گردد. با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد این رمز ارز منحصر به فرد بخوانیم. 

ارز دیجیتال مونرو یا MONERO چیست؟

ویژگی های ارز دیجیتال مونرو


نحوه عملکرد و الگوریتم ها و پروتکل های مختلف استفاده شده در ساختار ارز دیجیتال مونرو باعث شده است که به این رمز ارز لقب پیگیر گریز داده شود. خصوصی بودن و امنیت بالا نیز از مهم ترین مشخصه های ارز دیجیتال MONERO به شمار می روند. تراکنش های انجام شده در شبکه این ارز دیجیتال به گونه ای می باشند که به هیچ عنوان امکان رهگیری و پیگیری آن ها وجود ندارد و دلیل آن نوعی شیوه رمز نگاری مخصوص به مونرو عنوان می شود. اگرچه جهان امروز در حال گذار به یک شفافیت کامل است اما انجام تراکنش به صورت ناشناس نیز یکی از ویژگی هایی است که مورد توجه افراد بسیاری قرار می گیرد. شیوه اجماع و استخراج ارز دیجیتال مونرو از طریق الگوریتم اثبات کار می باشد و به همین دلیل ماینینگ ارز مونرو مانند بیت کوین امکان پذیر است.

در سایت و وایت پیپر ارز دیجیتال مونرو اولویت و یا ارزش اصلی برای این ارز دیجیتال تعریف شده است. بدون شک اولین و بزرگترین اولویت سازندگان شبکه مونرو تامین امنیت کاربران می باشد. در این شبکه کاربران می توانند بدون این که با هرگونه خطا یا حمله هکری مواجه شوند، تراکنش های خود را به انجام برسانند که این ویژگی باعث جلب هر چه بیشتر اعتماد و رضایت کاربران مونرو می گردد. اما همچنان می توان ادعا کرد که ارز دیجیتال مونرو به دلیل بی نام بودن منحصر به فرد است.


شکل گیری ارز دیجیتال MONERO


جالب است بدانید که ارز دیجیتال مونرو ابتدا با نام بیت مونرو به بازار کریپتو کارنسی ها معرفی شد. علت این نامگذاری این بود که هفت تن از سازندگان بلاک چین بیت کوین در سال 2014 میلادی با هدف تولید یک رمز ارز برای انجام معاملات و تراکنش ها به صورت ناشناس، درصدد راه اندازی یک توکن جدید بر روی شبکه بلاک چین بودند. این توکن پس از راه اندازی بیت مونرو نام گذاری شد و امروزه با نام MONERO خرید و فروش می گردد. جالب است بدانید که از هفت نفری که تصمیم به راه اندازی ارز دیجیتال مونرو گرفته بودند، پنج نفر هویت خود را مخفی نگاه داشتند و تنها توسعه دهنده اصلی این ارز دیجیتال یعنی ریکاردو اسپاگنی و یکی از همکارانش با نام دیوید لی تاپای اسامی خود را فاش کردند. البته چنین کاری در دنیای رمز ارزها اتفاق جدیدی نیست و بسیاری از توسعه دهندگان کریپتوها ترجیح می دهند گمنام باقی بمانند. برای مثال هنوز هیچ کس نمی داند خالق افسانه ای ارز دیجیتال بیت کوین دقیقا چه کسی است.

تیم توسعه و پشتیبانی ارز دیجیتال مونرو بر حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران خود تاکید بسیار زیادی دارد. در این ارز دیجیتال بر خلاف بسیاری از ارزهای دیگر بازار هدف اصلی افزایش سرعت تراکنش ها و کاهش کارمزد آن ها یا سهولت دسترسی و کارایی نیست، بلکه تمام این موارد در درجه دوم اهمیت قرار گرفته اند. بزرگ ترین رویکرد و هدف سازندگان مونرو از توسعه آن، ایجاد یک شبکه پرداخت با سرعت و ارزان و همچنین به دور از ترس سانسور برای کاربران خود بوده است.

توکن های مونرو

توسعه و کارکرد مونرو


البته ارز دیجیتال مونرو در زمینه های دیگری به جز مخفی بودن تراکنش ها نیز پیشرفت هایی داشته است. یکی از مهم ترین زمینه های توسعه برای مونرو بهبود در سیستم مقیاس پذیری آن می باشد که باعث شده شبکه مونرو در مقایسه با تقاضای سرمایه گذارانش رشد خوبی را تجربه نماید.

برخی از ارزهای دیجیتال مانند مونرو به صورت نامحدود تولید و به بازار عرضه می شوند، در حالی که برخی دیگر مانند ارز دیجیتال بیت کوین تعداد محدودی توکن دارد که پس از استخراج تمام آن ها دیگر بیت کوین جدیدی در دنیا تولید نخواهد شد. رمز ارزهای شکل گرفته بر روی شبکه بلاک چین همچنین دارای ظرفیت مشخصی می باشند که تنها به همان اندازه توانایی ذخیره داده یا تراکنش را دارا می باشند. به عنوان مثال ظرفیت هر بلاک از بلاک چین بیت کوین یک مگابایت است و این مقدار برای ارز دیجیتال بیت کوین کش به 32 مگابایت رسیده است. اما ساختار بلاک چین ارز دیجیتال مونرو متفاوت است. در واقع بلاک های موجود در زنجیره مونرو هیچ محدودیتی در ظرفیت خود ندارند و هر تعداد از اطلاعات تراکنش ها می توانند بر روی آن ها ذخیره گردد. اگرچه این ویژگی موجب کاهش هزینه های کارمزد انجام تراکنش ها می شود، این شبکه یک نقطه ضعف اساسی دارد و آن این است که انواع اسپم ها نیز می توانند داخل بلاک ها جمع شده و آن ها را پر کنند و به این شکل یک بلاک بسیار بزرگ ایجاد کنند که موجب اختلال در شبکه گردد.

البته توسعه دهندگان مونرو برای حل این مشکل راه حل هایی ارائه کرده اند. از جمله این راه حل ها می توان به سیستم جریمه و پاداش بلاک ها در شبکه اشاره کرد. در این سیستم 100 بلاک آخر زنجیره را به عنوان اندازه متوسط در نظر می گیرد و در صورتی که بلاک جدیدی که در حال استخراج است از این اندازه متوسط نسبت به بلاک قبلی بیشتر باشد، پاداش دریافتی در ازای استخراج آن بلاک کاهش می یابد. البته به طور معمول استخراج کنندگان ارز دیجیتال مونرو نیز این قاعده را در نظر می گیرند و به جای استخراج و ماینینگ بلاک هایی که مشمول جریمه شده اند به سراغ بلاک هایی می روند که برای آن ها سودآور باشند. 

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments