آرن کریپتو – ارز دیجیتال و رمز ارز – اخبار، بررسی، تحلیل و آموزش ارز های دیجیتال و رمز ارز

ارز دیجیتال چیست؟

آخرین مطالب

این روزها بازار ارز دیجیتال و بیت کوین به سبب صعود چند صد درصدی توانسته توجهات بسیاری به خود جذب کند. این سود های عجیب و غریب باعث شده است که بسیاری توجهی به بنیاد و اصل داستان ارز دیجیتال نداشته باشند، اما سرمایه گذاران حرفه ای و باهوش همیشه به دنبال پاسخ پرسش های اساسی تر مانند ” ارز دیجیتال چیست؟ ” هستند. پاسخ به این سوال می تواند مشخص کند که تا چه اندازه می توانیم به این مفهوم برای سرمایه گذاری اعتماد کنیم و آیا می توانیم برای سرمایه گذاری بلند مدت به آن اعتماد کرد یا نه؟

در کنار مفهوم ” ارز دیجیتال ” مفاهیمی دیگری مانند بیت کوین، بلاک چین را باید بدانیم. ما در دیگر مقالات تعاریف دقیقی از این مفاهیم به شما ارائه داده ایم، پیشنهاد می کنیم ابتدا آن ها را مطالعه کنید و سپس خواندن ادامه این مطلب بپردازید.

اما اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم، بلاک چین یک سیستم درست شبیه به سیستم اینترنت است، با این تفاوت که در بلاک چین چیزی تحت عنوان سرور و دستگاه های متمرکز وجود ندارد. این اتفاق باعث شده است که عملا گردش اطلاعات در شبکه بلاک چین تحت نظارت و کنترل هیچ گروه یا دولتی نباشد و هیچ فردی نتواند قوانین خاص خودش را در این شبکه اعمال کند. بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال در این شبکه شروع به فعالیت کرد و مهمترین عنصر جامعه انسانی یعنی سرمایه و ثروت را توانست بر اساس یک سیستم غیر متمرکز و غیر قابل ردگیری از نقطه مبدا به نقطه مقصد منتقل کند.

با استفاده از این دو مفهوم می توانیم نگاه دقیق ترین به مفهوم ارز دیجیتال و بازار مربوط به آن داشته باشیم. با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال چیست؟

کاربرد، عنصری مهم در بلاک چین


نکته مهمی که در مورد بلاک چین و تفاوت اصلی آن با سیستم های دیگر مانند اینترنت وجود دارد، در مفهوم اساسی و پایه ای آن است. در کلام ساده تر اگر بخواهیم بگوییم، اینترنت بر اساس مفهوم اطلاعات پایه گذاری شده است. در واقع هر چیزی که شما در دنیای اینترنت و تمام اتفاقات مربوط به آن مشاهده می کنید همه و همه مربوط به اطلاعات و گردش اطلاعات در آن است.

این عنصر و پایه در دنیای بلاک چین ” کاربرد ” است. در کلام ساده تر هر چیزی که در دنیای بلاک چین وجود دارد می تواند بر اساس مفهوم ” کاربرد ” قابل توضیح باشد.

در مثال بالا، بیت کوین توانست یک کاربری مهم ایجاد کند. امروز کاربران قادر هستند که بر اساس بیت کوین سرمایه خودشان را فارغ از پروتکل های اداری و بانکی و فارغ از محدودیت های سیاسی و مرزی از نقطه ای در دنیا به نقطه ای دیگر منتقل کنند. این در حالی است که امنیت این انتقال و غیر قابل رهگیر بودن آن می تواند فاکتور قابل توجهی باشد.

این موضوع در مورد هر ارز دیجیتال صادق است. شما هیچ کوین یا توکنی را نمی توانید پیدا کنید که عملا هدفی نداشته باشد و نخواهد کاربری داشته باشد.

در واقع ارز دیجیتال انتهای داستان بلاک چین است. هر گروه یا توسعه دهنده ای بر اساس نیاز و راه حلی که در ذهن خود دارد می تواند کاربردی را به دنیای بلاکچین معرفی کند. این کاربرد برای این که بتواند ارزش گذاری شود و عملا امکان عرضه و تقاضا برای آن وجود داشته باشد باید از یک نماد به نام ارز دیجیتال استفاده کند.


ارز دیجیتال یک نماد است


نکته مهمی که شما باید در مورد ارز دیجیتال بدانید این است که تمام ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین نقش یک ارز فیات را بازی نمی کنند. بیت کوین تنها یک کاربری ( ارز فیات ) را در دنیای بلاک چین بر عهده گرفته است. بنابراین ارز دیجیتال لزوما به معنی ارز قابل معامله نیست.

ارزهای دیجیتال تنها نمادهایی از کاربری ایجاد شده هستند. مثلا اتریوم به عنوان یک ارز قابل معامله چندان مورد توجه نیست. بلکه اتریوم یک سیستم برای ایجاد قرارداد های هوشمند است.

احتمالا سوال اصلی در ذهن شما این است که ایجاد نماد به عنوان ارز دیجیتال چه فایده و کاربردی دارد؟ همانطور که در ابتدا گفتم آن چیزی که در اینترنت اهمیت دارد اطلاعات است. میزان جست و جوی اطلاعات می تواند اهمیت آن را نشان دهد. اما کاربرد که به عنوان یک اساس برای بلاک چین مطرح است، چگونه باید ارزش گذاری شود؟

درکلام ساده تر چگونه می توانیم متوجه شویم که یک کاربرد بهتر است دیگری است و بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است؟ پاسخ این سوال در سیستم عرضه و تقاضا نهفته شده است. در واقع کاربران با استفاده از سیستم عرضه و تقاضا که در بازار وجود دارد می توانند نشان دهند که یک ارز تا چه اندازه کاربری دارد و یک ارز دیگر تا چه اندازه در کاربری خود موفق نبوده است. به طور مثال بیت کوین توانسته بر اساس نقل و انتقال های مالی کاربری بالایی پیدا کند. این موضوع باعث شده است که نماد آن در ارز دیجیتال ارزش قابل توجهی پیدا کند. بنابراین عملا ارزش ذاتی یک ارز دیجیتال به ارزش کاربرد آن است


خلاصه کلام از ارز دیجیتال


به طور کلی ما در این مقاله سعی کردیم دیدی منطقی نسبت به ارز دیجیتال برای شما ایجاد کنیم. ارز دیجیتال محلی برای سرمایه گذاری محسوب می شود. اما نشناختن این محل می تواند عواقب جبران ناپذیری از نظر اقتصادی برای شما داشته باشد.

در این مقاله متوجه شدیم که تک تک ارزهایی که در بازار وجود دارد همه بر اساس کاربرد ایجاد شده اند. یعنی هر کدام از این ارزها نمادی از یک کاربرد محسوب می شود. اگر قصد دارید به صورت بلند مدت در سیستم ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری داشته باشید باید این کاربردها را بشناسید.

توجه داشته باشید همانطور که ارزش ذاتی با ارزش گذاری بازار در تمامی بازارهای سرمایه ای برابر نیست و ممکن است فاصله قیمتی وجود داشته باشد، در ارز دیجیتال نیز این موضوع وجود دارد.

یعنی لزوما قیمت گذاری در بازار ارزهای دیجیتال منطبق بر ارزش گذاری واقعی بر اساس کاربرد نیست. اما یادتان باشد که همواره بازار سعی کرده است که به سمت ارزش واقعی یک سهم یا نماد پیش برود. پس برنده واقعی کسی است که بتواند این ارزش را به درستی تشخیص دهد و از آن استفاده کنید.

این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
There has been a problem with your Instagram Feed.
نام صرافی لینک ثبت نام با تخفیف

 

 

کوینکس

 

 

بای بیت

 

 

کوکوین

 

 

اوککس

 

 

کوین لوکالی

نام صرافی لینک ثبت نام

کوینکس

بای بیت

کوکوین

اوککس

کوین لوکالی

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از مسدودی حساب، بهتر است از IP های خارج از ایران هنگام استفاده از صرافی ها استفاده نمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments